Hibrid, e-quattro és persze új motorok az új Audi A4-esben

Szeptemberben bemutatják, most még kémfotón látható az Audi A4

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nagyban tesztelik a tavaly 20 éves Audi A4 ötödik generációját. A legnagyobb számban elkelt négykarikást még idén bemutatják.

A B9-es generációjú, új Audi A4-est már egy éve is lekapták a lesifotósok, most viszont már nagyjából látni a végleges változat lámpáit is. Még mindig álcázott prototípusokat láttak a szemfülesek, de ezek feltehetőleg már nagyon közel vannak a szériaérettséghez, mert idén már megtartják a modell premierjét. A képeken látható próbaautó elég mélyen ül, de erre nem lehet felelősséggel alapozni, hiszen nem tudni pontosan, hogy melyik futómű van alatta. A képek alapján úgy tűnik, egy kicsit nőtt a B9-es az elődjéhez képest. Ez persze érthető, az időközben bemutatott - már rendőrautóként is szolgáló - A3 szedántól így jobban elkülönül az A4.
Hirdetés

Az új A4 a 2007-es A5-tel debütált MLB platform frissített változatán jön már, ezzel az összes hosszmotoros, azaz az A3-nál nagyobb Audival és a Porsche Macannal is osztozik. Az átdolgozott építőkészlettel viszont tudnak csökkenteni az autó tömegén, így még a nagyobb méretek ellenére is könnyebb lehet az új A4. A motortérben a konszern megszokott TFSI benzinesei és TDI dízeljei lesznek 1,4 és 3,0, illetve 1,6 és 3,0 liter között. A háromliteres turbósok V6-osok, a legújabb generációból.
A váltó alapáron hatfokozatú kézi, de rendelhető lesz majd egy új kilencfokozatú automata is. A hajtás alapvetően előre jut, de az Audi fő márkaértékét jelentő quattro összkerékhajtás is természetesen része marad a kínálatnak. A hajtáslánc legnagyobb újdonsága, hogy nagy valószínűséggel benzines és dízel hibrid kivitelek is lesznek majd az A4-ből, sőt az e-quattro nevű új rendszer - amiről korábban írtunk - is itt debütálhat. Az A4 elsőnek idén ősszel szedánként, később Avant kombiként mutatkozik be. Utánuk jön az A5; kupé, kabrió és Sportback formában.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 21:35
    Permalink

    Nem értem honnan jött ez a 9 fokozatú váltó ötlete mikor az új 10 sebességes dsg váltja a mostaniakat 550nm ig utána ” erÅ‘sebb motoroknál ” elképzelhetÅ‘ a Zf féle még meg sem jelent egység de az alap és a legtöbbet eladott váltó a 10 sebességes dsg lesz . Egyébként ha jól tévedek nem is volt más váltó az A4 hez mint multiszartronic ,dsg/stronic és manuális … Meg lennék lepve ha külsÅ‘ beszállítótól vásárolnának egy 9 fokozatú váltót az egyik legnagyobb példányszámban eladható Audiban . A kocsiról meg annyit , hogy már kész volt tavaly ilyenkor csak valamiért nem mutatták be … gondolom megvárták mit tudnak a Mercinél C osztályban mert igazából a BMW 3 nem lett valami jó darab … Akárhogy is van 1 év késésben vannak ráadásul a másik húzó modell az A5 kupéra még az A4 bemutatása után jó fél 1 évet várni kell …

Vélemény, hozzászólás?