A Plus Four 97%-ban teljesen új modell, még az acélvázat is alumÃniumra cserélték, a kétliteres turbómotor fogyasztása is jócskán csökkent, a gyáriak szerint 7 literrel is beéri 100 kilométerenként
Nem lehet könnyű dolga a Morgan formaterezÅ‘inek, úgy kell teljesen megújÃtani egy-egy tÃpust, hogy közben az archaikus külsÅ‘tÅ‘l nem szabad eltávolodni. A tervezÅ‘knek sikerült teljesÃteni a szinte lehetetlennek tűnÅ‘ feladatot, az alkatrészek csupán három százaléka egyezik az elÅ‘dmodellel, ennek ellenére leginkább csak a tÃpus alapos ismerÅ‘i fogják kiszúrni a változást. A gyártó is szeretné minél jobban hangsúlyozni, hogy itt bizony egy teljesen új modellrÅ‘l van szó, ezért névcsere is történt, a Plus 4 mostantól Plus Four néven fut.
Javarészt kézzel készülnek a Morganek, a belsÅ‘ finom anyagokkal és tradicionális megjelenéssel csábÃt a beszállásra
A Morgan – szinte már a hagyományokhoz hÃven – most is a BMW-tÅ‘l szerezte be az erÅ‘forrást. Az angol sportkocsigyártó történetében elÅ‘ször kerül négyhengeres turbómotor a géptetÅ‘ alá, a kétliteres motor 258 lóerÅ‘ leadására képes, a maximális nyomaték pedig 400 Nm. Az acél helyett merevebb alumÃniumvázat használó sportkocsi 4,8 másodperc alatt éri el a százat, a végsebesség pedig hajat borzoló 240 km/h, de csak abban az esetben, ha nyolcfokozatú automataváltóval kérjük a Plus Four-t. Kéziváltó esetén 5,2 másodpercet kell várni a százra és nyomatékból is csak 350 Nm áll rendelkezésre, viszont a turbómotor számlájára Ãrható, hogy sikerült 30%-ot faragni a károsanyag-kibocsátásból, bár ez a bolygó szempontjából kevésbe releváns, hiszen nem sok Plus Four koptatja majd a világ aszfaltjait.
Nyers vezetési élmény is jár az angol cég termékeihez, a brit sportkocsigyártás legszebb időszakában ragadt a Morgan
A régi külsÅ‘t modern technikával és egy jó adag vezetési élménnyel kombináló Plus Four ára átszámÃtva körülbelül 24 millió forint, amiért egy ritka, javarészt kézzel készült, az angol autógyártás fénykorát idézÅ‘ modellel lehetünk gazdagabbak.
Nem kell 5-600 lóerő, elég egy könnyű karosszéria és 200+ lóerő, máris 5 másodperc körül ugrik százra