Melyik az olcsóbb minitank? Négy új crossover vs Juke és Duster

Több új mini-SUV a piacon: mennyiért adják ugyanazt?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Költői túlzással és képzavarral a csapból is a trendi, kisméretű szabadidő-autók folynak. Nézzük, egyforma csomaggal melyik mennyibe kerül.

Egyre-másra jönnek a hírek az újabb és újabb kisméretű és megfizethető(nek mondott) szabadidő-autók érkezéséről - mini crossovert épít a Suzuki és a Volkswagen is, már kész van vele, csak az európai bevezetéssel adós a Ford. De biztosak lehetünk benne, hogy a tömeggyártók mindegyike vagy legalábbis legtöbbike hozza a maga zsebtankját, mert ez az a szegmens, ami dinamikusan fejlődik, ahol lehet autót eladni, s szép profitot termelni. A szubkompakt SUV-k modernkori úttörőjének a minap sportos Nismóként próbált Nissan vagány Juke-ja számít, az ő sikere indította el a lavinát. Még - sokkal - népszerűbb a skatulyából mondjuk felfelé kilógó, picit más célközönséget szólító, nemrég LPG-üzemmel tesztelt, frissítés előtti Dacia Duster, s amely modellek mind vadonatújak, s a vevők kegyeire pályáznak: az "amerikai" Chevrolet Trax és a szintén Koreában készített testvére, az Opel Mokka, továbbá a két francia, a Peugeot 2008 és a Renault Captur.
Hirdetés
Azonos vagy közel azonos motorizáltsággal és felszereltséggel melyik mennyibe kerül? Egymás és a Juke, illetve a Duster ellen. Ezt vizsgálja cikkünk a listaárakra támaszkodva. Lássuk először a méretbeli eltéréseket.
Méretek

JukeDusterMokkaTrax2008Captur
Hosszúság [mm]413543154278424841594122
Szélesség [mm]176518221777176617391778
Magasság [mm]156516251658167415561566
Tengelytáv [mm]253026732555255525382606
Hasmagasság [mm]178205157158160200
Csomagtér [l]251-830475-1636356-1372356-1370360-1194377-1235

A legrövidebb a IV-es Clio-alapú Captur, de a Juke és a 208-családtag 2008 sem sokkal hosszabb. A Mokka/Trax duó már megközelíti a Dustert, a viszonyításképp citált Dacia ellenben jóval szélesebb, tágasabb, csomagtérre is terebélyesebb a "miniknél". Raktérméretben a szűkös Juke messze elmarad a riválisoktól, a Captur praktikumát sínen tologatható hátsó üléssor is emeli.
Haladjunk tovább a műszaki adatokkal - először a belépő benzineseket szedtük csokorba. Szigorúan fronthajtással és manuális váltóval, mert vélhetően ez a kombináció lesz a nyerő. S mert a 2008 és a Captur nem is kapható 4x4-esen...
Műszaki adatok alap benzinmotorral és fronthajtással
JukeDusterMokkaTrax2008Captur
Motor1.61.61.61.61.20.9 TCe
Hengerűrtartalom [cm3]15981598159815981199898
Hengerek/szelepek száma4/164/164/164/163/123/12
Váltófajta/-fokozatkézi/5kézi/5kézi/5kézi/5kézi/5kézi/5
Teljesítmény
[LE (1/min)]
94/5400105/5750115/6000115/620082/575090/5250
Nyomaték
[Nm (1/min)]
140/3200-
4400
148/3750155/4000155/4000118/2750135/2500
Végsebesség [km/h]168165174173169171
Gyorsulás
(0-100 km/h)
12,011,512,312,313,512,9
Vegyes fogyasztás
[l/100 km]
6,07,16,56,54,94,9
CO2 [g/km]138165153153114113


