Frankfurt 2011: két új koncepció a Land Rovertől
Land Rover DC100 és DC100 Sport
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már régóta hÃrlik, hogy már nemigen húzhatja tovább 1948-ban megjelent Defenderének cseréjét a Land Rover. A DC100, illetve annak nyitott változata a Sport a 4 év múlva várható újdonság elÅ‘futára.
Land Rover DC100 és DC100 Sport. Egyelőre még mindkettő koncepció, utóbbi a földtől jelentősebben elrugaszkodva
Lehajtható helyett alacsony szélvédő került a DC100 Sportba. Mindkét DC100 első sora 3 üléses, a középső hely persze csenevész
Gyakorlatilag műszaki adatokkal mutatkozott be a Frankfurti Autószalonon az 1948-óta alapvetÅ‘en változatlan formában gyártott Land Rover Defender utódjának Ãgért DC100, de piacra lépését továbbra is legkorábban 2015-ban Ãgéri a valaha angol, ma pedig az Indiai Tata konszern szárnyai alá tartozó gyártó. A 4,47 x 1,97 x 1,83 méteres, 2,55 m tengelytávú, háromajtós DC100 fizimiskájával alapvetÅ‘en a mai, prémiumosabb Land, illetve Range Rovereket idézi, de ha nagyon hunyorÃtott szemmel nézzük, felfedezhetÅ‘ benne az öreg Defender dobozformája is.
Az ős Series 1 és a DC100, az alapvonások kétségtelenül azonosak
A már a szalon elÅ‘tt megmutatott DC100 mellett annak nyitott, Sport változata is debütált Frankfurtban. Utóbbi 4135 mm-es hosszával 33,7 cm-rel rövidebb, 1560 mm-es magasságával 27,3 cm-rel alacsonyabb a lemeztetÅ‘snél, de alapjaik azonosak. Mindkét terepgép 22 colos alufelniken gördül, s a gyáriak szerint még a viszonylag alacsony oldalfalú, 225/45 R22-es abroncsokkal is képesek terepjárásra. MindkettÅ‘be intelligens, nyomatékirányÃtós, azaz önzáró differenciálműves négykerékhajtás kerül, mely az autókba telepÃtett kamerarendszerekkel a központi számÃtógép által a terepakadályokat felismerve elÅ‘re állÃtja magát optimálisra. A rendszer olyan bolondbiztos, hogy még patakon átkelés elÅ‘tt is nézi a vÃzmélységet, hogy nehogy elsüllyedjen a tapasztalatlan sofÅ‘r.
Kétségtelenül közelebb áll a gyárthatósághoz a DC100, mint a még erőteljesen koncepció DC100 Sport, ám enek ellenére előbbi is legkorábban 2015-ben jön csak
Mind a DC100-ban, mind a DC100 Sportban három ülÅ‘hely van elÅ‘l, a középsÅ‘ persze csak szükséghely és 3 hasonló a DC100 hátsó felében is kihajtható. A Sport platója azonban inkább sporteszközök szállÃtásához optimalizált, illetve van ott hűtött italtároló, hogy a tengerpartra érve legyen mit kortyolgatni. A navigálást érintÅ‘képernyÅ‘ segÃti, ahol nem csak a térkép, akár internetes alkalmazások is megjelenhetnek, a zsebkészülékek mai divat szerint vezeték nélkül tölthetÅ‘k.
Hajtásmódját tekintve nem azonos a két DC, az alap DC100-ba a tervek szerint 2,0 literes négyhengeres turbódÃzel, mÃg a DC100 Sportba hasonló méretű benzines kerülne. A teljesÃtmények még ismeretlenek, a váltók azonban állÃtólag 8 fokozatú ZF automaták és mindkét motor kiegészÃthetÅ‘ lenne hibrid-rendszerrel is. A 2015-ös piacra lépésig bizonyára újabb információkkal tisztul majd a kép.