Hyundai-vezér: Senkinek sem kell már kézi váltós autó!

Elmondása szerint az Ioniq 5 N-nel amúgy sem tudja felvenni a versenyt egyetlen belső égésű motoros autó sem

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Évek óta megfigyelhető tendencia a manuális váltók eltűnése az újautó-piacról. A Hyundai egyik vezetője szerint az oka egyszerű.

Tyrone Johnson neve nem csak a Hyundai ügyeiben jártasaknak lehet ismerős, ugyanis 2019-ig a Fordot erősítette, többek között a Focus RS-en is dolgozott. Jelenleg viszont a koreai gyártó Németországban található európai technológiai központjának a vezetője. A szakember nemrég a brit CarMagazine-nek adott interjút, amelyben több érdekesség is elhangzik.

Többek között beszélt a kézi váltók eltűnéséről is. "Senki sem szeretne többé manuális váltókat, hagyományos kézifékeket, vagy analóg óracsoportokat." Majd rávilágított: többek között ennek köszönhető, hogy ma már a Hyundai/Kia modellek jelentős többségében a műszerfalak elrendezése többnyire megegyezik - hajtáslánctól függetlenül. Továbbá kiemelte, a villanyautók 10 év alatt annyit fejlődtek, mint a belső égésű motoros társaik 100 esztendő leforgása alatt. Az autóipar egészét tekintve pedig 40 év alatt eljutott oda, hogy a "szoftvermentes" személygépjárművek helyét átvették azok, amelyek kifejezetten erre épülnek, ám ezt örvendetesnek tartja. "Jó pár okos dolgot tudsz velük csinálni. Különösen a felfüggesztés ilyen, sok minden variálható szoftveresen és mechanikusan is."

Az interjúban többször is említi az Ioniq 5 N-t, amelynek tükrében némiképp ellentmondásosnak tűnik a kijelentése, hiszen a Hyundai elektromos hot hatch-ében szimulált váltó is "helyet kapott". Johnson egyenesen odáig merészkedett, hogy kijelentse: az említett típus után a legtöbb belső égésű motoros nagyteljesítményű autó egyenesen csalódás. Persze, gyorsan hozzátette: megérti, hogy a "benzinvérűek" miért nem akarnak elektromos gépjárművekbe átülni, de szerinte hosszútávon ezeket a vásárlókat is meg lehet nyerni. Érvelése szerint, ha valaki gyorsan szeretne menni, arra az EV-knél nincs is alkalmasabb. Emellett az olyan funkciókkal mint a szimulált váltó, illetve az utólagos motorhang, a konzervatívabb fogyasztókat is meg lehet szólítani. Éppen ezért a technológiát a hamarosan érkező Ioniq 6 N-be is be fogják építeni. Később Johnson kifejtette, hogy a fentiek fényében nem érti, miért mondja bárki is, hogy az élményautók kihalófélben lennének, ahogy a régebbi típusokhoz fűződő nosztalgiát sem tudja hova tenni.

Ha nem lenne egyértelmű, a beszélgetés végén még arról is beszélt, hogy a jövőben is gőzerővel fejlesztenek majd erős villanyautókat. Ráadásul Johnson nem csak a Hyundai típusokért felel, a durvább Kiák fejlesztésében is részt vesz, valamint a Magma - a Genesis almárkája - termékeket is teljes egészében Európában fejlesztik, ebben a munkában a koreai csapat nem is vesz részt.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Hyundai-vezér: Senkinek sem kell már kézi váltós autó!

Vélemény, hozzászólás?