Íme az új Volkswagen Tiguan

Egyenes vonalakkal debütált a Volkswagen Tiguan második generációja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Gőzerőre kapcsolt az információáradat autós témában, megnyitotta kapuit a Frankfurti Autószalon, ahol az új VW Tiguan is csodálható már.


Számos kémfotó után a Frankfurti Autószalonon már teljes valójában, élőben is látható a második generációs Volkswagen Tiguan kompakt szabadidő-autó, ami természetesen a Golf VII-tel érkezett MQB platformra épül. Utóbbinak köszönhetően úgy csökkenhetett 50 kilogrammal a tömege, hogy hossza 6, szélessége 3 centivel nőtt. Tengelytávja is nagyobb lett, 77 milliméteres toldással 2681 mm-re nőtt, ebből a hátsó utasok lábtere 29 mm többletet profitált. Hatalmasat nőtt a csomagtér is, 145 literes toldással most 615 liter az alapméret, ami támladöntéssel 1665 literre toldható.
Az egyenes vonalakkal rajzolt, még mindig 4,5 méter alatti hosszúságú Tiguan a tömegcsökkentésnek, meg persze az átdolgozott, kivétel nélkül Euro 6-os egységeket soroló motorpalettának köszönhetően 24%-os fogyasztáscsökkenést hoz. Négy TSI benzinese közül a belépő 1.4-es, 125 lóerős, abból van 150 pacis is, de ott az 1.8-as 180 lóerős és a 2,0 literes, 220 lovas is. Dízelből az 1.6 TDI 115 LE a nyitó, a 2,0 literesek pedig épp úgy sorakoznak, ahogyan a Passatban is: 150, 190 és 240 lóerővel. Az alapmotorok csakis fronthajtással kaphatók, a többiekhez járhat az ötödik generációs Haldex kuplungos összkerékhajtás, ami 11 mm-rel növelt, 20 centis hasmagassággal társul. Opcióként a terepszögeket javító, módosított lökhárítós off-road csomag is kapható.
Hirdetés

Van olyan verzió, ami még a Passat Alltrack vontatási képességét is lepipálja, s 2,5 tonnás utánfutót is elhúzhat, természetesen vontatmánystabilizáló és tolatás-asszisztens segítséggel. A sofőrt városi koccanásgátló is segít, szerepelhet sávtartó és távolságtartós temopmat is. A külsőhöz hasonlóan teljesen átdolgozott utastérben 5-8 colos kijelzők kerülhetnek a középkonzolra, Apple CarPlay, Android Auto és MirrorLink kapcsolódás egyaránt lehetséges. Az összkerékhajtású verziók 4Motion Active Control kapcsolót is kapnak, mellyel közúti, havas, terep és extrém terep programok válaszhatók.
Sportos R-Line felszereltség, akár 20 colos felnik ugyanúgy kérhetők, mint a terepre ideális off-road csomag. A most bemutatkozott ötüléses Tiguan mellett jövőre egy Mexikóban gyártandó hétüléses verzió bemutatkozása is várható. A piacra persze még ez sem futott be, legjobb esetben is csak idén év végén remélhetjük a Tiguan második generációját a hazai szalonokba.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 13:13
    Permalink

    Korrekt autó, jó motorválasztékkal, környezetbarát erőforrások, s mutatós is. Most őszintés hol a probléma te ződ majom?
    Jobban tennéd ha megmaradnál a a hibrid/elektromos témakörnél, s nem sz@rnál bele minden másba! Szerintem meg inkább te oszoljál, vagy inkább húzz any@dba!

  • 2017.10.28. at 13:13
    Permalink

    Általában nem igazán jön be az egységes márka arculat az autóknál, mert néha már nehéz őket megkülönböztetni egymástól (lásd BMW).
    Ebben az esetben viszont valóban jót tett az autónak, mert így szerintem jól néz ki.
    Sokkal jobb mint az elődje. Az semmilyen volt. Igazi VW.
    A Passat viszont egyáltalán nem tetszik ezzel az arculattal.

