Megjött az Aston Martin DBS utóda, az új Vanquish
Aston Martin Vanquish
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
573 lóerővel szaggatja az aszfaltot a britek legújabb V12-es csúcsmodellje, 4,1 másodperc alatt van százon állórajtos gyorsulással.
Nagyobb, könnyebb, erősebb, és ugyanúgy néz ki, mint a többi Aston
Az elmúlt öt évben DBS névre hallgatott az Aston Martin csúcsmodellje, melyből most megjelent az előd tulajdonságait még kedvezőbb jellemzőkre cserélő, és újra a 2001 és 2007 közötti, DBS-t megelőző Vanquish elnevezést viselő utód. Az Aston Martin fejlesztéseire amúgy is jellemző az evolúció, azaz az egymás melletti modelleket nem faragják gyökeresen eltérő új fából, hanem mindig az elődök továbbfejlesztése a cél. Így van ez például a modellek megjelenésével is: annak idején a DBS-t a korábbi Vanquish optimalizálásával alakították ki, és a mostani is javarészt az elődjében már bevált megoldásokra épít, de természetesen minden szempontból sokkal jobb lett annál.
4720 mm hosszú, 2067 mm széles és 1294 mm magas, tengelytávja 2740 mm, mint a DBS esetében, 5 mm-rel szélesebb és 14 mm-rel magasabb annál
50-50-es súlyelosztás
A Vanquish motorja is a DBS-ből származik, de az 5,9 literes V12-es szívó benzinesből némi masszírozással előhúztak még 55 lóerőt és plusz 50 Nm-t, így alakult ki a 6750 1/perces fordulaton leadott 573 lóerős csúcsteljesítmény, és az 5500 1/percnél jelentkező 620 Nm-es nyomaték. A motort a stabilitás növelése érdekében ráadásul 19 mm-rel lejjebb szerelték be, mint korábban, viszont továbbra is a DBS hatfokozatú Touchtronic 2 automatáján keresztül hajtja az autó hátsó kerekeit, nem is akárhogy: a 0-100 km/h ideje 4,3 másodpercről 4,1-re apadt, igaz, végsebessége pedig 305-ről 295 km/h-ra csökkent.
Az új generációs 20 colos Pirelli P-Zerók mögött elöl 398 x 36 mm-es, hátul 360 x 32 mm-es Brembo karbon-kerámia féktárcsák figyelnek, elöl hat, hátul négy dugattyú harap beléjük
Normal, Sport és Track módban használható az egy gombbal áthangolható adaptív lengéscsillapítási rendszer, melynek dinamikus menetstabilizáló és nyomatékszabályzós kipörgésgátló is segít a Vanquish úton tartásában. A 2 illetve 2+2 üléses elrendezéssel kapható autóban megnövelték az utastér dimenzióit, a gyári bejelentés alapján 37 mm-rel hosszabb a lábtér, 25 mm-rel szélesebb az autó vállban, könyökmagasságban 87 mm-t nyújtottak, a térdek és a kormányoszlop között pedig 50 mm-rel van több hely, mint korábban. A műszerfalat 2 cm-rel tolták előrébb, ez már csak hab a tortán.
Letisztult formavilág belül, jelentős változás az elrendezését tekintve elődjét idéző középkonzolon, hogy a gombok egy része érintésérzékeny lett
Az Európában 2012 végétől elérhető új Aston Martin Vanquish alapára 189 995 font, ami alsó hangon is 69 millió forintnak megfelelő összeg.
368 literjével a csomagtartó 60%-kal tágasabb, mint a DBS-ben