Nos, a Juke, a Mokka/Trax és a Duster is hagyományosnak mondható 1,6 literes és 4 hengeres szívó benzinmotort kínál belépőnek, míg a 2008 és a Captur más vonalat képvisel. Más és más vonalat, bár mindkettő 3 hengeres. A Peugeot 1,2 literese szívó, a Renault csupán 0,9 literese turbós. A váltó minden esetben 5 fokozatú, menetdinamikában - a Duster kivételével - papíron a Juke a legjobb, a legtakarékosabb pedig a két francia. A Duster egyelőre nem kapott stop-start rendszert, ami meg is látszik a fogyasztásán...
Különben a Juke-hoz még nagyon erős, 190, sőt 200 lovas turbós benzines is van, illetve egy 117 lóerős 1.6-os szívó. A Dusterhez - a közelgő faceliftig - nincs másik benzinmotor (cserébe LPG-sen is elérhető). A Mokka/Trax páros 1,4 literes turbós blokkot is adhat, a 82 lóerőt keveslőknek 120 lóerős 1.6-os is van a 2008-hoz. A Captur másik benzinese is turbós (1.2 TCe 120), ám az csakis automata váltóval rendelhető. Dupla kuplungos automata váltóval. És mi a helyzet, ha dízelmotor kéne?
Műszaki adatok alap dízelmotorral és fronthajtással
JukeDusterMokkaTrax2008Captur
Motor1.5 dCi1.5 dCi1.7 CDTI1.7 D1.4 HDi1.5 dCi
Hengerűrtartalom [cm3]146114611686168613981461
Hengerek/szelepek száma4/84/84/164/164/84/8
Váltófajta/-fokozatkézi/6kézi/5kézi/6kézi/6kézi/5kézi/5
Teljesítmény
[LE (1/min)]
110/400090/3750130/4000130/400068/400090/4000
Nyomaték
[Nm (1/min)]
240/1750200/1750300/2000-
2500
300/2000-
2500
160/1750220/1750
Végsebesség [km/h]175156193186159171
Gyorsulás
(0-100 km/h)
11,213,810,09,614,913,1
Vegyes fogyasztás
[l/100 km]
4,85,04,54,54,03,6
CO2 [g/km]12413012012010495


A Juke, a Captur és a Duster orrában ugyanaz az 1.5 dCi dolgozik a Nissannál alapból 110, a Renault-nál "csak" 90, a Daciánál 90-110 lóval. A Juke sofőrje ráadásul ab ovo 6 fokozatú váltót kapcsolgathat, akárcsak a vérbő 1,7 literes dízelt használó Mokkáé vagy Traxé. És a Peugeot? Újfent más úton, mert noha 1.6-osai is vannak, relatíve kicsi és gyenge 1.4-essel szintén forgalmazza a 2008-at. Dinamikában a Trax az etalon, fogyasztásban a Captur.
És akkor következzenek az árak. Amit elvártunk, amit egy crossover-vásárló minimum el kell, hogy várjon: klíma, ESP, 4 légzsák, távirányítású centrálzár, első elektromos ablakemelő, elektromos és lehetőleg fűthető tükör, fedélzeti számítógép, magasságban állítható vezetőülés, osztottan dönthető hátsó üléstámla, gyári hifi, Bluetooth-kihangosító, USB-csatlakozó. És akkor alufelnikről, díszekről, matricákról, színkavalkádról, a személyre szabhatóság kánaánját biztosító variációs végtelenről még nem is beszéltünk, se automata légkondiról, tolatókameráról, navigációról meg egyebekről, amik több százezer forinttal is növelhetik a vételárat.

