Ilyen a szerelem! Alfa Romeo Spider használtteszt
Alfa Romeo Spider 2.0, 1990 - használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kicsi, piros, olasz, kabrió, Alfa Romeo. Az 1990-es évjáratú Spider szerelemre gyújt, sőt kiváló társ is lehet akár a mindennapokban. Legalábbis tavasztól őszig.
Tagadhatatlan a Dolce Vita-érzés, annyi szent. Kerek kis krómtükörrel még vagányabb lenne, de azért így sem rossz, sőt nagyon is kívánatos ez az 1990-es Alfa Romeo Spider
Mindennapi használatra, nem garázsba
Hogy nagyon röviden elhelyezzük térben és időben ezt az 1990-es példányt: a Dustin Hoffmann-féle Diploma előtt című film által (is) bevezetett első generáció 1966-ban, a Pininfarina stúdió formatervével mutatkozott be, hogy aztán a Duettót hamar váltsa az 1750 Spider Veloce és a szerényebb motorizáltságú 1300 Spider Junior. A második, hátul szögletesebb nemzedék 1970-től törte a szíveket, s ennek csúcsverziója, a 2000 Spider Veloce már 132 lóerővel kapart – természetesen hátul. A harmadik sorozat 1982-ben jelent meg, a negyedik, utolsó klasszikus, hátsókerékhajtású Spidert 1993-ig gyártották. Ezt követően, 1995-ben jött a fronthajtásos modell (párban a GTV kupéval), az eddigi záró szériát 2010-ig (együtt a Brerával) már 4x4-esként is forgalmazták. Amúgy meg 2015 környékén feléledhet a legenda, hiszen az Alfa Romeo a Mazdával kollaborálva, az MX-5 alapján újra előáll a Spiderrel.
A hátsó lámpa amolyan 164-es, a szépen helyreállított alufelni zseniális, az első lámpa Ferrari-, Porsche-féle is lehetne, de nem az. Ez, pardon ő egy Alfa Romeo
A csonk kissé ferdén áll, de a kipufogó is eredeti, mint az autón minden, a kétliteres, 120 lovas motor bőven 10 mp-en belüli 100-as sprintet és bőven 10 liter alatti fogyasztást tud
Sokkal több a gyönyörű részlet, mint a sérülés. A tetőnyitás pillanatok műve
Hát lehet nem szeretni?
Bőr, fa, Nardi kormány és váltó, gondosan őrzött állapot, öröm és boldogság
Az ülést nem lehet magasságában állítani - derül ki a menetpróba után. Közben fel sem merült, hogy bármit állítgatni kéne. Beülsz, bekötöd magad, ráadod a gyújtást, a motor és a kipufogó kellően rekedt kánonban dalol. A mókás szögben állófekvő, hosszú utakon járó, ám egész pontosan kapcsolható váltót egyesbe rakod, gázt adsz, mész, örülsz. Könnyű, vidám. Felgangolsz ötödikig és vissza, a 120 lóerő érzetre megvan, szaladsz, s nem vánszorogsz, mint a mai, fogyasztás-optimalizáltra butított személygépjárművekben. Csak elsőre fura, de érdemes kicsit több gázzal váltani, a megértést, hozzászokást lendülettel, boldogan köszöni meg a Spider. Mármint az boldog, aki vezeti. Egyenesben, kanyarban is. A kormányzás isteni, a rugózási komfort az eredeti, 15 collos könnyűfém kerékre húzott 195/60-as gumikon jobb a vártnál.
Felhúzott - fehér - tetővel is komoly
Első fékbetét | 3510 Ft/db - Roadhouse |
Első féktárcsa | 10 500 Ft - Brembo |
Hátsó lengéscsillapító | 7800 Ft/oldal - Kayaba (olajos) |
Olajszűrő | 1045 Ft - Mahle |
Kipufogódob (hátsó) | 21 545 Ft - Walker |
Forrás: Zs+U Kft.
Jó nagy, 300 literes a csomagtartó, teljes értékű pótkereket, eredeti tartozékokat is rejt
Gyönyörű!!! Nem hiába volt „anno” az első autóm egy Fiat 850 Sport Coupé! Hasonló formák régről!
Van a sok szar tömegautó, és vannak olyanok amelyeknek stílusa van. Én nem vagyok nagy olasz rajongó, de ettől függetlenül ez az utóbbi kategóriába tartozik.