  • 2017.10.28. at 13:13
    Permalink

    Ez az a verda, aminek a fotójára ha rápillantasz ébredéskor, annyira felpörögsz, hogy még a reggeli kávét is kihagyhatod:) VW-ék feltalálták a kerekeken guruló Red Bullt!

  • 2017.10.28. at 13:13
    Permalink

    Ráírhatták volna valóban. Akkor jobban tetszene? 😀
    A többségnek tetszik a piacon az, amit amúgy egységes márkaarculatnak neveznek. Sok gyár megy erre mostanában, nézd meg pl. a Toyotát, hogy csak egyet említsek.

  • 2017.10.28. at 13:13
    Permalink

    Hagyd, teljesen menthetetlen eset. Ő az, aki mindenkit hülyének tart, aki szembe megy vele az autópályán. Mindenkibe beleköt, aki nem úgy gondolkodik, mint ő. Trollok között is igen ritka az akiben ilyen görcsös gyűlölet van a más véleményen levők iránt. Tegnap már én is ajánlottam neki szakorvost, az utolsó neki címzett hozzászólásomban.

  • 2017.10.28. at 13:13
    Permalink

    Elfogadod azt, hogy más pedig kedveli ezeket a márkákat? Ahogy olvaslak, nem. Arról nem is beszélve, hogy a gyűlölet pedig gátolja az objektivitást. Magyarul, a véleményed nem lehet tényszerű, mert elvakult gyűlöleten alapul.
    Szerintem inkább igyekezz uralkodni magadon, felnőtt emberektől ez alapelvárás. Ha nem vagy még felnőtt, akkor meg tanuld meg, mert aki tárgyakat így tud gyűlölni, az emberekkel sincs másképpen, ez pedig pszichopátia. Kezelést igényel.
    Ne kezdj el velem is ordibálni, azzal tisztelj meg másokat. Nem fogok neked már válaszolni, akárhogy is kezdesz mocskolódásba, ahogy másokkal is tetted.

  • 2017.10.28. at 13:13
    Permalink

    Könyörögve kérlek, ne kezdd már te is – emiatt voltak napokon át tartó csörtéink itt egyes nagyon okos emberekkel. Igen, gyűlölöm és nem tartom autónak sem. Ennyi. A BMW-t szintén. Ahány ember, annyi féle. Nem fogok magyarázkodni.

  • 2017.10.28. at 13:13
    Permalink

    En meg mar azt hittem tenyleg bejön neked a formaterv. Nem kell gyülölnöd. Legfeljebb nem szereted. Nem kell venned, sem ujonnan, sem hasznaltan.
    Nem vagyok fanatikus markarajongo, de elismerem. Hallottam rosszat es jot is.
    De ez igaz az Alfa Romeora, vagy az Opelre is, vagy a Fiatra.

  • 2017.10.28. at 13:13
    Permalink

    teljesen jó lett. azért még örülök, hogy a németek nem követik ezt a “liquid” fos dizájner vonalat és nem leszek tengeribeteg/hányok a sok hullámtól meg kacskaringó csücsöktől, ha ránézek egy gépre. Egyenes határozott vonalak, ahol kerekedni kell, ott kerekedik, ahol domborodni ott domborodik, nem egy bohócgép.

  • 2017.10.28. at 13:13
    Permalink

    Egyetertek! Szerintem is nagyon eltalaltak kivül, belül! Jobban nez ki, mint egy Audi Q3 vagy Q5, szerintem.
    Bar üdenek en sem neveznem, de nem is allna jol neki. Kepzeljetek el egy üde Fiat Panda vagy 500 belsöt a Tiguanba…nehez lenne megszokni.

  • 2017.10.28. at 13:13
    Permalink

    Nagyon jól néz ki! Külsőre hozzá egy 3.7 es szívó benzines illik 😀
    Kár h még nem az én kategóriám, az előző generációhoz képest fényév a távolság!

  • 2017.10.28. at 13:13
    Permalink

    Micsoda szavak egy VW-enteriőrről: “üde”. Valaki itt valamit nagyon benézett. De ettől függetlenül a Linien Und Ecken-formaterv nagyon ütős, engem kilóra megvett.:)

Vélemény, hozzászólás?