Megérkeztek az első hivatalos kémfotók a Toyota Supráról!

Párizsban végre lehull a lepel a Toyota Supráról!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sokak várakozásával ellentétben, a Genfi Autószalonon csupán a GR Supra versenyautó tanulmány került bemutatásra, az utcai verzió debütálását Párizsra tartogatta a Toyota.

Ikonikus darabot mutat be új köntösbe bújtatva a Toyota: a Supra neve az évtizedek folyamán összeolvadt a motorteljesítménnyel, a menetdinamikával és a vezethetőség legmagasabb szintjével. A típus presztízsét tovább növelik a japán motorsport-életben elért eredmények, amiket többek között a GT szériában szereztek.
Az orrmotoros, hátsókerékhajtású GT autót 1986 és 2002 között gyártották, mintegy 300.000 példányt értékesítettek belőle világszerte. Főleg az 1993-as, negyedik generációs modell öregbítette a típus hírnevét a különböző autósportos sikereknek köszönhetően: a Super GT sorozatban jelenleg is meghatározó szerepet tölt be, a GT500-as osztályban 4 alkalommal is győzni tudott.
Ez a legenda tért vissza a Genfi Autószalonon egy valódi hagyományokra épülő versenyautó tanulmány képében: külső jegyei ennek a hosszan elnyúló motorház, a rövid hátsó rész, a hátsókerék-hajtás, a karosszéria és a látványos sárvédők, vagy épp a hátsó diffúzor és a légterelők voltak.
Hirdetés

Ami az utcai változatot illeti, ez is a Toyota sportszekciójának, a Gazoo Racingnek a terméke lesz. Az autó orrában kapott helyet a hátsókerék hajtású, soros hathengeres, 3 literes, kettős megfúvású (twin scroll), változó vezérlésű motor. Ez mintegy 300 lóerőt szabadít majd az aszfaltra, a nyolcfokozatú automata váltóval pedig 5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, míg a forgatónyomaték meghaladja majd a 450 Nm-t.
A tengelytáv és a nyomtáv egymáshoz viszonyított aránya 1,6 alatt lesz, míg a tömegeloszlás 50:50 lesz, a tömegközéppont pedig várhatóan a GT86-nál is alacsonyabb. Hogy mi emeli még inkább a legkomolyabb sportautók közé az új Toyota Suprát? Ha az eddigi felsorolás nem lett volna elég meggyőző, itt van még néhány adalék, a teljesség igénye nélkül: speciális beállítású/hangolású adaptív felfüggesztés, aktív differenciálmű, egyedi kanyarstabilizátor, normál és sport üzemmód közötti választás…
A foglalásokat már a Párizsi Autószalon első napján, október 2-án le lehet majd adni, míg az első Suprák 2019 első felében érkeznek meg a márkakereskedésekbe és a tulajdonosokhoz. Plusz infó, hogy az új Toyota Supra egy módosított változata a NASCAR Xfinityben fog versenyezni, ezt a változatot a TDR fogja kifejleszteni az Államokban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?