Farmotor, hátsókerékhajtás és öt ajtó, itt az új Renault Twingo
Forradalmi első és felejthető második után jön a Renault Twingo harmadik generációja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mindenképp jobb helyzetben van a harmadik, mint a második volt, elődjénél nagyobbat szólhat az új Renault Twingo.
Most először ötajtósan, az elsőhöz hasonlóan opcióként nyitható vászontetővel jön a Renault Twingo harmadik generációja
Legtöbb részletével bemutatkozott a Renault Twingo harmadik generációja, ami a teljesen saját és egyedi, az egyterű jellegű kisautók szegmensét 1992-es bemutatkozásával és 1993-as megjelenésével megnyitó első generáció és az újabb forradalmat már nem hozó, 15 év után 2007-ben megjelent második generáció után most először ötajtós. De nem csak ebben nagyon más a harmadik generációs - a másodikhoz hasonlóan Szlovéniában készülő - Twingo, mint elődei, hanem abban is, hogy a smarttal közös fejlesztés. Így az orrmotor/elsőkerékhajtás sémát farmotor/hátsó hajtás váltja fel, sőt, inkább tengelyek közötti motor, ami a csomagtér alá került; a szereléshez egy speciális megoldással a kuplung/váltó lecsatlakoztatása nélkül 15 centis süllyeszthetőséggel, s igen jó 45/55 arányú tömegeloszlást adva.
Forradalom az autóiparban: a csomagtérajtó itt is csupán egy üveglap. Az új Twingo 10 centivel rövidebb a korábbinál, utastere 33 centivel hosszabb
A 3,59 méter hosszú harmadik generáció 16 centiméterrel hosszabb az első és eredeti Twingónál, a másodiknál pedig 10 centivel rövidebb, de utastere 33 cm-rel hosszabb. A 2,49 méteres tengelytáv az első Twingóhoz mérten 14,5 és a másodikhoz képest is 12,5 cm többletet mutat. A városi manőverezhetőség minden eddiginél jobb, ugyanis a hajtás nélküli első kerekek szokatlanul nagy, 45 fokos szögben tekerhetők ki, így a fordulókör-átmérője mindössze 8,6 méter.
Teljesen új, lapított aljú kormányos, akár középső érintőképernyős, színezhető a műszerfal, a kesztyűtartó egyben kivehető táska is
Ahogyan az a miniautóknál már-már elvárható, mind az utastér, mind a rejtett kilincsesen ötajtós karosszéria temérdek személyreszabási lehetőséget kínál. Választható a tükörházak színe, temérdek külső díszítés, vonóhorog nélküli kerékpártartó, az utastérbe érintőképernyős navigáció, R-Link rendszeres érintőkijelző, okostelefontartó és számos egyéb is. A kesztyűtartónak nem csak a belseje flokkolt, fedele is kárpitozott, sőt, az egész zseb táskaként kivehető. Ajtózseb hátra is jutott. Sok, összesen 52 liternyi (kategóriarekorder) az utastéri pakolóhelyek térfogata. Középső tároló nyugodtan kerülhetett a hátsó utasok közötti lábtérbe, ugyanis a Twingo továbbra is csak négyüléses, négy felnőttnek kényelmes helyet ígérő. A 219 literes csomagtér bővítéséhez a hátsó üléstámlák 50:50 arányú osztással síkba fektethetők. Lefektethető az első utasülés támlája is, így a raktérhosszúság ott 2,31 méteres lehet.
Négyüléses és akár 2,31 méteres raktérhosszt adó
[BANNER type="1"] Motorból kétfélét kínál a Twingo, most először mindkettő háromhengeres. Az alapgép 1,0 literes és 70 lóerős szívó, az erősebbik az Energy sorozat 0,9 literes, 90 lóerős TCe turbómotorja. A váltók kezdetben csakis ötsebességes kézik, jövő évtől EDC kettős kuplungos automata is lesz. Mindkét motor a teljes élettartamot kiszolgáló láncos vezérlésű, 20 ezer kilométeres szervizperiódusú. Alapáras az ESP és a visszagurulás-gátló, opcióként tolatókamera és sávelhagyásra figyelmeztetés, első-hátsó parkolóradar is szerepelhet. A futómű inkább smart, mint Renault-eredetű, az első MacPerhson rendszert DeDion hátsó egészíti ki, a felnik a korábbiaknál nagyobbak, 15-16 colosak - amelyek miniautós mércével bizony nem aprók.
Ajtózseb, középső tároló hátra is jutott, az oldalablakok ott csak billenthetők
Sajtóanyaga alapján ígéretes, vonzó városi mininek tűnik az új Twingo, személyesen szeptember második felében ismerhetjük meg nemzetközi bemutatóján - rögvest be fogunk számolni a tapasztalatokról. Aztán már csak az ára lesz kérdéses, hogy végképp kiderüljön, lesz-e belőle ismét slágermodell, olyan ikon, mint amilyen a rekord hosszú ideig Franciaországban 2007-ig, Uruguayban egészen 2012-ig gyártott első volt.
Alapesetben 219 literes, sík padlóval bővíthető a csomagtér, még temérdek kép alább























































































Szerintem az előző twingo jobban nézett ki,nekem így külsőre kicsit fiat 500 koppints legalább is kiállásra.
Végre végre végre!!!!
Lesz üvegtetős is?
Hátha a Twinrun is elkészül: https://www.youtube.com/watch?v=eVjvTZ_BqIQ
Ütős lenne… 😀
Ezzel újraélesztik a Twingo-t.