Hivatalos: 340 lóerős a kis BMW M1

Hivatalosan is megjelent a BMW M1

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kegyetlenül gyorsul, mégis szelíden fogyaszt a kétajtós, 340 lóerős kis BMW kupé.

Csak jövő év elején, a Detroiti Autószalonon, Észak-Amerikában mutatkozik be az M1, de a sok lesből lőtt fotó után minden adatot megjelenített a BMW. Kezdjük a nehezével, németországi alapára 50 500 euro, azaz mintegy 14,14 millió forint lesz. Miként az eddigi legkeményebb, azaz 135i 1-es csakis a kétajtós kupéból és a kabrióból létezett, M1 sem lesz meredekhátú karosszériával, sőt egyelőre kizárólag kupé lehet, négyüléses utastérrel. Motorja 3,0 literes, soros hathengeres, turbófeltöltős, közvetlen (a közös nyomócsöves dízelekből ismert, Piezo-injektoros) befecskendezésű benzines. A csúcsteljesítmény 340 lóerő, a lényeg azonban inkább a már 1500/perctől, egészen 4500/percig rendelkezésre álló 450 Newtonméter nyomaték, ami a turbó túltöltésével (overboost), rövidebb időre 500 Nm-re fokozható. A szédítő teljesítmény a menetdinamikában is megmutatkozik, a kifejezetten az M1 számára épített, extrán rövid úton járó 6 fokozatú manuális váltót ügyesen kezelve 4,9 másodperces 100 km/órára gyorsulás érhető el, de az indulástól számított 17,3 másodperc után pedig már 200 km/órán állhat a 300 km/óráig skálázott sebességmérő. A gyári vegyes fogyasztási érték bámulatosan alacsony, 9,6 l/100 km.
Az alapellátmány természetesen prémiumos, a legfontosabb tétel a hátsókerék hajtást finomízó önzáró differenciálmű. Az utastér egyébként luxusautós, még a műszerfalat is az üléseket borító fekete bőrbe varrják a piros cérnával dolgozó gyári kárpitosok. Alapáras a multifunkciós M sportkormány és az iDrive is, az utastér nem kőkeményen versenyautós, inkább sportosan elegáns, 370 literes csomagterével egészen használhatónak ígérkezik az M1. A külső legjellemzőbb jegyei a 19 colos, Y küllős alufelnik. Az első, xenon fényszórókban LED-ek rajzolják a BMW jellegzetes körfényeit, természetesen a hátsó lámpák is LED-esek. Az M1 4,38 méteres hosszához és 1,42 m magasságához a többi 1-es kupénál 55 cm-rel nagyobb, 1,8 m szélesség társul, a jobb futás érdekében a nyomtávon is szélesítettek a BMW M GmbH fejlesztői. A legkisebb M-sorozat mindössze három színben, alap fehér, zafír fekete metál és a vadonatúj, narancs metál színben lesz elérhető – a hazai piacon is jövő évtől.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?