Ilyen lesz a Mazda új kompaktja – képen a következő 3-as

Első képek a harmadik Mazda3-ról

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A meglepetés elmarad, azt mondják, a 6-os inspirálta a formát, de a képeken inkább zanzásított CX-5 látható.


Megérkeztek az első képek a várhatóan 2013 közepén piacra kerülő új, harmadik generációs Mazda3-ról. Jól látszik róluk, hogy harmadikként ez a Mazda is átesett a Kodo formanyelv diktálta módosításokon, és bár a gyártó a Mazda6-ot emlegeti legközelebbi rokonaként, nekünk inkább úgy tűnik, mintha lekicsinyített CX-5-öt látnánk a képeken.
Hirdetés
Elődeihez hasonlóan 4 ajtós szedánként és 5 ajtós ferdehátúként is kapható lesz a harmadik 3-as, melynek oldalát kidomborodó kerékjárati ívek és felfelé ívelő karaktervonal határozzák meg. A hűtőmaszkját körülfolyó krómkeret két oldalt ugyanúgy folyik bele a fényszóróházakba, mint az előző két Kodo-vonalú Mazdán. Ahogy az sejthető volt, a Skyactiv technológia széles körű alkalmazásával elődjénél könnyebb lesz a 3-as, motorválasztékában biztosan szerepel majd a 2 literes Skyactiv-G benzin, valamint a 2,2-es Skyactiv-D motor, s vélhető, hogy a szintén várható Mazda3 MPS-be pedig a 2,5 literes benzinest szerelik, feltehetően kompresszorral vagy turbóval töltve.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 12:40
    Permalink

    A cikkhez képest az új Mazda 3 nyálcsorgató, gyönyörű vonalvezetésű autó, legmagasabb pontszámmal vezeti az elfogadottsági és tetszési indexet!! Bizony.

  • 2017.10.30. at 12:40
    Permalink

    Sajnos nem értek egyet a cikk írójával.
    Persze-persze, vannak hasonlóságok, de ugyanígy jelentős különbségek is (már amennyire ezt a katasztrofálisan rossz minőségű képekből meg lehet állapítani). De hát ez csak azért van, mert kb. 10 éve az autótervezőknek semmi új nem jut eszébe. Fogvacogva figyelik a vevőket, és alig mernek valami ütős újdonsággal kirukkolni – és ez épp fordítva sül el.
    Mondhatni persze, hogy a vevő lett az úr – rossz a gazdasági helyzet, az autógyárak rettegnek a radikalizmustól. Helyes. Csakhogy: voltak a jelenleginél sokkal nagyobb válságok is, és pont akkor egy-egy merész újítás hozta meg a várva-várt fordulatot.
    Na jó, ennyit általánosságban. Lássuk a részleteket. A különbségek: az orr-rész arányai – nemcsak a dimenziók különbségéből adódóan – lényegesen eltérnek. 1. Hosszabb, 2. más az íve, és 3. magasabb is (kicsit A jaguár E-type kicsinyített variánsa. De remélem annál jobb. Volt alkalmam vezetni Angliában – mai szemmel borzasztó). És a krómcsík hiánya -látszatra – csupán esztétikai különbség, de ez az optikai változtatás teljesen más küllemet eredményezett. A hátsó frontnál a lámpák íve elegánsabb, és a rendszemtábla záróíve is tökéletesen más geometriai formát ad ki (a CX5 lekerekített ív az M3 bizony ellipszoid….). Szerintem ezt nem egy autodidakta olvasónak kellene észrevenni, aki azért mégis csak by they way foglalkozik ilyesmivel.
    Tehát azt javaslom, ha már összehasonlítgatunk, nem árt alaposabban megfigyelni az összehasonlítandókat.
    Dr Faragó.

  • 2017.10.30. at 12:40
    Permalink

    Bíz, ez aztán nagyon tetszik! Bocsi, de mintha egy régi E-tipe sziluettjét látnám! Ez tényleg sportos! Csak ne legyen menet közben olyan bazi kiábrándító mint az Alfa!

Vélemény, hozzászólás?