Megújult haszongépjármű-flottával támad a Nissan

Leszámol a Nissan az NV-s elnevezésekkel, és megújul a villanyos puttonyosuk is

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Nissan Interstar, Primastar és az új Townstar az NV400-at, NV300-at és NV200-at váltja, utóbbi teljesen elektromos kivitele is megéri a következő generációt.

Maximális mértékben kihasználja a Nissan a Renault-val és a Mitsubishivel való együttműködés előnyeit, több haszongépjárműve is a franciák modelljein alapszik - van, amelyik már 20 éve. Néhány éve elhagyták a Prima kezdetű modellneveiket, és NV400, 300 és 200 jelöléssel érkeztek a japánok márkaneve alatt futó haszongépjárművek. A Renault Master, illetve Trafic Nissan jelvényes változatait nálunk nem lehet kapni, de az NV200 itthon is fut, ami ráadásul meghatározó szereplő is a puttonyosok piacán, hiszen az egyik első teljesen elektromos modell volt. Most mindegyik megújul, és visszatérnek a Prima nevek is.
Hirdetés
A legnagyobb Nissan haszongépjármű az Interstar, a Renault Master japán verziója hétféle teljesítménnyel választható 110 és 180 lóerő között - mindegyik 2,3 literes motorból származik, teljesítik az Euro 6d és Euro 6e követelményeket. Érkeznek vezetéssegítő és biztonsági rendszerek, és garantált a variálhatóság, azaz számos kivitelben (alvázra pakolható felépítményekkel, különböző utasfülkékkel) lesz elérhető az Interstar. A közepes dobozos kategóriában a Primastar indul, a Renault Trafic nissanos hűtőmaszkjával felszerelt változata LED-es fényszórókkal, 17 colos felnikkel és a nagytestvér asszisztens rendszereivel tenne keresztbe a Volkswagennek. A legkisebb, de - számunkra legfontosabb - modell a Kangoo alapjain megújuló Townstar. A Nissan NV200 már évekkel ezelőtt forradalmasította a villanyhajtású haszongépjárművek piacát, így borítékolható volt, hogy új néven és generációban is marad a zéró emissziós kivitel, de persze lesz hagyományos meghajtású is. Utóbbi változatok tudják az Euro 6d-t, és elérhetőek lesznek kézi és duplakuplungos automataváltóval. Mindezekhez adjuk még hozzá az egész Európában érvényes 5 éves garanciát, ami nagyobb testvéreire is vonatkozik, és máris láthatjuk, hogy a japánok erős modellpalettával támadnak a fuvarozó és áruszállító piacon, ami a koronavírus miatt megnövekedett számú házhozszállítások mellett pont kapóra jön. Aki pedig igazi Nissan-rajongó, az már csak azért is ráhajthat az új Townstarra, mert ez lesz az első európai modellje a japánoknak, ami a letisztultabb, megújult logóval érkezik, de látható az Ariya villany-SUV által inspirált, Kumiko stílus is a frontrészen.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.09.29. at 11:17
    Permalink

    Teljesen visszataszító kezd lenni ez az egész hasznonjármű piac. Ez a Trafic már egy ezer éves alap, rendesen le is pontozták az ausztrál törésteszteken(a Nissan verziót), a Townstar is inkább egy Dokkerre emlékeztet, mint Kangoora, de nagyjából mindegy, lehetne akár Citan is. A Mercedes pick-up egy drága megbukott Navara, az új T7 meg majd egy Transit lesz, az Amarok meg Ranger. A Toyota PSA-t árul, Európában meg lassan nincs egy rendes modern saját fejlesztésű haszonjármű platform, mindenből csak a századik újracsomagolt reinkarnáció.

Vélemény, hozzászólás?