Ha a Porschén múlik, nem halnak ki a belsőégésű motorok

Nem lesz fosszília a fosszilis üzemanyagokat égető motorokból: a Porsche zöld benzinbe fektet

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elég sok lépésen keresztül ugyan, de lehetséges a szélből benzint csinálni. A technológia kísérleti fázisban jár még, de sok pénzzel támogatja a Porsche, hogy a jövőben is égethessenek üzemanyagot a márka legikonikusabb modelljei.

Összefogott a Porsche a Siemensszel és egy sor nemzetközi vállalattal, hogy ne kelljen még temetni a belsőégésű motorokat az autóiparban. Nagy kihívás, az utóbbi évek szabályozói tendenciái ugyanis a legtöbb esetben a "hagyományossá" váló alternatív meghajtásokat támogatták, vagy ha engednek is teret különféle megoldásoknak, az autógyártók túlnyomó része csak az akkumulátoros elektromos autókba fektet pénzt - ráadásul jó sokat. Mégis vannak azért olyanok, akik egyéb technológiákban is látnak még lehetőséget, például a Toyota és a BMW, akik hidrogénes villanyautókat tesztelnek. De a Porsche is kóstolgat egy újabb megoldást, nevezetesen az "eFuelt", azaz az e-üzemanyagot.
Hirdetés
Chilében a Siemens Energy a német állam 8 millió eurós támogatásának segítségével egy forradalmi gyárat létesít, ahol megújuló energiaforrásból készítenek üzemanyagot. A dél-amerikai ország kifejezetten jó adottságokkal rendelkezik a szélenergia befogására, így itt jó esély van a technológia gazdaságos alkalmalmazására. A szélturbinákból kinyert elektromos áramot először zöld hidrogén előállítására használják, a víz alkotóelemeire való felbontással. Ezzel párhuzamosan levegőt is tisztítanak (az előforduló szén-dioxidtól), majd ezt vegyítik a zöld hidrogénnel, ebből készül a szintetikus metanol. Ezután már csak az ExxonMobil technológiáját kell felhasználni, hogy a metanolból benzint készítsenek. A folyamat során felhasznált erőforrások tehát mind megújulók (víz, levegő és szél), a végén viszont mégis a már ismerős üzemanyagot kapjuk, de szénsemleges formában. Talán túl szépnek hangzik, hogy igaz legyen - elvégre ha ez működik, majdhogynem fölösleges a sokmilliárd eurónyi befektetés a nagyvállalatok részéről az akkumulátortechnológiákba. Érdemes persze kivárni a végét, de jó látni, hogy van még esély a nagy hangorkánnal dübörgő sportkocsik újjászületésére - ha tényleg teljesen zöld a benzin, akkor a downsizingra sincs szükség, akár még a V12-es erőforrások is visszatérhetnek. Kezdetben 20 millió euróval támogatja a Porsche a chilei üzemet, aminek hála 2022-ben már 130.000 liternyi e-üzemanyag is készülhet. Ha minden jól megy, 2026-ra már évi 550 millió literre növekedhet a termelés. Először csak a motorsportban és a Porsche élményközpontjaiban használnák fel a zöld benzint, de később akár sorozatgyártású modellekben is megjelenhet. A technológia egyértelmű előnye a gyors újratöltés, és persze a már kiépített kúthálózat, így kifejezetten ígéretesnek tűnik az e-üzemanyag. Remélhetőleg még az évtized vége előtt megérkezik, hiszen az idő előrehaladtával egyre nagyobb veszélyben lesz a 911-es hagyományos belsőégésű motorja.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.12.06. at 11:06
    Permalink

    Micsoda álságos cikk ez! Mióta teljesen zöld egy benzines autó? Attól, hogy az üzemanyaga nem kőolajbányászatból származik, még az elégetésekor továbbra is szennyezi a környezetet. Nem beszélve a kenőolajakról, szűrőkről, meg a többiről, amiket rendszeresen cserélni kell.

    Azért különösen bicskanyitogató ez a hozzáállás a Porsche részéről, mert a Taycannal már megmutatta, hogy tud olyan villanyautót gyártani, amely menettulajdonságaiban, vezetési élményben bőven hozza a legjobb Porschék szintjét.

Vélemény, hozzászólás?