Hirdetés

Koreai-amerikai SUV mászta meg a horvát sziklákat

Kirándulás Pag szigetén: jó hely, ismerős autóval

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Délről nézve meggyőzőbb a Chevrolet Captiva - a tavaly frissített SUV jól vizsgázott a horvát Pag sziget bejárásánál.

Szárazság, különleges növényzet és köves utak jellemzik Pag szigetét

A családi túrázásokhoz bőven kielégítő terepképességekkel bír a Captiva, fronthajtással és automata összkerékkel is megkapható

Bár a tavaly 100 éves, leginkább Amerikához kötődő, de francia-svájci alapítója nevét viselő Chevrolet szintén tavaly frissített dél-koreai szabadidő-autóját, a Captivát már eddig is ismertük, mégis Pag szigetére kaptunk meghívást, hogy ott, a népszerű és nem is hétköznapi horvát üdülőparadicsomban tehessük próbára az 5 és 7 üléses kivitelben, első és elektromosan vezérelt lamellás kuplunggal automatikus összkerékhajtással is kínált SUV-t. Minő véletlen, pontosan ugyanolyan, fullextrás verzióban, mint amilyet tavaly itthon volt alkalmunk tesztelni.

Hegyi túrákon és tengerparti manőverezésekkor is jól jön a Captiva lejtmenetvezérlője, felfelé pedig a kissé komótos, de finom, 6 fokozatú automata váltója

Pag szigete ezen a rövid hídon keresztül érhető el kompozás nélkül is, Budapestről mintegy 650 kilométer, 6-8 órás autóút

Bár a helyszín, a Horvátország ötödik legnagyobb szigetének számító, alig több mint 60 kilométer hosszú, ám keskenysége miatt mindössze 300 négyzetkilométeres, egzotikus, különleges panorámájú, óriási hegyekkel határolt sziget eleve különleges megvilágításba helyezi az első generációjával 2006-ban megjelent, tavaly óriási, új arcot öltött SUV-t, annak a hazai piacon is van különlegessége. Noha a hétköznapokban rendszerint azt érezzük, hogy az elmúlt évben is csaknem minden drágább lett, a Captiva alacsonyabb összegért kapható meg, mint egy évvel ezelőtt.

Nem egy luxusautó, de mégis bőrbelsős. Legfőbb ütőkártyája a mindhárom üléssorában elegendő mérete és ára. Ajtózsebei keskenyek, de pakolóhely így is bőven van a kézifék környékén, az első támlák hátán, de még a csomagtér/harmadik sor szélénél is

Higgadt, izgalmaktól mentes a vezetői környezet, jó a helykínálat

Egy kevéssel ugyanis listaára is apadt, van továbbá hozzá az eredetinél – verziótól függően – 0,5-1 millió forinttal kedvezőbb kampányár is, mely által a legolcsóbb, 2,4 literes (167 LE) benzinmotorral, csupán első kerekein keresztül hajtott alapváltozat 5,49 millióért vihető haza. Dízelként, a szerényebbik, 163 lóerős erőszinttel és összkerékhajtással már 7,78 millió a Captiva, a bőrüléses, automataváltós, 184 lóerős csúcs pedig 9 230 000 forintért vásárolható meg. Hét üléssel, oké, ismerjük el, kissé billegős futóművel, de arra pontosan tökéletes kialakítással, hogy a család, akár nagyszülőkkel is el tudjon vele menni nyaralni (ilyenkor a csomagok bepakolásához mondjuk jól jön egy, az alapáras tetősínre és az ahhoz kapható keresztlécekre tehető tetőbox).

Hét üléssel parányi a csomagtér, de egy tetőbox akár egy teljes nagycsalád nyaralási csomagját is elviheti, így hiába fogyaszt egy kissé sokat (túránk során 10,2 l/100 km-t) a Captiva, az egy főre jutó üzemanyagköltség józan maradhat

Hirdetés

Captivával nem kunszt a kavicsos strandok megközelítése

Például Pag szigetére, ahová (ahogyan az a horvátországi nyaraláshoz a legfontosabb információkat tartalmazó cikkünkből is kiderül), akár alig több mint 6 óra alatt is le lehet jutni. Persze jobb kényelmesen, néhány megállással, a szigeten úgyis önkéntelenül a higgadtság települ a sofőrre és az utasokra is egyaránt – akik egyébként a Captiva sík padlójú második, de átlagtermetig még harmadik üléssorában is jól elférnek. Lehet gyönyörködni a fehér kopár síkságokban, az út menti kövekben, kőfalakban és persze az azúrkék tengerben. Növényzet nincs sok, ami van, az viszont különleges, az olajfák között 1000 éves is található, a sziklás talajon sok a különleges, alacsony folyadéktartalmú gyógynövény, s noha a köves, kopár, holdbélinek hívott tájon alig hihető, hogy állatok legelnek, így van. Egyedi módon szívós juh, birka és kecskefajok alakultak ki, melyek tejéből és húsából különleges sajtokat és sonkákat készítenek a helyiek. Persze a sziget 8000 lakójának ma már döntőbb része foglalkozik idegenforgalommal, mint élelmiszerkészítéssel. A két iparág azonban tökéletesen egészíti ki egymást, a vendéglátósok álmukból felkeltve is tudják, hogy a helyi olívaolajjal és sonkával tálalt sajtok bárkit levesznek a lábukról.

Maguk az utak és a róluk nyíló panoráma is lenyűgözőek, a szigeten sok a sebességkorlátozás, érdemes is lassan hajtani

Ritka a növényzet, egyedi táj járható be Pag szigetén

És milyen mindezek után visszaülni a Captivába? A minden földi jóval, egyebek mellett kétszínű bőrkárpittal, a köves talajon autózva hasznos lejtemenetvezérlős ESP-vel, digitális klímával felszerelt, automata váltós csúcs LTZ-be semmiképp sem rossz. A prémiumosság mondjuk messze van, de a Chevrolet nem is akar az lenni, inkább korrekt átlagautó – e modelljével természetesen messze nem az átlagnak, de a konkurenciánál kedvezőbb árral, ami e szegmensben a hasonló kvalitású vetélytársakénál (például a dízel automata Mitsubishi Outlanderénél vagy a Hyundai Santa Fe csúcsánál) majd’ 2 millióval alacsonyabbat jelent. Abból néhányszor a teljes családdal el lehet menni nyaralni, s az út közbeni meghibásodások miatt sem kell aggódni, egyrészt az eleve nem jellemző a márkára, másrészt 3 évig kilométer-korlátozás nélkül van rá assistance, garancia 5 évig/150 000 kilométerig.

Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?