Így kerül a Kia a luxusautók közé!
Bármennyire is furcsa a formaterve, az EV9 kedvelhető autó lett
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy darabig el sem hittem, hogy a Kia valóban ebben a formában küldi piacra az EV9-et. Nem feltétlenül Európa a fő piaca, de a saját szegmensében jó ajánlat.
Ronda, de finom?
A képek nem adják vissza jól, hogy milyen nagy
Akkor ez most jön, vagy megy?
Egyszerre előnyös és hátrányos, hogy az EV9 formaterve olyan, mintha egyenesen a koncepcióautó érkezett volna meg. A szokatlan részletek valójában egy vérbeli divatterepjárót próbálnak elrejteni. Vagyis hát szó sincs itt elrejtésről, hiszen az öt méternél kicsivel hosszabb, majdnem két méter széles és közel 180 centi magas autó akkor sem tudna elrejtőzni, ha akarna. Nem említettem még a 3 méternél hosszabb tengelytávolságot, ami pedig garantálja a hatalmas utasteret is. Persze ott az érem másik oldala, hogy első pillantásra nem tudják hova tenni az emberek, erről a kommentszekciók tanúskodnak, ahol mindenfélének elhordják ezt a formát. Ám valójában bármennyire is baltával faragottnak tűnik, telis-tele érdekes részletekkel akár elöl, akár hátul, akár az oldalán nézitek meg közelebbről. Szerintem adjatok neki egy esélyt!
A GT-Line változat az EV9 esetében is próbál sportosabb benyomást kelteni
Más formájú légbeömlőket és más lökhárító díszeket kap
Villanyautóhoz méltóan nincs igazi hűtőmaszk. Az aktív lamellás valódi légbeömlő az első lökhárító alján van
Bent prémium
Az utastérben már más a helyzet, hiszen a nagy téglákként meredő digitális kijelzők korában ezek leuralják a látványt. Itt sincs másként, maga a műszerfal nem okot meglepetést, ami bizony erény is lehet, mert gyorsan ki lehet rajta igazodni. Ergonómia majdnem jeles, egyedül az indítógombot dugták el túlságosan, az egyébként látványos küllőkiosztású kormánykerék mögött, egy bajuszkapcsoló tövébe. Ez a bajuszkapcsoló egyébként az irányválasztó (értsd: sebességváltó) karja is egyben.
Látványos a kormánykerék. Az üzemmódválasztók s ezen kaptak helyet. Akadnak terepjáráshoz kialakított módok. Én csak a nagy hóban próbáltam de ott gond nélkül mozgott. Sport módban a gyorsulás letaglózó lesz, de többnyire az Eco mindenre alkalmas
Nagy képernyők és kiváló hangrendszer
Hatalmas tárólóhelyek, jól átgondolt funkciók
A második sor foteljei akár teljesen megfordíthatók. Nagy tárolórekesz húzható ki elölről
z első ülések pihe-puha fejtámláit kötelezővé tenném minden autóban
Még a harmadik sorban is kényelmesen elférni
6 üléssel is 312 literes a csomagtér
De 2,3 köbméteresre bővíthető
A kábelek elöl kényelmesen elrejthetők
Mitől megy?
Bazierős villanymotoroktól. A tesztpéldány egy GT-Line változat, amelynek az első és a hátsó tengelyén is dolgozik egy-egy elektromos motor, összesen 380 lóerő teljesítménnyel és 700 Nm forgatónyomatékkal. Adott tehát az összkerékhajtás, de kell is erő az üresen több, mint 2,5 tonnás masina mozgatásához. De nem kell félteni, mert sportautókat is megeszik reggelire az 5 másodperces gyorsulásával. A futóművel is jó munkát végeztek a mérnökök, mert bár érezni, hogy tempós kanyarokban megdől a kasztni, de egy pillanatra sincs bizonytalan érzet, tapad az aszfalthoz mintha odaragasztották volna, ám a legfőbb erénye a kényelem. Úgy siklik át az úthibákon, mintha ott sem lennének. Mondanám, hogy igazi utazóautó, de hát villany hajtja, akkor ugyebár nem megy ki a világból, mint mondjuk egy dízel? Nem, annyit nem tud hatótávban, viszont becsületére válik, hogy papíron 500 kilométer felett mehet. Pardon, nem ez válik becsületére, hanem az, hogy a téli viszonyok között, hóban bolondozva, fűtve, hegyen-völgyön át 20 kWh/100 kilométer alatt maradt a fogyasztása. Így simán tudott 450 kilométeres hatótávot a 99,8 kilowattórás akkumulátorral. Amit természetesen lehet villámtölteni, akár 24 perc alatt 10-80 százalékra. Utcai oszlopról 11 kilowattal kb. 10 óra a teljes töltés.
Meglepően kedvező a fogyasztása
Mennyibe fáj?
Mitől lesz luxusautó az EV9. Egyrészt a már felsorolt tulajdonságai, másrészt az ára miatt. Ugyanis 29 990 000 forintról indul az árlista, az erősebb GT-Line pedig már alapból 33 650 000 forint. Viszont ebben szinte minden kényelmi, illetve aktív/biztonsági berendezés széria. Itt még néhány szóval meg kell említenem, hogy a kiváló 360 fokos kamerarendszernek és a radaroknak hála igazából pofonegyszerű parkolni ezzel a monstrummal, ami hatalmas pirospont.
Már az EV6-tal is elindult a luxusautók irányába a Kia, de az EV9 már valóban prémium érzést ad
Csak őszintén
Kiteregessem a szennyest a magánvéleményemmel? Nincs szennyes! Amikor megláttam a szériaváltozatot én is azt gondoltam, hogy utálni fogom. Furcsa is, villanyos is, drága is, ám ez egy nagyon jól átgondolt autó. Továbbra is örülök minden egyes furcsa formatervnek, amit szériagyártásba mernek küldeni. Függetlenül attól, hogy személy szerint nekem tetszik-e vagy sem. Minden örvendetes, ami nem simul bele az unalom tengerébe. Az EV9 pedig pontosan ezt a merészséget testesíti meg. Aztán, ahogy egyre több időt töltöttem vele, egyszerűen megkedveltem. A külső megfog, a belső megtart? Hát a külső nem fogott meg, de végül a belső megtartott. Egyszerűen jó vele közlekedni, praktikus és ad egyfajta 15 perc hírnevet, ahogy bámulják a járókelők. Ráadásul a méretei ellenére nagyon könnyen kezelhető, még a szűk városi utcákban is. Hamar otthonosan érzi magát benne az ember, ez egy jó családi autó azok számára, akiknek telik rá.
A képek alapján én is elhamarkodottan ítéltem. Kipróbálva azonban megváltozott a véleményem az EV9-ről