Igazi fenevadnak ígérkezik a nem egész 1,5 tonnás, 4,4 kg/lóerő arányú M1
Csak jövő év elején, a Detroiti Autószalonon, Észak-Amerikában mutatkozik be az M1, de a sok lesből lőtt fotó után minden adatot megjelenített a BMW. Kezdjük a nehezével, németországi alapára 50 500 euro, azaz mintegy 14,14 millió forint lesz. Miként az eddigi legkeményebb, azaz 135i 1-es csakis a kétajtós kupéból és a kabrióból létezett, M1 sem lesz meredekhátú karosszériával, sőt egyelőre kizárólag kupé lehet, négyüléses utastérrel. Motorja 3,0 literes, soros hathengeres, turbófeltöltős, közvetlen (a közös nyomócsöves dízelekből ismert, Piezo-injektoros) befecskendezésű benzines. A csúcsteljesítmény 340 lóerő, a lényeg azonban inkább a már 1500/perctől, egészen 4500/percig rendelkezésre álló 450 Newtonméter nyomaték, ami a turbó túltöltésével (overboost), rövidebb időre 500 Nm-re fokozható. A szédítő teljesítmény a menetdinamikában is megmutatkozik, a kifejezetten az M1 számára épített, extrán rövid úton járó 6 fokozatú manuális váltót ügyesen kezelve 4,9 másodperces 100 km/órára gyorsulás érhető el, de az indulástól számított 17,3 másodperc után pedig már 200 km/órán állhat a 300 km/óráig skálázott sebességmérő. A gyári vegyes fogyasztási érték bámulatosan alacsony, 9,6 l/100 km.
Luxusautós utastér és teljesítményéhez mérten szerénynek ígért fogyasztású turbós benzinmotor és természetesen fickós megjelenés is jár az M1-hez
Az alapellátmány természetesen prémiumos, a legfontosabb tétel a hátsókerék hajtást finomízó önzáró differenciálmű. Az utastér egyébként luxusautós, még a műszerfalat is az üléseket borító fekete bőrbe varrják a piros cérnával dolgozó gyári kárpitosok. Alapáras a multifunkciós M sportkormány és az iDrive is, az utastér nem kőkeményen versenyautós, inkább sportosan elegáns, 370 literes csomagterével egészen használhatónak ígérkezik az M1. A külső legjellemzőbb jegyei a 19 colos, Y küllős alufelnik. Az első, xenon fényszórókban LED-ek rajzolják a BMW jellegzetes körfényeit, természetesen a hátsó lámpák is LED-esek. Az M1 4,38 méteres hosszához és 1,42 m magasságához a többi 1-es kupénál 55 cm-rel nagyobb, 1,8 m szélesség társul, a jobb futás érdekében a nyomtávon is szélesítettek a BMW M GmbH fejlesztői. A legkisebb M-sorozat mindössze három színben, alap fehér, zafír fekete metál és a vadonatúj, narancs metál színben lesz elérhető – a hazai piacon is jövő évtől.
Ez megdöbbentően csúnya…Mióta az autós eszemet tudom, BMW fan-nak számítok – mégis kénytelen vagyok azt mondani, ez nem szép. Az is lehet, hogy konzervatív vagyok,mert nekem az M1 ezt jelenti:
http://www.autoblog.com/photos/bmw-m1-procar-on-ebay/#1107680