Kötelező biztosítás már kerékpárhoz is
Már kerékpárral okozott balesetekhez is köthető felelősségbiztosítás
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Két év alatt 12 százalékkal nőtt a kerékpárral okozott személyi sérüléses balesetek száma, meg is jelent a rájuk kidolgozott biztosítás.
Megdöbbentő, ám hivatalos, Eurostat adat, hogy Hollandia után hazánkban a legmagasabb a kerékpárral közlekedők aránya - legalábbis EU-ban
Az elmúlt években a fővárosban is jelentősen növekedett a kerékpáron közlekedők száma, és ennek megfelelően folyamatosan nő a biciklis balesetek száma is. 2013-ban a kerékpárosok által okozott személyi sérüléses balesetek száma már kétezer fölé került. A gépjárművekkel ellentétben a kerékpárokra nem kötelező felelősségbiztosítást kötni, noha – főként a komolyabb egészségügyi beavatkozást igénylő balesetek esetén – a járművel okozott kár mértéke könnyen elérheti a milliós nagyságrendet is, ami bizony komoly kockázatot jelent a nyeregbe pattanók számára. A Genertel ezért a kgfb-kampányban az autó mellett az egy háztartásban élő családtagok kerékpárhasználatára egységesen érvényes felelősségbiztosítási védelmet is kínál. Míg 2011-ben Budapesten a megkérdezetteknek még csak 13 százaléka számított kerékpárral közlekedőnek (két héten belül legalább egyszer nyeregbe ült), 2013-ra ez az arány 17 százalékra emelkedett. A Magyar Kerékpárosklub adataiból az is kiderül, hogy eközben országos szinten már évek óta 40 százalék körüli szinten tartózkodik ez az arány.
Nemcsak autósként, kerékpárosként is lehet balesetet, illetve kárt okozni, érdemes védekezni és biztosítással fedezni az esetleges kártérítéseket
Az Eurostat korábban publikált felmérésében a 25 uniós tagállam közül Hollandia után (31 százalék) Magyarországon nevezték meg a legtöbben, 19,1 százaléknyian a legfőbb közlekedési eszközükként a kerékpárt.
A kerékpárral közlekedők számának növekedésével sajnos az okozott balesetek száma is gyors növekedésnek indult. A KSH adatsora szerint 2013-ra kétezer fölé nőtt a kerékpárral okozott személyi sérüléses balesetek száma, ami két év alatt több mint 12 százalékos növekedést jelent. A kevésbé súlyos következményekkel járó káresetek száma pedig a fenti érték sokszorosa lehet. „Különösen a személyi sérüléssel járó esetekben van komoly esély arra, hogy a kárérték eléri a milliós nagyságrendet” – hangsúlyozza Csikós Dániel, a Genertel vezérigazgatója. – „Ugyanakkor míg például két autó ütközésekor a vétlen károsult biztos lehet abban, hogy a hibás fél biztosítója rendezi a kárát, a kerékpárosok esetében legtöbbször a károkozónak saját magának kell a zsebébe nyúlnia. Kérdés, hogy egy nagyobb összeget is tud-e fedezni a vagyonából.”
A Genertel kerékpáros felelősségbiztosítása kgfb-vel együtt köthető, a család bármely tagja által okozott kárra térít. Akár milliós nagyságrendben, de évente csak egyszer
A kötelezőkampány új terméke által a balesetet okozó kerékpáros nem saját maga kell felelljen károkozásáért. A kerékpárosok jelentős részének háztartásában ugyanis van gépkocsi is: míg vidéken ez az arány 44 százalék, addig Budapesten a 70 százalékot is eléri. Hogyan függ össze az autó és a kerékpár? Az autósok a kötelezőváltáskor számtalan kiegészítő biztosítással találkozhattak már (minicasco, lopásbiztosítás, assistance, stb.), ám az autó kötelezőjével együtt megköthető, az egész családra egységesen érvényes kerékpáros felelősségbiztosítás kgfb-kampányban elsőként a Genertelnél jelent meg az idén. Az ezer forint alatt köthető biztosítás – ha természetes személy a szerződő – rajta kívül a vele egy háztartásban élő valamennyi közeli hozzátartozóra, így a gyerekekre is kiterjed, bármilyen kerékpár használata (így például a Bubi is) beletartozik a fedezeti körbe, s akkor sem lesz gond, ha a gyerek épp futóbiciklivel gurul neki a szomszéd méregdrága autójának. Noha évente csak egy kár térítésére használható fel, esetenként akár milliós kártérítésre is lehetőséget nyújt az új kiegészítő biztosítás.