Formabontás helyett formateremtés
Renault Laguna Coupé teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ezúttal coupé karosszériával, GT kivitelben, a 180 lóerős 2.0 dCi 16V dízellel teszteltük a Renault Lagunát.
Íme, a letisztultan elegáns kupésziluett
Megszokott Laguna-műszerfal– lehetne valamivel stílusosabb is...
Itt is rengeteg a hely a kényelmes és határozott oldaltartású bőrüléseken, két felnőttnek hátul sem kell szorongania, de a magasabb termetűek hiányolni fogják a lapos tető alatti kellő fejteret.
Visszafogottan elegáns berendezés, használható részletmegoldások
A motor természetesen gombnyomással indul, de a kemény kuplung és a pillanatnyi késéssel oldó villanykézifék miatt könnyen lefulladás lesz az elindulásból – az elegáns kocsihoz nem éppen méltó nyitány… Hamar meg lehet szokni, de hasonlóan kíván némi koncentrációt a gázpedál finom kezelése, különben a 180 lóerősre felfújt dízel már közepes gyorsításnál, illetve gázelvételkor erős bólogatásra kényszeríti az utasokat. Az érzékenyebb lelkületűek viszont nem menet közben, hanem álló helyzetben fogják ingatni a fejüket a motor durva hangja és érezhető rezonanciái miatt a kupékba való sokhengeres benzinmotorok, esetleg épp a széphangú Laguna-erőforrás, a 3,5 V6 emlegetése közepette.
Félre a fanyalgást, ma már egy dízel is passzolhat egy gyors kupéba!
Sportosabb manőverekhez is partner a nagy kupé
Ennyi eleganciáért és sportosságért egész jutányosnak számít a kilencmillió körüli ár, ennyiért a nagy francia riválist, a 407 Coupét csak szerényebb felszereltséggel és 136 lóerővel kapjuk meg. És akinek nem a presztízs az első, és bejön a Renault stílusa, az minimum kétmilliót takaríthat meg egy összemérhető Audi A5-höz képest. Fillérre azonos áron kínálja GT kivitelben a Renault dízelünket a minimálisan több lóerőt mozgósító, de sokkal torkosabb és kevésbé nyomatékosa 2,0-es turbóval, így nem kérdés, melyik az ésszerűbb választás. Ha viszont kicsit szabadjára engedjük az érzelmeket, akkor csaknem 12 milliót kell letennünk az asztalra a komplett felszereltségű, 235 lóerős dízel vagy 240 lóerős benzines V6-ossal hajtott Initiale kivitelért.
Minden szögből nézve jól mutat a stílusos karosszéria