Közel másfélszeresére nő az új akkuval a Lexus UX 300e hatótávja

Új akkucsomaggal folytatja a Lexus első villanyautója, az UX 300e

Nem csak az RZ villanyautóval foglalkozik a Lexus, első elektromos modelljük, az UX 300e kezét sem engedték el. a 2023-as modellévtől egy jóval nagyobb akkucsomagot kap, amellyel több mint 40 százalékos növekedés várható a hatótávolsága terén.

A hamarosan forgalomba kerülő, tisztán elektromos Lexus RZ nem a japán prémiummárka első villanyautója, hiába jut most ennek a modellnek az összes rivaldafény. Nem érdemes megfeledkezni a még egy generációval régebbi technológiára épülő előfutáráról sem, az UX villanyváltozatát ugyanis maga a gyártó sem hagyta cserben. Az RX akkumulátortechnikáját felhasználva most ugyanis a városi crossover is frissül, az utastér és a csomagtartó méretének csökkentése nélkül kap 34 százalékkal nagyobb energiatároló kapacitást. A korábbi 54,3 helyet 72,8 kWh-s, új akkumulátor a hajtási rendszer további finomhangolásának köszönhetően ennél is nagyobb:

akár 40 százalékos növekedést eredményezett a hatótávolság terén.

A korábbi 315 helyett így már egyetlen feltöltéssel akár 450 (18 colos kerekek esetén 440) kilométert tud megtenni az UX 300e. A villanymotor maximális teljesítménye (204 LE) és forgatónyomatéka (300 Nm) nem változott, így a menetdinamika is megegyezik az eddigiekkel: az autó 7,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége - az elektronikus korlátozással - 160 km/óra. A megújult Lexus UX 300e várhatóan 2023 májusától lesz elérhető Európában, és bár a megnövelt hatótávolság önmagában is biztosan vonzóbbá teszi majd a típust, nem ez az egyetlen frissítése a modellnek. A benzines és hibrid hajtásláncokkal szerelt verziókra idén tavasszal jelentettek be módosításokat, de az elektromos változatot is igyekeztek még élvezetesebbé, precízebbé és biztonságosabbá tenni a mérnökök. Áthangolták a kormányművet és a lengéscsillapítókat, a karosszéria szerkezeti szilárdságát pedig az ajtónyílásoknál további húsz hegesztési varrattal növelték, így az UX 300e az eddigieknél is kezesebben követi vezetője utasításait.
Hirdetés
A technológiai fejlődéshez esztétikai változások is társulnak: a beltéri kárpitok és burkolatok mostantól új, mogyoróbarna árnyalatban is elérhetők, a perforált bőrkárpitok a japán Kagome kézműves hagyományokat idéző, fonott hatású kidolgozással is választhatók, míg a műszerfalon új a japán építészetben alkalmazott papír tolóajtók textúráját idéző Washi felületkidolgozás. A Lexus UX 300e is megkapja a széria átdolgozott multimédiás rendszerét, amely a korábbi érintésérzékeny kezelőfelület helyett immár érintőképernyőt kap; az így felszabadult padlókonzolon USB töltőportokat, illetve apró tárolórekeszt alakítottak ki. A változáshoz kapcsolódóan a korábbi 7, illetve 10 colos kijelzőket 8, illetve 12,3 colos méretű képernyő váltja fel, amelyek 143 mm-rel közelebb költöznek a vezetőhöz. Az új rendszer nem csak kezelőfelületében hoz újat: használatát rövidebb válaszidők, élesebb képminőség és szélesebb körű kapcsolódási lehetőségek teszik ösztönösebbé. Az új rendszer támogatja a hangvezérelt digitális asszisztenst, amelyen keresztül egy sor fedélzeti funkció irányítható, valamint teljes körű okostelefonos integrációt kínál. A navigációs funkció immár felhő alapú, így valós időben tájékoztat a forgalmi és útviszonyokról. Bővült a Lexus Safety System+ biztonsági csomag: a kereszteződéseknél kis és nagy ívben kanyarodva is ütközéselkerülő rendszer vigyáz az utasokra, illetve a közlekedés más résztvevőire, asszisztens segít a sávban maradni, míg a dinamikus adaptív tempomat ívmenetben a kanyar sugarával összhangban csökkenti a jármű sebességét. Piactól függően áll rendelkezésre az a vezetőfelügyeleti rendszer, amely - ha a vezető nem reagál a rendszer figyelmeztető jelzéseire – automatikusan lelassítja és megállítja a gépkocsit, miközben hang- és fényjelzésekkel figyelmezteti a vészhelyzetre a környezetét, majd a segélyszolgálatot riasztva kér orvosi segítséget a sofőrnek. Szintén piacfüggően elérhető a panorámakamera-rendszernek az az új funkciója, amely lehetővé teszi, hogy a vezető „átlásson az UX padlóján”, azaz figyelemmel kövesse a kerekek alatti útminőséget.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?