Fal állÃtotta meg a Volvót
Éles bevetésen a Volvo City Safety rendszere
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kipróbáltuk a Volvo S60 alapáron adott radaros koccanásgátló rendszerét, az autó fékezés nélkül állt meg.
Jelen esetben ártalmatlan papÃrdarabok jelentették az akadályt, amúgy a rendszer százezres javÃtásokat spórolhat meg
Járt már nálunk a Volvo S60, de most ismét kaptunk egyet: igazi finomság, 1,6 literes, 180 lóerős (azaz T4) benzinmotor, 6 fokozatú dupla kuplungos automata váltó és sportos R-Design csomag - teszt hamarosan, ám minket leginkább biztonsági arzenálja érdekelt.
Az opciós távolságtartós tempomat ma persze már nem nagy kunszt, van például, az amúgy a padlólemezt is adó Ford Mondeóhoz is, ám az S60-asokhoz alapáras a városi koccanásgátló. A szélvédÅ‘ tetejéhez tett, s az autó orra elÅ‘tti 10 méteres sávot pásztázó radar állÃtólag 30 km/óra alatt mindenképp megállÃtja az autót.
KecsegtetÅ‘ ajánlat, de ki meri ezt kipróbálni a forgalomban? Még mi sem, ezért aztán kartondobozból épÃtettünk egy falat és kipróbáltuk a rendszert. Működött! 30 km/óráról is gond nélkül, de nagyon hirtelen állt meg az S60. ÉrthetÅ‘, hiszen a rendszer fékezés elÅ‘tt már elÅ‘tölti a fékeket, hogy az utolsó pillanatban csak teljes erÅ‘vel össze kelljen szorÃtani a féktárcsákat. Tökéletes biztonság, hiszen nem gond, ha elbámészkodnánk, ugyanakkor félelmetesen veszélyes is, hozzá ne szokjon bárki, hogy nem kell figyelni!
Nem léptünk a fékre, mégis tökéletesen megállt az S60, ha viszont érintettük volna csak épp nem eléggé, az autó nem állt volna meg, akkor ugyanis az automatika nem szól bele a lassÃtásba
De azért ti sem mertetek téglafalat rakni elé!