Hibrid, e-quattro és persze új motorok az új Audi A4-esben
Szeptemberben bemutatják, most még kémfotón látható az Audi A4
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nagyban tesztelik a tavaly 20 éves Audi A4 ötödik generációját. A legnagyobb számban elkelt négykarikást még idén bemutatják.
A B9-es generációjú, új Audi A4-est már egy éve is lekapták a lesifotósok, most viszont már nagyjából látni a végleges változat lámpáit is. Még mindig álcázott prototÃpusokat láttak a szemfülesek, de ezek feltehetÅ‘leg már nagyon közel vannak a szériaérettséghez, mert idén már megtartják a modell premierjét. A képeken látható próbaautó elég mélyen ül, de erre nem lehet felelÅ‘sséggel alapozni, hiszen nem tudni pontosan, hogy melyik futómű van alatta. A képek alapján úgy tűnik, egy kicsit nÅ‘tt a B9-es az elÅ‘djéhez képest. Ez persze érthetÅ‘, az idÅ‘közben bemutatott - már rendÅ‘rautóként is szolgáló - A3 szedántól Ãgy jobban elkülönül az A4.
Az új A4 a 2007-es A5-tel debütált MLB platform frissÃtett változatán jön már, ezzel az összes hosszmotoros, azaz az A3-nál nagyobb Audival és a Porsche Macannal is osztozik. Az átdolgozott épÃtÅ‘készlettel viszont tudnak csökkenteni az autó tömegén, Ãgy még a nagyobb méretek ellenére is könnyebb lehet az új A4. A motortérben a konszern megszokott TFSI benzinesei és TDI dÃzeljei lesznek 1,4 és 3,0, illetve 1,6 és 3,0 liter között. A háromliteres turbósok V6-osok, a legújabb generációból.
A váltó alapáron hatfokozatú kézi, de rendelhetÅ‘ lesz majd egy új kilencfokozatú automata is. A hajtás alapvetÅ‘en elÅ‘re jut, de az Audi fÅ‘ márkaértékét jelentÅ‘ quattro összkerékhajtás is természetesen része marad a kÃnálatnak. A hajtáslánc legnagyobb újdonsága, hogy nagy valószÃnűséggel benzines és dÃzel hibrid kivitelek is lesznek majd az A4-bÅ‘l, sÅ‘t az e-quattro nevű új rendszer - amirÅ‘l korábban Ãrtunk - is itt debütálhat. Az A4 elsÅ‘nek idén Å‘sszel szedánként, késÅ‘bb Avant kombiként mutatkozik be. Utánuk jön az A5; kupé, kabrió és Sportback formában.
Az új A4 a 2007-es A5-tel debütált MLB platform frissÃtett változatán jön már, ezzel az összes hosszmotoros, azaz az A3-nál nagyobb Audival és a Porsche Macannal is osztozik. Az átdolgozott épÃtÅ‘készlettel viszont tudnak csökkenteni az autó tömegén, Ãgy még a nagyobb méretek ellenére is könnyebb lehet az új A4. A motortérben a konszern megszokott TFSI benzinesei és TDI dÃzeljei lesznek 1,4 és 3,0, illetve 1,6 és 3,0 liter között. A háromliteres turbósok V6-osok, a legújabb generációból.
A váltó alapáron hatfokozatú kézi, de rendelhetÅ‘ lesz majd egy új kilencfokozatú automata is. A hajtás alapvetÅ‘en elÅ‘re jut, de az Audi fÅ‘ márkaértékét jelentÅ‘ quattro összkerékhajtás is természetesen része marad a kÃnálatnak. A hajtáslánc legnagyobb újdonsága, hogy nagy valószÃnűséggel benzines és dÃzel hibrid kivitelek is lesznek majd az A4-bÅ‘l, sÅ‘t az e-quattro nevű új rendszer - amirÅ‘l korábban Ãrtunk - is itt debütálhat. Az A4 elsÅ‘nek idén Å‘sszel szedánként, késÅ‘bb Avant kombiként mutatkozik be. Utánuk jön az A5; kupé, kabrió és Sportback formában.
Nem az egész, ez téves infó, csak egy része!!!
Egészen biztosan. Az egész Audi sztori egy nagy bukta…
Gyönyörű szép bukta lesz ebből is.
Nem értem honnan jött ez a 9 fokozatú váltó ötlete mikor az új 10 sebességes dsg váltja a mostaniakat 550nm ig utána ” erÅ‘sebb motoroknál ” elképzelhetÅ‘ a Zf féle még meg sem jelent egység de az alap és a legtöbbet eladott váltó a 10 sebességes dsg lesz . Egyébként ha jól tévedek nem is volt más váltó az A4 hez mint multiszartronic ,dsg/stronic és manuális … Meg lennék lepve ha külsÅ‘ beszállÃtótól vásárolnának egy 9 fokozatú váltót az egyik legnagyobb példányszámban eladható Audiban . A kocsiról meg annyit , hogy már kész volt tavaly ilyenkor csak valamiért nem mutatták be … gondolom megvárták mit tudnak a Mercinél C osztályban mert igazából a BMW 3 nem lett valami jó darab … Akárhogy is van 1 év késésben vannak ráadásul a másik húzó modell az A5 kupéra még az A4 bemutatása után jó fél 1 évet várni kell …
Mondja a szakértÅ‘…”.fotelszakmabeli”.
“valószÃnűséggel benzines és dÃzel hibrid kivitelek is lesznek majd”
felesleges erőlködés