Már itthon is kapható a legtakarékosabb Audi
Nem olcsó, de benzint alig kér - itthon az Audi A3 e-tron
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tavaly már itthon, de még német rendszámmal próbálhattuk ki a legtakarékosabb Audit. Mostantól bárki megveheti, forintért, nem kevésért.
Két motort, 150 lóerős stop-startos benzinest és 102 lóerős villanymotort ad az A3 e-tron, menetdinamikája is korrekt, fogyasztása még inkább
Tavaly magunk is kipróbálhattuk a legtakarékosabb Audinak számító, 100 kilométeren akár 1,5 liter benzinnel is beérő Audi A3 e-tront, most pedig már itthon is kapható. Ára nem szerény, 12,793 millió forint. Ennek oka, hogy nem csak fogyasztási értékével, 7,6 másodperces 100 km/órára gyorsulási értékével és 222 km/órás végsebességével is komoly számokat mutat. De hogyan is képes 1,5 liter benzinnel megtenni 100 kilométert? Úgy, hogy konnektorból tölthető (plug-in) hibrid, 8,8 kWh-s lítium-ion akkumulátorával 50 kilométert is megtehet emissziómentesen, benzin égetése nélkül. Elektromos üzemmódban 130 km/óra a végsebessége, de úgy biztosan nem fog megtenni 50 kilométert benzin nélkül. Ha a menetdinamikáját kihasználjuk, akkor is biztosan gyári fogyasztási értéke fölé megy, de ez így van minden autónál.
Akár 7,6 másodperces 100 km/órára gyorsulás, akár 222 km/órás végsebesség és akár mindössze 1,5 l/100 km vegyes fogyasztás - együtt mindez persze nem megy
Az Euro NCAP töréstesztjén ötcsillagos eredményt elérő, részletes technikai adataival korábbi cikkünkből megismerhető A3 e-tron ára állami támogatással lehetne kedvezőbb, Hollandiában például olyan dotációt kap, hogy ott nem kerül többe, mint az azonos teljesítményű, ám sokkalta környezetszennyezőbb dízel variáns. És hatótávja miatt sem kell aggódni, az A3 e-tron hibridként 960 kilométert is megtehet egyetlen tank benzinnel, a napi ingázáshoz pedig elektromos hatótávja is elegendő, pláne úgy, hogy akkumulátora normál 220 V-os konnektorból is feltölthető 3 óra 45 perc alatt, ipari áramról pedig 2 óra 15 perc alatt megvan a töltés. Bár itthon nem várható tömegmodellnek az A3 e-tron, jó hír, hogy a forgalmazó Porsche Hungaria a Porsche Inter Auto Pest telephelyén 2 e-tron töltőt helyezett üzembe.
Ez még kevesebbet fogyaszt:
http://www.ambringa.hu/1043-pedelec/2543-neuzer-ravenna-bionx
[b]én nyertem! Hahaha![/b]
(ha már körtéket almával hasonlítunk és felvágunk rá, hogy milyen királyak vagyunk, ahelyett, hogy csendbe maradnánk)
[url]http://autopult.hu/elektromos-autozas/0-9-litert-fogyaszt-a-vw-szeriagyartasu-autoja-erkezik-a-hibrid-golf.html[/url]
Hol a lemaradás? El ne kezdd megmagyarázni, elég a világnak az ISIS létezése, ne ronts a helyzetünkön.
Bezzeg te ezt is tudod. Szemellenző?
Mátyás!
Ha egyszer megkaparintjátok az E-tront légyszi készítsetek egy fogyasztástesztet (E-tron 2015 vs. Prius 2004 egy teli tankkal, azonos útvonal, váltott sofőrök). Ha minden igaz a Prius 2 még megvan, ugye?
Ez kuriózum lenne! 🙂
Ezt jó esetben csak az Audi fanok veszik be …. 🙂
“az A3 e-tron hibridként 960 kilométert is megtehet egyetlen tank benzinnel”
nem 940 km? Nem mintha nem lenne mindegy.
Csak a tisztánlátás véget:
50 km-t tisztán elektromosan tesz meg, tehát 890km-t megy 40 liter benzinnel, tehát 4,5 liter / 100 km a fogyasztása hibrid módban, ami 104 g CO2. Hajszálpontosan ennyit fogyasztott a 2004-ben kiadott Toyota Prius 2. generációja. Egész pontosan 11 év lemaradásban van, ha a hibrid rendszer hatásfokát nézzük.
Ezt biztos nem fogja senki sem marketinganyagban olvasni! 🙂
Biztos, hogy aktuálisak ezek a képek? Csak mert az A3-as már egy ideje nem így néz ki…