Attól nem kell tartani, hogy ez a fenyegető tekintet megjelenik a belső sávban, mivel nem kaphat rendszámot a GTX
A
KTM X-Bow első nemzedéke - nem meglepő módon - inkább hasonlított egy motorkerékpárra sem mint autóra. Az akkori modell mellőzött olyan elhanyagolható apróságokat mint a tető vagy a szélvédő, ennek ellenére közúton is lehetett használni. Az X-Bow GTX tervezésekor már nem a kétkerekűekre gondoltak a tervezők, ennek hála teljesen autószerű lett a végeredmény. A forma szupersportkocsikhoz illő módon lapos, széles és fenyegető. A szélcsatornában töltött órák jól látszanak a karosszérián, minden egyes pontján tetten érhető az aerodinamikáért és a leszorítóerőért folytatott küzdelem.
Az 530 lóerő 1048 kilóval társul, egy lóerő kevesebb mint két kilót mozgat
[BANNER type="1"]
Ilyen kis darabszámban készülő autó esetén nem rentábilis saját motor fejlesztésébe fogni, sokkal célszerűbb más gyártó erőforrását használni. Ahogy az első X-Bow esetében, úgy most is az Audi szállítja a blokkot. A kabin mögé beépített motor egy 2,5 literes öthengeres TFSI motor, csakhogy itt jóval erősebb, mint a négykarikás modellekben, egészen pontosan 530 lóerősre (650 Nm) húzták fel. A szoftveres tuning mellett növelték a turbónyomást, mások a befecskendezők, új a szívóoldal és a kipufogórendszer.
Belül sem kellett semmi kompromisszumot kötni, innen már csak egy kis lépés a Forma-1-es autók kabinja
A lóerők száma persze rengeteg, de azért úszkál ennél több nagyobb hal is az autóipar tengerében. A KTM viszont nagyon komolyan vette a súly kérdését. Az karosszériaelemek mellett a váz is karbonból készült, ennek eredményeképp az X-Bow GTX csak 1048 kiló, ami egy
hibrid Toyota Yaris súlyával egyezik meg. Az új modell viszont semmi esetben sem kaphat rendszámot, így csak versenypályán vezethető. Aki egy GTX-re vágyik, annak a trélerezés költsége mellett még az autó vételárával is számolnia kell, ami 230 ezer euró, ami átszámítva 82 millió forint.
[BANNER type="2"]
Az elődből 1300 példány fogyott, ami puritánsága ellenére nem rossz, viszont az előd kétségtelen előnye, hogy közúton is lehet használni