Itt van London új taxija, Kínából szeretettel
A Geely bemutatta a TX5 London taxit
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Geely elkészítette legújabb modelljét, ami igazi különlegesség. A TX5 a londoni taxik legújabb modellje, plug-in hibrid hajtású lesz.
A TX5-ön nem látszik, hogy új modell. Fekete, formátlan, és a régi, klasszikus Austin FX4-ek bája is hiányzik belőle
A kínai bázisú Geely a tulajdonosa a tipikus, fekete londoni taxikat előállító The London Taxi Companynek, azaz LTC-nek, korábbi nevén LTI-nek. A brit nemzeti szimbólumként is számon tartott gépek eredete az ősidőkre nyúlik vissza. Eredetileg Austinok voltak az első ilyen motorizált személyszállítók, közülük a leghíresebb az FX4-es, ami számos módosítással 1958 és 1997 között készült. Fölötte jöttek-mentek az őt előállító cégek, de a lényeg alig változott, a sziluett és a kiállás örök. Az első modern londoni taxi a 2002-ig készült TX1-es volt, amit a 2006-ig épült TX2 váltott. Ahogy szigorodtak a környezetvédelmi és a törésbiztonsági előírások, a londoni taxinak is változnia kellett. A ma futó TX4-esek 2007 óta készülnek a VM Motori 2,5 literes turbódízelével.
Londoni taxi-evolúció. Az ős Austinok és modern utódjaik az elmúlt bő hatvan évből
Az új TX5 modellről csak annyit tudni egyelőre, hogy négyhengeres benzinmotor kerül az orrába egy hibridrendszer mellé. Mivel az előd TX megvan majdnem 2 tonna üresen, így nagy kérdés, hogy a TX5-be milyen akkumulátorcsomag kerül. A Geely szerint az új változat képes lesz tisztán elektromos üzemre is, ami a nagyvárosi üzemben kifejezetten jól tud jönni. Mindemellett a TX5 meg kell feleljen a londoni taxikkal szembeni szigorú előírásoknak, ami szabályozza a csomagtérméretet, előírja, hogy kerekesszékkel is lehessen használni, hat utas elférjen benne, és meg kell maradjon a legendásan kicsi fordulókör is. Elvileg a megbízott dizájnstúdió az egykori FX4 formáját vette alapul, a végeredmény inkább jellegzetes lett, mintsem szép. A fejlesztésére szánt projektre elköltöttek 250 milliót, angol fontban, és hogy a befektetés megtérüljön évi 36 ezer példányt szeretnének a TX5-ből gyártani.
Ezeket sosem a szépségükért szerettük, hanem mert London egyik jellegzetességeként tartják számon, pont, mint a double decker buszokat, a Big Bent, stb. Erre igaz a mondás, hogy élt, él és élni is fog, mint Anglia jelképe.