Lapra szerelhető villany-terepjárót?
A Bollinger terepjárója teljesen elektromos és kedvünk szerint alakíthatjuk
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Bollinger beelőzte a Teslát és a Fordot villany-terepjárójával, ám kétséges, hogy autónak mennyire valódi. Ügyes és megdöbbentő megoldásaival munkagépnek kiváló lehet.
A New York-i székhelyű Bollinger első autója teljesen saját fejlesztés, a külsőn lenne mit csiszolni, de munkagépnek végülis mindegy, hogy mutat
Azt már a Tesla és a Ford is elárulta, hogy hamarosan elektromos hajtású terepjáróval, pickuppal rukkolnak elő, de egyelőre még egyikük sem mutatott semmit. Van ugyan egy vállalat, az egész egyszerűen csak Workehorse-nak hívott márka, akik elektromos hajtású pickupjukat alig pár hónapja mutatták be. A Bollinger viszont más, amolyan Land Rover Defender, Ford Bronco-féle kisebb 4x4-es terepjáró, rengeteg csavarral. Na nem azokról van szó, amik minden panelen látszanak, hanem a technikai megoldásokról.
Alakítható a karosszéria, minden elem egyszerűen eltávolítható így akár lehet kabrió is
Teljesen sík a padló, egyszerű a beltér, komfortnak itt nincs helye. A 360 lóerő összteljesítményű motorok és az aksik a padló alatt találhatók
Először is ott a hajtás, egy-egy saját fejlesztésű villanymotort építettek a tengelyekhez, 360 lóerő az összteljesítményük, és 4,5 másodperc alatt gyorsítják 100-ra a terepjárót. A kisebb rugózatlan tömeg érdekében a féktárcsákat közvetlenül a motorok kihajtótengelyére építették, nem a kerékagyakra, valamint hirdopneumatikus rugózást kaptak a kerekek. Terepjáró képességére egyelőre nem mutattak rá, praktikusságára annál inkább. Átalakítható, lehet kabrió, szimpla fülkés, vagy négyszemélyes kombi is. Az akkumulátorok és a motorok mind a padló alatt vannak, így megtehették azt, hogy a két ülés között teljesen üres legyen és az orrába is csomagtartót építettek, ami összenyitható az utastérrel.
Összenyitható az első csomagtér az utastérrel, hátul pedig 230 Voltos csatlakozót is találunk, ha az út alatt még tartalékoltunk némi energiát valamilyen munkagép számára
A Bollinger utastere és raktere hatalmas, ideális lehet többféle munkára is. 60, vagy 100 kWh-ás akkumulátorral szerelik, előbbivel 192, utóbbival 320 kilométeres hatótávolságot ígérnek. CHAdeMO-val (már a gyorsabb fajtával...) előbbi 45, utóbbi 75 perc alatt tölthető 100%-ra, otthoni hálózatról (ipari csatlakozóval) ez 7 és 12 órát vesz igénybe. A Bollinger ráadásul a lehető legideálisabb súlyelosztást, 50/50 százalékosat ígér, karosszériájáról viszont ordít, hogy a légellenállása borzalmas, így valóban terepen lehet majd a legideálisabb. Előrendelést már felvesznek, de 1000 dollár befizetése szükséges. 2019 februárjára tervezik az első példányok leszállítását, addig bármilyen lehetőségről szívesen tárgyalnának nagyobb megrendelőkkel, beszállítókkal, vagy gyártókkal is.
Rendkívül széles, egy sorba akár három ülés is elférne, helyette csak négyszemélyes lehet a Bollinger. Egyelőre nincs nagyobb befektető, de így is vesznek föl megrendelést, állítólag 2019-re le is szállítják az első autókat
És még mondja valaki hogy a kubizmus halott! Ez kubistább mint bármelyik Picasso alkotás! 🙂
Tényleg olyan, mint egy Defender + ős-Bronco vegyesfelvágott:)
„Van ugyan egy vállalat, az egész egyszerűen csak Workehorse-nak hívott márka, akik elektromos hajtású pickupjukat alig pár hónapja mutatták be.”
Van már másik is, a kanadai Havelaar nevű cég Bison nevű modellje:
[url]https://www.google.hu/search?q=havelaar+bison&client=opera&hs=AZx&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiTuu-D7rHVAhUGWxoKHfhTCXgQ_AUICigB&biw=931&bih=610[/url]