Hirdetés

Hazai fejlesztés: okostelefonnal vezettem egy Ford Fiestát

12 ország és 215 kiállító a Automotive Hungary-n

Idén is megrendezik a régió legmeghatározóbb autóipari és beszállítói szakkiállítását a Hungexpo területén. Szakmabeliek ingyen látogathatják.

2017-ben is lesz Automotive Hungary október 18. és 20. között, amire minden eddiginél több embert várnak, így a Hungexpo legnagyobb csarnokát is megkapják

Tényleg okostelefonnal irányítottam egy Fiestát, de előbb nézzük, amiért ez létrejöhetett: ötödik alkalommal nyitja meg kapuit az Automotive Hungary szakkiállítás és az Autótechnika-Autodiga, hagyományosan a Hungexpo területén. Előbbi egyedülálló járműipari szakkiállításnak számít a régióban, tavaly 10 ezer szakmabeli látogatót vonzott, idén pedig már 12 ország, 215 kiállítója vesz részt. Célja nem csak az, hogy felvonultassa a meghatározó autóipari beszállítókat, ezzel szélesebb körben is megismertesse őket, hanem egyfajta üzleti, autóipari fórumként is szolgál. Nem csoda, hogy komoly figyelem övezi, a hazai GDP 9-10%-át adja az autóipar mára. Az Automotive Hungary idei mottója: Jövőd motorja. Alkalmasabb nem is lehetne a téma, amikor az autóipar hatalmas változások előtt áll a villanyhajtások és az önvezető technológiák bejövetelével.

Többek között a thyssenkrupp Presta Hungary Kft. vezérigazgatója, a MAGE főtitkára, a Hungexpo Zrt. vezérigazgatója, a Nemzetgazdasági Minisztérium képviselője és a zalaegerszegi tesztpályát működtető APZ Kft. ügyvezető igazgatója is megszólalt a sajtótájékoztatón

Az Autótechnika-Autodiga kiállítás már inkább az autójavító és -fenntartó iparnak szól. Ők négy napon át ismerkedhetnek a legújabb technológiákkal a műszer- és garázsberendezés-forgalmazók segítségével. Az Automotive Hungary keretében idén is számíthatunk a hazai járműipar szereplőire, elsőrangú TIER1, TIER2 és TIER3 beszállítókra, valamint olyan jelentős autóipari cégekre, mint a Continental, a Keyence, a Knüppel, a KUKA, a Mitutoyo, a thyssenkrupp, a Wedco vagy épp a ZF Hungária. Először képviselteti magát például Dél-Korea, Tajvan és Svájc is. Kiemelt figyelmet kapnak az intelligens járművek, így az önvezető technológiák is, amiből ízelítőt is kaptunk.

Látszólag semmi szokatlan nincs ezen a Fiestán…

az utastérbe kukkantva már gyanús lehet, hogy ez nem gyári

Az esemény előtti sajtótájékoztatót egyébként a thyssenkrupp budapesti központjában tartották, ahol többek között kormányvezérlő szoftverek fejlesztését végzik, mára több mint 700 dolgozóval. Munkájuk szemléltetésére elhoztak egy Ford Fiesta tesztautót, amit mostanra teljesen átalakítottak fejlesztési célokra. Feltűnő lehet, hogy több a csáp, az érzékelő, no meg a kamera is az EcoBoost motoros kisautón: tesztkörülmények között, mondjuk a kiskunlacházi vagy a tököli repülőtér hosszú aszfaltcsíkján, ugyanis teljesen önvezető. Most mégsem ezt, hanem volánvezérlő rendszereik hatékonyságát mutatták be. Elképesztő élmény volt egy okostelefonon futó applikáció segítségével vezetni, az autó mellett állva. Gombnyomásra engedett a fék, ez már ismerős lehet akár a BMW okoskulcsairól is, azonban azokon még nem állíthatjuk a kormányszöget. Itt igen, méghozzá egy szimulátor könnyedségével, bár itt azért nagyobb érték mozog a kezünk által.

Hirdetés

Egyszerű, mégis hatásos az applikáció. A Fiesta sebességét persze most 5 km/órára korlátozták, és az instruktorunk kezében is ott figyelt a pánikgomb, ha blamát csinálnánk

Úgy gondolom, mindenképp bizakodásra adhat okot, és büszkék lehetünk, hogy a világ 20 legnagyobb járműipari beszállítójából 15 jelen van hazánkban is. Épp ezért, többek között a beszállítók nyomására, tesztpálya épül Zalaegerszegen, ami alkalmas lesz önvezető autók tesztelésére is. Míg az Automotive Hungary október 18-20. között kerül megrendezésre, addig az Autotechnika-Autodiga kiállítás október 18-21. között. A szaklátogatók ingyen látogathatják a rendezvényt.

Hirdetés

Vélemény, hozzászólás?