Ledobta tetejét a Nissan Leaf!
Kabriót készítettek a Nissan villanyautójából!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mi lehet jobb egy villanyautónál? Hát, a nyitott villanyautó! Gondoltak egy merészet a Nissan mérnökei, és megépítették a Leaf kabrió változatát.
Szokatlan, de csábító a tető nélküli Leaf
Már nem először készít meghökkentő kabriót a Nissan, emlékezzünk csak a Murano nyitott változatára. A Leaf esetében azonban nem számíthatunk sorozatgyártásra. Ezt az egyetlen példányt is csak egy szűk kör, körülbelül 100 ember előtt mutatták meg Tokióban egy konferencián.
Szimplán csak kísérlet, komoly gyártási szándék nincs a Nissan részéről
Hivatalosan Nissan Leaf Open Car az autó neve, megszületésének apropója pedig, hogy Japánban a típus nyolc évvel ezelőtti debütálása óta már 100 000 darabot eladtak a Leafből. A második generáció kabrióján igazán érdekes részlet a targa stílusú megoldás, valamint a hátsó ajtók elhagyása és a magasra nyúló hátsó ülések. Viszont a merevségről és a borulásvédelemről semmit nem árult el a Nissan. Persze ez csak egy koncepció, így nem is kell megfelelnie a szigorú előírásoknak.
Az NEDC-ciklus szerint 378 kilométert képes megtenni a Leaf egy teljes feltöltés után
A lemezek alatt azonban valószínűleg megegyezik az eredeti modellel, amelyben 150 lóerős villanymotor dolgozik és egy 40 kwh-ás akkucsomag tárolja az energiát. Viszont, ha a megfelelő merevítésekkel is ellátták az autót, akkor valószínűleg picit lassabb annál, és nem éri el 8,2 másodperc alatt a 100 km/h tempót.