Igazi japán szupersportkocsi a Lexus LFA NE

Nürburgring Edition csomaggal jön a Lexus LFA

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nürburgring Edition néven 50 darabos limitált sorozatot kap az eleve 500 példányosra tervezett Lexus LFA modell. A világpremier Genfben lesz.


Két Ferrari 458 Italia áráért juthat majd hozzá 50 boldog tulajdonos a Lexus LFA sportkocsi leggyorsabb kiadásához, amely a Nürburgring Edition nevet viseli. A 4,8 literes, V10-es motor új kipufogót kapott, és ez 10 lóerővel fejelte meg a már eleve nem csekély, 550 lóerő feletti teljesítményt; továbbá a mérnökök csiszoltak a sebességváltón is, amely 0,2 helyett 0,15 másodperc alatt képes végezni egy kapcsolással. Teljesen új a futómű beállítása, a karosszérián pedig sok a szénszálas légterelő elem, beleértve a hatalmas, hátsó szárnyat is - ezek mind azt a cél szolgálják, hogy az LFA NE nagy tempónál is a lehető legstabilabb maradjon. Mint a legtöbb hasonló modellnél, jelen esetben is korlátozott a színválaszték, így a vásárlók csak fehér, fekete, és a képeken látható narancssárga között választhatnak, illetve úgy hírlik, lesz egy speciális matt fekete dukkózás is. Bár ezt a méregdrága modellt leginkább gyűjtők garázsában lehet elképzelni, azért a Lexus gondoskodni szeretne arról, hogy az első száguldozásnál ne fa vagy szalagkorlát állítsa meg a vezetőt: minden LFA Nürburgring Edition mellé jár egy vezetéstechnikai képzés a névadó pályán. Az autóhoz kapcsolódó szomorú esemény, hogy Hiromu Naruse, a Toyota legendás fejlesztési vezetője és tesztpilótája éppen ennek a különleges változatnak a tesztelése során veszítette életét, amikor a Nürburgringre tartva egy BMW-vel karambolozott.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?