Vegyes érzés töltheti el az Alfa Romeo rajongókat. Örülhetnek, mert most már biztos, hogy jövőre gyártásba kerül a 4C GTA sportkocsi (Észak-Amerikában is árusítani fogják), és a műszaki adatok alapján úgy tűnik, végre a sportos hagyományaihoz méltó típussal rukkol elő a milánói márka. A forma és a motorteljesítmény azonban nem egészen úgy alakul, ahogy korábban sejteni lehetett: olasz forrásokban felröppentek olyan hírek, hogy a
Sbarro Diva irányába mozdulnak el a szériaváltozattal, de látván a Genfben kiállított, matt pirosra festett tanulmányt, erről szó sincs, inkább a Lotus Exige sportkocsira hajaz a mindössze négy méter körüli karosszéria. A középre beépített, közvetlen befecskendezéses 1750 TBi turbómotor jelen állás szerint csak 200 lóerővel mozgatja majd a 4C GTA-t, a beharangozott 250-260 lóerő egyelőre nem fedi a valóságot, persze később elképzelhető egy durvább változat is. Az Alfa Romeo ígérete szerint az autó versenypályán kergetve sem vall majd szégyent. A felhasznált anyagok miatt (szénszálas műanyag, alumínium) az ígért 850 kilogrammos, igen kedvezően hangzó önsúly tartható lesz, és az elől kettős keresztlengőkaros, hátul MacPherson rugótagos futómű, valamint a 40:60 százalékos súlyelosztás a hátsó tengely javára gondoskodni fog róla, hogy a vezetés valóban élmény legyen. A váltást dupla kuplungos TCT automata szerkezet végzi, a kézi kapcsolás öröme a múlté, cserébe öt másodperc sem kell a 0-100-ig tartó gyorsuláshoz, és a 250 km/órás végsebesség sem éppen lehangoló információ.
Szép lett így is nagyon,és talán kicsit jobban hasonlít a többi Alfára.