Árak alapmotorokkal, fronthajtással és az elvárt felszereltséggel
benzinesdízel
Nissan Juke4 650 000 Ft5 250 000 Ft
Dacia Duster3 425 000 Ft3 940 000 Ft
Opel Mokka5 130 000 Ft6 130 000 Ft
Chevrolet Trax4 540 000 Ft5 540 000 Ft
Peugeot 20084 195 000 Ft4 735 000 Ft
Renault Captur4 050 000 Ft4 730 000 Ft


Kezdjük először az ár/értékben verhetetlen és még egyszer, a miniknél valamivel nagyobb, de nem olyan trendi és modern Dusterrel. Az ESP feláras, és hát a legmagasabb, egyébként könnyűfém kereket is tartalmazó Arctic Music felszereltségi szintet kell válasszuk, ha kellően kistafírungozott példányt gurítanánk haza. Benzinesként így is megvan 3,5, dízelként 4 millióból. Utóbbival ráadásul már nem is 90, hanem 107 lóerős 1.5 dCi és 6 fokozatú váltó is jár - tényleg verhetetlen ajánlat. Tempomat bezzeg nincsen - csodálkoznánk, ha a modellfrissítés után is hiánycikk lenne majd. A garancia 3 év/100 ezer km.
Juke: amennyiben ragaszkodunk, márpedig ragaszkodunk elvárásainkhoz, akkor a 94 helyett 117 lóerős lesz a benzinmotor, a felszereltség meg nem Visia, nem Visia Plus, hanem Acenta. Nem mellékesen 17 colos alufelnit, tempomatot, függönylégzsákokat, bőrkormányt, hátul ugyancsak elektromos ablakot is kapunk. Na de 4,65 és 5,25 millióért... A garancia 3 év/100 ezer km.
A Mokkánál az Enjoy szint tudja mindezt és bizony még drágábban, már 5 és 6 millió feletti árral. Az alapgarancia 2 év. Nagyjából ugyanez csokornyakkendővel, tehát a Trax LT 5 év/150 ezres garanciával 4,5 és 5,5 millióba kerül, szóval jelentősen kedvezőbb a Chevrolet ajánlata az Opelénél. A 4 év/80 ezer km garanciás Peugeot 2008 Active-nál a viszonylag szerény motorok viszonylag szerény árakat is jelentenek (4,2 és 4,7 M Ft), a Captur viszont szériában, Expression szinten teljesíti igényeinket benzinesként még olcsóbban (4,05 milliós), dízelként hasonló, 4,7 milliós áron. A garancia 5 év/100 ezer km, 5 évig a szokásos szervizelést is állja a Renault.
Szóval ha nem Duster, akkor egyértelműen Captur. És még a 2008 tekinthető egész kedvező árúnak, míg a Juke, a Trax és kiváltképp a Mokka már igen drágán divatos. Az is igaz persze, hogy résmodellekről van szó, a divat meg sosem olcsó, de mostanság, jelen gazdasági helyzetben ha lehet, az eddigieknél is fontosabb az ár. Még ebben a friss szegmensben is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 01:56
    Permalink

    Ezek közül az autók közül az én szememnek a Mokka a legvállalhatóbb. A Trax szerintem egy elég csúnya húzás a GM-től, főleg, hogy behozzák Európába is, holott az Opelnek így is elég nehéz dolga van, ráadásul szerintem nem is szebb a Mokkánál. A Juke egy különc, pozitív értelemben, de persze az igazi az a Nismo Juke. 🙂 A Peugeot számomra vállalhatatlan, a 208-ért sem vagyok oda. A Captur formára nagyon pofás, nemrég láttam egyet élőben is, fekete színben. A Dacia maximum csak az olcsósága miatt illik ebbe a mezőnybe, nem véletlen az. Érdemes elolvasni a 100 000 km-es tartóstesztet a Dusterről, hát az eredmény elég lehangoló lett. Szóval zárásképp én egy Benzines Mokkát vennék, viszont ellene szól, hogy egy normálisan felszerelt modell olyan árban van, amiért már egyel nagyobb autót is lehet kapni ugyanolyan felszereltséggel is akár, ha nem jobbal, de ebben a mezőnyben szerintem a legjobb választás. Az én listám ezek közül: 1. Opel Mokka, 2. Nissan Juke, 3. Renault Captur, 4. Peugeot 2008, 5. Chevrolet Trax, 6. Dacia Duster

