Frankfurt 2011: Nem rakéta az Opel RAK e
Elektromos Opel 2 személynek: RAK e
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Elektromos, kétüléses, városi miniautójával a tizenéveseket célozza az Opel. A RAK e energiaigénye állítólag egy hagyományos autóénak tizede, tömege harmada csak.
Így néz ki az Opel víziója a jövő városi autójára, melyet a fiatalok már 16 éves kortól vezethetnék. Vonzó koncepció!
Hátul mindössze 60 cm a nyomtáv, a két utas egymás mögött foglalhat helyet. A fordulókör mindössze 5,5 m átmérőjű
Előre semmi sem gátolja a kilátást, igazi űrkapszula a RAK e utascellája
Az Opel koncepciója alapján a városi szaladgáló a tizenévesek számára is finanszírozható összegbe kerülne (konkrét ár egyelőre nincs), s akár már 16 éves kortól vezethető lenne, hiszen végsebessége programozással 45 km/órára korlátozható. A mindössze 380 kg önsúlyú RAK e városi használatát könnyíti 5,5 méteres fordulóköre és csekély üzemköltsége is, 3 óra alatt telíthető akkumulátoraival a 100 kilométerre vetített futásköltség mindössze 1 eurónyi (jelen állás szerint mintegy 285 Ft). Ráadásul mai szokás szerint az Opel is megjegyzi: 5 négyzetméternyi, azaz egy garázstetőnyi napelemmel otthon is tankolható lenne.
A RAK e sorozatgyártásáról egyelőre nincs semmiféle információ, ám az már az Ampera kapcsán is kétségtelen, hogy az Opel lerakta voksát az elektromos autózás mellett. Így reméljük, hogy valóság lesz a RAK e is, mely egyébként nevével az 1928-ban, a cégalapító Adam Opel unokája, Fritz von Opel által megépített, alkotóját 228 km/órával repített, valóban rakétaszerű RAK 2 előtt tiszteleg.