Havon és nedves aszfaltúton egyaránt sokat tud az állandó összkerékhajtású Mercedes-Benz CLS 4Matic
Aki túl csúszósnak találna a mai hóeséssel itthon is tapasztalható havas utakat, már az idén érkezett második generációs CLS-ből is választhat összkerékhajtású verziót. Ez a tizedik Mercedes modell, amely elérhető a 4Matic hajtáslánccal. A nyomatékosztás állandó, alapesetben 45:55 arányú, természetesen a hátsó tengely javára, az osztásarány a menetkörülmények alapján változhat is. Négykerékhajtással csakis a CLS csúcsverziói, azaz a V6-os CLS 350 CDI BlueEfficiency és a V8-as CLS 500 BlueEfficiency kaphatók. A gázolajos alig több, mint 6, a benzines 5 másodperc körül gyorsulhat 100 km/órára, mindkét verzió végsebességét elektronika korlátozza 250 km/órára. A 4Matic vásárlóit a többi verzióénál erőteljesebb, olyan hőcserélős fűtőrendszerrel kényezteti a Mercedes, amelynél beállítható, hogy a motor maradék-hőjével a parkoló autóban is működjön a fűtés. A CLS 4Matic az idei hóban már aligha próbálható ki, az első példányok csak jövő őszre jutnak el hozzánk.