Hátsó szárny nélkül győzne a Peugeot a Le Mans-i 24 óráson

Érdekes lett a Peugeot új hiperautója

Megugrott az érdeklődés a Le Mans-i 24 órás verseny, illetve a Hosszútávú Világbajnokság iránt, amióta belengették a hiperautó szabályrendszert. Az egyik nagy visszatérő a Peugeot.

Idén augusztusra tolták a Le Mans-i 24 órást, ráadásul nem is lesz még akkor tűzijáték, mint amekkorára jövőre számíthatunk. Akkor már jóval sűrűbb mezőnyre lehet számítani, többek között a most bemutatott Peugeot 9X8 is ott lesz a nevezők között. A névadás követi a jól bevált módszert, hiszen a márka korábbi endurance versenyautói a 905-ös és a 908-as volt. Viszont a számok közötti X már a hibrid hajtásláncra és az összkerékhajtásra utal. A 8-as pedig a márka minden jelenlegi típusában előfordul, pontosabban mindegyik aktuális típus neve 8-ra végződik a személyautók között. A 3045 milliméteres tengelytávú, kereken öt méter hosszú és 2080 mm széles versenyautó mozgatásáról a már említett hibrid rendszer gondoskodik. Hátulra egy 2,6 literes, duplaturbós, V6-os benzinmotort építenek be, ami 680 lóerőt tud, az első tengelyre viszont 200 kilowattos (268 lóerős) villanymotor kerül. A nagy sűrűségú, 900 voltos akksicsomagot pedig a Peugeot úgymond házon belül fejlesztette TotalEnergies közreműködésével. Külsejének legérdekesebb pontja a hátsó rész, ahol a hagyományos, magasra emelt szárny helyett teljesen más légterelőt használnak. Továbbá a versenyzők kiválasztásánál sem szerénykedett a francia márka. Csupa-csupa tapasztalt hosszútávú versenyzőt szerződtettek. Az autókat Jean-Eric Vergne, James Rossitter, Gustavo Menezes, Kevin Magnussen, Mikkel Jensen, Loic Duval és Paul di Resta vezeti majd. De legelőször csak jövőre láthatjuk őket élesben versenyezni a Peugeot új versenygépével.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?