Ledobta tetejét a Nissan Leaf!
Kabriót készítettek a Nissan villanyautójából!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mi lehet jobb egy villanyautónál? Hát, a nyitott villanyautó! Gondoltak egy merészet a Nissan mérnökei, és megépítették a Leaf kabrió változatát.
Szokatlan, de csábító a tető nélküli Leaf
Már nem először készít meghökkentő kabriót a Nissan, emlékezzünk csak a Murano nyitott változatára. A Leaf esetében azonban nem számíthatunk sorozatgyártásra. Ezt az egyetlen példányt is csak egy szűk kör, körülbelül 100 ember előtt mutatták meg Tokióban egy konferencián.
[BANNER type="1"]
Szimplán csak kísérlet, komoly gyártási szándék nincs a Nissan részéről
Hivatalosan Nissan Leaf Open Car az autó neve, megszületésének apropója pedig, hogy Japánban a típus nyolc évvel ezelőtti debütálása óta már 100 000 darabot eladtak a Leafből. A második generáció kabrióján igazán érdekes részlet a targa stílusú megoldás, valamint a hátsó ajtók elhagyása és a magasra nyúló hátsó ülések. Viszont a merevségről és a borulásvédelemről semmit nem árult el a Nissan. Persze ez csak egy koncepció, így nem is kell megfelelnie a szigorú előírásoknak.
Az NEDC-ciklus szerint 378 kilométert képes megtenni a Leaf egy teljes feltöltés után
A lemezek alatt azonban valószínűleg megegyezik az eredeti modellel, amelyben 150 lóerős villanymotor dolgozik és egy 40 kwh-ás akkucsomag tárolja az energiát. Viszont, ha a megfelelő merevítésekkel is ellátták az autót, akkor valószínűleg picit lassabb annál, és nem éri el 8,2 másodperc alatt a 100 km/h tempót.


