Hirdetés

M2: kis sportkocsi a BMW-től

Szenzációs kupétanulmánnyal állt elő a BMW

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Frankfurtban bemutatják a BMW lélegzetelállító újdonságát, az M2-est.

A karosszériához alkalmazott karbonszál erősítésű műanyag erősebb az acélnál, könnyebb az alumíniumnál, és egyszerűbben javítható, mint a karbon

Feléledni látszik a BMW M-autóinak sorozata, és ezúttal nem a hagyományos modellek tuningváltozataira gondolunk. Az Autoexpress az M divízió új vezetőjével, Dr. Friedrich Nitschkével beszélgetett, aki feltárta, hogy épp a Porsche Caymannak és az Audi TT RS-nek szeretnének ellenfelet állítani a képeken látható M2 kupéval. A hírek szerint egy vadonatúj, forradalmi M3-as is készül, és folynak a tárgyalások egy Lamborghini Aventador jellegű szupersportkocsi építéséről is. Az M2-t a 2014 elejére várható 2-es sorozat F21 gyári kódú padlólemezére építik, orrmotorral és hátsókerék-hajtással.

Az új M-modellek teljesen egyedi formatervvel kerülnek majd piacra

A képeken is látható, hogy ezek tényleg nem sima tuningverziók lesznek, mindegyik modellt egyedi karosszériával szeretnék pályára állítani. Motorok tekintetében egyelőre két lehetőséget villantottak fel. Egyikük egy háromliteres hathengeres turbómotor, 350 lóerő körüli teljesítménnyel, mely nagyon hasonlít az 1M kupéba kerülő motorhoz. A második alternatíva egy háromszoros (!) feltöltésű motor, hasonló teljesítménnyel, de lényegesen kedvezőbb fogyasztással, ezt a motort egyébként Frankfurtban, az X3 M motorterében mutatják majd be.
Az erőátvitelt a félautomata DCT váltóra bízzák, a modell fékrendszere pedig az M3-ból érkezik. A tömeg alacsonyan tartása érdekében valószínűleg bőséggel használnak majd karbonszál erősítésű műanyagokat a karosszériához.

Hirdetés

Vélemény, hozzászólás?