Nem sok látszik belőle, de a tisztségviselők mögött bizony ott lapul a 31 milliomodik Lada (fotó: Autostat)
Egy Vesta lett a Lada 31 milliomodik autója, amely a hét elején gördült le a gyártósorról. A hófehérben pompázó modell 1,8 literes erÅ‘forrással rendelkezik, a szankciók által sanyargatott márka pedig büszkén emelte ki a sajtóeseményen, hogy a jubileumi autó már automata váltóval rendelkezik. Az illetékesek azt is elmondták, hogy nem tervezik megtartani a jubileumi modellt, értékesÃteni fogják azt is. A Lada egyébként még mindig jól csengÅ‘ név Oroszországban, ahol a teljes autóflotta egyharmada az Å‘ emblémájukkal gyűjti a kilométereket, ez pedig közel 14 millió autót jelent.
[BANNER type="1"]
2030-ig 12 új modell jöhet a Ladától
Hamarosan ez a szám még nagyobb lehet, hiszen a vállalat 2030-ig 12 új modell piacra dobását tervezi, szinte minden szegmensbe hoznak valami újdonságot. Már idén májusban megkezdődik az új Lada Largus gyártása (amely egy átemblémázott Dacia Logan), sőt, érkezik az első villanyautójuk is, amely e-Largus néven fut majd. Bő fél évvel később, szeptemberben megkezdődik a limuzin Lada Aura gyártása is, amelyről korábban
már mi is Ãrtunk. SÅ‘t, az immár 44 éve futó Niva Legend is kap majd egy frissÃtést, de jön egy szabadidÅ‘-autó is, amely Niva Sport SUV néven kerülhet a kereskedésekbe az
Autostat információi alapján.
Vicces ez az erősen megalapozatlan dicshimnusz.
Tavaly kerek egymillió autó kelt el Oroszországban, vagyis egy 145 milliós országban (minusz a háborús veszteség). Ez harmadik világbeli eredmény, és akkor még nem beszéltünk arról hogy milyen vacakokat kaptak, és mennyi ember vesztette el az állását, mivel az összes érdemi (európai, japán és koreai) gyártó kivonult.
12 új modell? Komolyan gonodlják hogy a Dacia modelleket még valaha is megkapják? Ha igen, miből vásárolják meg a licenszet? Vagy jó szovjet szokás szerint megpróbálják ellopni?
Irán is simán gyárthat ezer éves Peugeot meg Renault modelleket, szóval a licensz kicsit túl van lihegve. Hány éves is az a platform amire a Dacia épül? 20-25? A kutyát nem érdekli már, egy Dacia-s kulcstartón nagyobb a haszna a Renaultnak, mint amit az oroszoktól várhat. De még ha nem is fizetnek érte akkor is jól járnak, hiszen az Å‘ szabvány megoldásaik fognak terjedni a másodpiacon – ha az Å‘ kocsijukat lopják el az oroszok akkor a Renault felnik osztóköre, a Renaultba való motorolaj szabványok, a Renault ablaktörlÅ‘ lapát méretek kapnak hosszú távú lökést a fejlÅ‘dÅ‘ világban.
A Stellantis már újra gyártat az orosz piacon, Å‘k a kÃnai leányvállalaton keresztül küldik az alkatrészeket miközben a hivatalos közlemény az, hogy elvesztették az irányÃtást az orosz érdekeltségeik fölött.