Kína kapja a Buick első villanyhajtású szabadidő-autóját

Él és virul a Buick, de leginkább Kínában

Életben tartja még az USA-ban is a GM a Buick márkáját, ám valójában Kínában népszerűbb, mint saját hazájában. Érthető, hogy külön modelleket kap a hatalmas ázsiai ország.

Mivel a kínai piacra szánták, a Velite 7 formaterve jelentősen különbözik az amerikai modelleken látottól. Kimondottan merészebb azoknál, ám oldalnézetből azért felismerhető benne a Chevy Bolt, amelynek alapjait a Velite 7 is használja. Azonban a Buick 7,5 centivel hosszabb tengelytávval büszkélkedhet (2675 mm), ami nagyobb utasteret eredményez, a hátsó lábtér bőségesebb, mint a Boltban. Az elöl teljes szélességben végigfutó fényszórók hátul is ismétlődnek, látványos a hátsó szárnyban végződő tető, illetve a C-oszlop kialakítása is.
Hirdetés
Az utastér prémium hangulatot áraszt, rengeteg a bőrburkolat, amit bronz színű cérnával varrtak, illetve ugyanilyen színű díszbetétek is felbukkannak. A középkonzol tetején 10 colos érintőképernyő trónol, míg a vezető előtt 8 colos digitális műszerfal terpeszkedik.
Hirdetés
Bár a termete nagyobb, mint a Bolté, a teljesítménye kisebb, ugyanis az autó orrában dolgozó villanymotor csak 177 lóerős, nem 201 lovas. A GM csak annyit árul el egyelőre, hogy az autó hatótávolsága 500 kilométer NEDC-ciklus szerint, tehát a valóság valahol maximum 400 km környékén lehet, attól függően, hogy a 2020 előtti Bolt lítium-ion akkupakkját kapja, vagy a legújabb változatot. Előbbi ugyanis 60 kWh-s, utóbbi pedig 66 kWh-s.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?