Már a lengyelek is Lambót másolnak?
Ferrari-gyilkos Arrinera, a lengyel szupersportautó
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Lee Noble neve jól cseng a sportautós körökben, és a brit guru most lengyel épÃtÅ‘kkel hozta tetÅ‘ alá az Arrinera szupergépet, amely simán megszorongat egy Ferrarit.
Nyitott ajtókkal, a Lamborghini bikás emblémája nélkül elsÅ‘ pillantásra nehéz megmondani, hogy lengyel, és nem olasz sportkocsival van dolgunk - a részletek kidolgozásán azonban még lehet finomÃtani
Magyar, lengyel két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Ugye, mindenki ismeri. És Ãgy? Lengyel, angol két jó barát, együtt harcol, s épÃti az Arrinerát. A nemzetek közötti barátságot szimbolizáló szólás átirata tényleg megállja a helyét, ugyanis nem kisebb személyiség, mint Lee Noble közreműködésével állt össze azon szupersportkocsi, amely büszkén viseli a Made in Poland feliratot. Hogy harcról lesz-e szó, kvázi, hadat üzen-e a lengyel manufaktúra a Ferrarinak és társainak, azt nem tudni, mindenesetre az Arrinera képességein nem múlik semmi. Lee Noble, a Noble Automotive alapÃtója komoly sikereket ért el az általa tervezett könnyű, gyors sportkocsikkal, például az M600-assal, és most új cége, a Fenix Automotive a lengyel Arrinera Automotive S.A. társasággal karöltve képez vegyesvállalatot.
SzembÅ‘l kissé bárgyú, hátulról nézve viszont agresszÃv ábrázatú az Arrinera
A kissé drámai hatású, de mind részleteivel, mind összképével félreérthetetlenül a Lamborghini tÃpusaira (Murciélago és Aventador) hajazó karosszéria tervét Pavlo Burkatskyy jegyzi, mÃg a műszaki alapokat személyesen Lee Noble tervezte. A nagy szilárdságú acélvázra kÃvánságra szénszálas felépÃtmény kerül, amely drága ugyan, ellenben rendkÃvül könnyű, és a sportkocsiknál minden a súlycsökkentés körül forog. A belsÅ‘térben leginkább bÅ‘rrel dolgoztak a kárpitosok, a kialakÃtás nem éppen lenyűgözÅ‘, és manapság már kissé szokatlan, hogy nincsenek légzsákok egy új autóban, viszont nem teljesen kÅ‘korszaki a technika - az opciós listán például éjjellátó berendezés is szerepel.
FeltűnÅ‘ narancssárgában pompázik a prototÃpus belseje. A középkonzolon az opcionális "night vision" kamera hÅ‘képe is megjelenhet, ellenben légzsákok nem védik az utasokat. A műszerfal kialakÃtása nem vall igazi szupersportkocsira, itt a külsÅ‘vel ellentétben nem szárnyalt az alkotói képzelet
Az 1 300 kilogrammos Arrinera mozgatásáról 6,2 literes, 650 lóerÅ‘s V8-as benzinmotor gondoskodik, amelynek maximális forgatónyomatéka 820 Nm. A lengyelek szerint az autó könnyedén képes elbánni egy Ferrari 458 Italiával: 0-100 km/órára 3,2 másodperc alatt gyorsul, 8,9 alatt megvan a kétszáz is, mÃg a vége 340 km/óránál van - ezeket a paramétereket valóban nem képes hozni az olasz ikon. KöszönhetÅ‘en az elÅ‘l 380, hátul 350 milliméteres féktárcsákat használó, hat-, illetve négydugattyús fékrendszernek, 200 km/órás tempóról csupán 133 méter a fékút, és megdöbbentÅ‘en rövid, szám szerint 14,3 másodperces a 0-200-0 km/órás teszt ideje.
650 lóerÅ‘s motor dohog a hátsó tengely felett, az önsúly 1 300 kg, Ãgy minden lóerÅ‘re csupán 2 kg mozgatása jut - ez fantasztikus érték! A 19 colos felnikre elÅ‘l 255, hátul 335 milliméter széles abroncsok kerültek. Az Arrinera hosszúsága 4,45 méter, tengelytávja 2 695, szélessége 2 056, magassága csupán 1 190 milliméter
Jelenleg még a prototÃpus tesztelése folyik, a munkálatok várhatóan egy évet vesznek igénybe, és utána kezdÅ‘dhet az igények kielégÃtése. Jelen állás szerint kb. 160 ezer dolláros (33,6 millió forintos) alapáron lesz elérhetÅ‘ az Arrinera, és úgy tűnik, a fejlesztéssel nem állnak le a lengyelek: már tervbe van véve egy kisebb és olcsóbb, kb. 110 ezer dolláros, 200-300 lóerÅ‘s motorral hajtott, egy- vagy kétszemélyes, 500 kg körüli önsúllyal rendelkezÅ‘ roadster.
Ha jól tudom,Corvette motort hasznélnak,tehát rossz nem lehet az autó.