Karmokat növesztett a Peugeot 208 is – új Peugeot 208 bemutató
Felvette a Peugeot új egyenruháját a Peugeot 208 is
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Villanyhajtású modell is megjelenik a vadonatúj Peugeot 208 palettáján, de valószínűleg a PureTech benzinmotorok lesznek a legnépszerűbbek.
Felvette az új Peugeot modellek sminkjét a 208 is
| Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
| 5 ajtós | 4055 | 1745 | 1430 | 2540 | 311 |
Hátulról is egyértelműen Peugeot
Hátul szintén a nagyobb Peugeot modelleken látható, vízszintes fekete sáv szeli ketté a csomagtér-ajtót, amelyet a három-három fénykarmot magukban foglaló lámpák fognak keretbe.
Ötletes a C-oszlop kis dísze, de jól áll a hátsó szárnyban végződő tetővonal is
Az oroszlán többféle színben játszik, attól függően, milyen szögből nézzük
Továbbfejlesztett i-Cockpit várja a vezetőt
Mivel a PSA legújabb generációs padlólemezére, a CMP-re (Common Modular Platform) épült az új 208-as, ezért könnyedén passzították hozzá a villanymotort is.
A 100 kW-os, (136 lóerős) villanymotor 260 Nm forgatónyomatékot ad és háromféle üzemmódot is kínál. Az eco a legnagyobb hatótávolságot nyújtja, a normal a maximális kényelemre hangolja az autót, míg a sport értelemszerűen a dinamikára hegyezi ki, a hatótáv rovására. Továbbá a sebességváltó karral kétféle fékezési/visszatöltési mód közül lehet választani. A mérsékelt erősségű a belsőégésű motorral szerelt gépjárművekhez hasonló "motorfék" élményt ad, míg a fokozott fék a gázpedállal kontrollált lassítást teszi lehetővé. [BANNER type="1"]Sportos a megjelenése, de lehetne ezt még fokozni
Villanymotoros változat is rendelhető
| PureTech 75 MT5 | PureTech 100 MT6 | PureTech 130 AT8 | BlueHDi 100 MT6 | |
| Emissziós norma | Euro 6d-TEMP | |||
| Hengerűrtartalom (cm3) | 1199 | 1499 | ||
| Hengerek/szelepek száma | 3/12 | 4/16 | ||
| Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/6 | automata/8 | kézi/6 |
| Teljesítmény [LE (1/min)] | 75 (5750) | 100 (5500) | 130 (5500) | 100 (3500) |
| Nyomaték [Nm (1/min)] | 111 (2750) | 205 (1750) | 230 (1750) | 250 (1750) |
| Végsebesség [km/h] | 170 | 188 | 208 | 188 |
| Gyorsulás 0-100 km/h | 14,9 | 10,9 | 8,7 | 11,4 |
| Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 5,5 | 5,6 | 5,7 | 4,2 |
| CO2-kibocsátás [g/km] | 124 | 126 | 129 | 111 |
| Saját tömeg [kg] | 1023 | 1102 | 1165 | 1126 |
Biztonság terén is az élvonalba szánja a Peugeot a 208-ast. A legújabb generációs vezetéssegítő rendszerei között ott van az adaptív tempomat (automata váltóval stop&go funkcióval), sávtartó, automata vészfék, ütközésveszély-jelző, automatikus parkolósegéd, fáradtságérzékelő, távolságifény-asszisztens, aktív holttérfigyelő és táblafelismerő is. Az új Peugeot 208-ra már nem kell sokat várni, még idén ősszel, november közepén megkezdődik a forgalmazása.
Hamarosan a hazai utakon is találkozhatunk vele
























Az új 208 után kíváncsi leszek, hogy mi marad meg a 308-nak, ha szinte minden bekerült a repertoárba már most is, amit az új 508 tud/tudott.
Ugyan az, csak nagyobb méretben.