Könnyebb és sportosabb lehet a 6-os BMW

Porsche-verő nagy kupé lehet a BMW 6-osból

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Két mázsával könnyebb, erősebb és gran turismo helyett valódi sportkocsi lehet a következő 6-os BMW. Elhisszük ezt?


A 2003-óta kapható, 2011-es újjászületése után már a második szériában készülő (modern kori) 6-os BMW ráncfelvarrásán már nagyban dolgozik a német cég. A brit Car Magazine kissé nehezen hihető információja nem is erre, hanem a 2017-re várható teljesen új generációra vonatkozik. A nagyméretű, luxusszínvonalú kupék és kabriók a következő szériában a piaci trendekkel ellentétben nem fognak tovább puhulni, hanem túraautóból inkább sportkocsivá válnának. A háromféle kivitel megmarad, de a riport szerint a tömegük mintegy két mázsával kisebb lesz, ami már igen jelentős különbség. Ezzel a harmadik új generáció a korai ős, az 1976 és 1989 között gyártott E24-es szériájú eredeti 6-os kupé súlyában lenne.
Hirdetés

Mindehhez az új platformban növelnék a felhasznált nagy- és ultranagy-szilárdságú acélok mennyiségét és bizonyos alkatrészek karbonból, meg magnéziumból lennének a már hagyományos alumínium futómű mellett. Mindezek együtt sem lennének azonban elegendőek, ha a most futó generációjában egy kissé túlnőtt 6-os méretét nem csökkentenék. Az új szériában a motorok is újak lesznek; a 640i 3,0 literes turbós sorhatosát 350 lóerősre, az M változatot meg 600 lóerő körülire saccolják. Mindezekkel együtt az új 6-ost valamivel közelebb hoznák a Porsche ikonikus 911-eséhez, ami legfrissebb szériájában már sokkal inkább tökéletes grand tourer, mintsem nyers sportkocsi. Mindezeket egybevetve nem tűnik irreálisnak a hosszabb távú változás. De vajon tényleg ezt igénylik a vevők?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 23:52
    Permalink

    Nem is értem minek ez a 911 hasonlat, de azért az 520d is meredek összehasonlítási alap, az karbont maximum a kínai emblémán látott. Kicsiben meg van elég sportos tipus, miért akarják bezsúfolni oda a hatost… “érdekes” lépéseket tesz mostanában a BMW 😀

  • 2017.10.28. at 23:52
    Permalink

    Elhisszük? Röviden: nem. Hosszabban: kéttonás 520d, 1600 kilós Z4es. A 911esnek pehelysúlyának megvan a ára szűkösségben… A 6os mindig is inkább a Merci CL-lel konkurált, csak álmodozott a 911es presztizséről, de attól még lehetett jó autó a 6os…

Vélemény, hozzászólás?