  • 2017.10.30. at 01:56
    Permalink

    Gondolom az Antara kifutó széria és a raktáron lévő darabokat nagyon akciósan el akarják adni. Ilyen áron nagyon annak, aki most akar autót venni. Olcsóbban eggyel nagyobb kategóriát lehet kapni, komolyabb, nagyobb teljesítményű motorokkal. Nem hiszem, hogy olyan vészes lenne a fenntartása. A 2.2 dízel nem fogyaszt sokat, a 2.4-es benzinesbe meg be kell szereltetni egy LPG szettet, és így kb. 4,3-4,4 millióból van egy gazdaságosan üzemeltethető autó.
    Amit nem bírnék megszokni benn, az az indexkar. Gondolom ebben is az van, mint a H Astraban. A cégnél több, mint 3 évig volt ilyen Astrank, elég sokat vezettem. Jó volt az 1.6-os 115 LE-s motor, a kocsival semmi gond nem volt, de azt a hülye index kapcsolót 3 év alatt sem bírtam megszokni, és nem csak én a munkatársaim sem.

  • 2017.10.30. at 01:56
    Permalink

    kicsit nyalztam a HaHu-t a munka rovasara :):
    Nekem bejön a Juke, ugy ahogy van:
    Acenta + Dynamic felsezreltseggel mar 3.889milliotol kaphato alap szinben
    Ezzel az arral eleg komoly gepet ad a nissan.
    Körbe kell nezni a piacon mit menniyert adnak. De a cikkirot se lehet megroni, mert a listaar az az ar, ami hivatalos, ez alapjan tud dolgozni. Szazalekosan valoszinüleg helyek az ar aranyok,. Tetszenek ezek a cikkek, atfogo kepet adnak a tipusokrol es a szegmensekröl.

  • 2017.10.30. at 01:56
    Permalink

    És lőn tényleg 3.995m l a benzines, 5m-tól (alkuképes mág ráadásul) a dízel. Ez tényleg komoly ár, jó ár érték aránnyal. csaka pógár nem fog 2,4 meg 2,2es autót fenttartani, pedig nem biztos, hogy drágább annyival.

  • 2017.10.30. at 01:56
    Permalink

    Egyetértek, hogy relatív. Az Daciat szerintem is hagyjuk, azt nem arra találták ki, hogy szép legyen, hanem, hogy leváltsa a Lada Nivat. Nekem ezek közül 3 kocsi tetszik. A Renault Capture (ez jön be legjobban) illetve az Opel Mokka és a hasonló Chevrolet Trax. A Nissan formája nem jön be, eleve ódzkodom az olyan kocsiktól, aminek a hátsó kilincse az ablakon van. A Peugeotnak nem tetszik az első hűtőrácsa.
    Ha már az ember új autót vesz (de ha használtat is), akor már csak olyanért ad pénzt, ami tetszik neki. És ebben az esetben pár százezer forint eltérés nem lehet meghatározó.

  • 2017.10.30. at 01:56
    Permalink

    Egyébként a magyar piac legjobb ár-érték arányú SUV-ja jelenleg nem a Dacia Duster, hanem az Opel Antara. Bár ég és föld a két autó, mert az Antara ugye nem egy mini-SUV és össze se lehet hasonlítani őket, mégis megvásárolható 4.000.000 Ft alatti áron. 🙂

  • 2017.10.30. at 01:56
    Permalink

    Ez teljesen relatív, mert nekem meg pont a Nissan-Peugeot páros nem tetszik (a Dacia-t inkább hagyjuk)…egyébként ezeknek a listaáras összehasonlításoknak továbbra sincs sok értelme, így aki autóvásárlásban gondolkodik felejtse el a listaárakat és kérjen konkrét akciós árat a márkakereskedőktől. Vannak itt óriási meglepetések a kedvezményekben.

Vélemény, hozzászólás?