Csak könnyedén! SEAT Arona teszt
SEAT Arona 1.0 TSI Xcellence teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bőségesen van választási lehetősége annak, aki VW-konszernes kis crossovert szeretne vásárolni, a SEAT Arona mind közül a leginkább játékos, a leglazább egyéniség.
A kétszínű fényezés felára nem jelentősebb, mint egy normál metálfényé, így érdemes élni vele. A hűtőmaszk ékszerként hat, a távolságtartós tempomat szenzora szépen beleolvad az alsó légbeömlőbe
A platformstratégia valójában nem nagy újdonság, ma viszont már eljutott oda az "építőkockázás", hogy az azonos alapokra különböző karakterű autókat tudnak építeni. A Volkswagen-csoportnál persze már az alapokat is ügyesen variálják. A tavaly bemutatkozott SEAT Arona, Skoda Karoq, Volkswagen T-Roc trió például méretében is ügyesen van skálázva. A SEAT a legkisebb és a legolcsóbb, ugyanakkor a leginkább üdítő, a legtöbb egyéniséget tartalmazó. A Skoda a méretbajnok, elsősorban persze csomagterével tud brillírozni. A Volkswagen T-Roc pedig az eminens, ugyanakkor sokaknak unalmas lehet. Egyértelmű, hogy ha egy kis játékosságra, vagányságra vágyunk, akkor a SEAT Arona lesz a befutónk.
Elöl hátul van, LED-es és háromszöget rajzoló a menetfény. A saját tömeg az MQB platformnak köszönhetően alig több mint 1,1 tonna
Ahogyan az új Ibiza, az Arona is ugyanarra az MQB A0 platformra épül, amire az új Polo is. Tehát a konszernbeli új crossoverek közül a leginkább kisautós, ez viszont csak a 4,14 méteres hosszon érhető tetten. A szélesség kívül-belül kompakt modelleket idéző, azaz kellően nagy, a 400 literes csomagtér szintén korrekt, a hátsó lábtér, azaz a hosszanti helykínálat pedig pedig még a középkategóriában is tökéletesen megállná a helyét, pedig a tengelytáv nem is óriási, 2,57 méter.
Letisztult, funkcionális, mégsem unalmas a beltér. A csúcsverziónál alapáras okoskulcshoz pirosan pulzáló indítógombot kapunk, akár egy Jaguarnál
A külméretekhez mérten döbbenetesen jó az utastér helykínálata, korrektek az ülések is
Elöl-hátul palacktartósak az ajtózsebek, elöl LED hangulatfényt is kapunk. A parkolóautomatika párhuzamos és merőleges ki- és beparkolásra is képes, legalábbis elvileg, a szép grafikájú kijelzőn takarékos vezetést célzó tanácsokat is kaphatunk
Mikén a helykínálat, úgy az utastér összerakottsága és a vezethetőség is kikezdhetetlen. Persze vannak látványos spórolások, a műanyagok a VW-konszernen belül itt a legolcsóbb hatásúak, de még így sem bántóak. Bár az utastérben zömében kemény plasztikokkal találkozunk, az ajtókra elöl-hátul jutott jókora (elöl LED-fénnyel világított) textilfelület és palacktartós rekesz is. Kellemes, hogy az ajtók könyöklőfelülete elöl puha, ahogyan az elöl-hátul automata, azaz egy érintésre végigfutó ablakemelők is korrektek. A konszernen belül azonban egyedül itt találkozhatunk nem magasságszabályzós, de legalább tologatható könyöktámasszal.
A csúcsverzió jelölése a C-oszlopon is megjelenik - nem szerény módon
Alapesetben is 400 literes, akár állított fedélzeti bőröndöt is elnyelő a csomagtér, üléshajtással több mint 1,2 köbmétert kapunk, ha feljebb helyezzük az álpadlót, sík felülettel
Lehet vezeték nélküli telefontöltés, szép kijelzőjű navigáció, holttérfigyelő és hátsó keresztirányú koccanásra figyelmeztetés, valamint távolságtartós tempomat is a fedélzeten, kényelem szempontjából sok más mellett kulcs nélküli indítás is, sőt ezek zöme az Xcellence verzióval alapáron jár. A pirosan pulzáló indítógomb vérpezsdítő, az viszont lelombozó, hogy az oldalajtók közül egyedül a sofőréhez került szenzor, azaz ha zsebben tartott kulccsal szeretnénk nyitni az autót, azt egyedül a vezetőnél vagy a csomagtartónál tehetjük meg.
Feláras, de látványos a LED fényszóró, az erősebbik 1,0 literes motorra a 6 fokozatú váltó miatt mindenképp érdemes költeni
Nem megy rosszul, 9,8 másodperc alatt 100 km/órára ér a 115 lóerős Arona
Hiába crossover, terepre egyáltalán nem való a 18 colos kerekekkel, hasmagassága személyautós, összkerékhajtás felárért sincs
A menetzaj visszafogott, ahogyan a fogyasztás is. Autópályán is gond nélkül 6 liter körül tartható, országúton simán 5 liter alá vihető, de a zömében autópályás/városi teszt 6,3 literes átlaga is elég jó. Az Arona ára sem rossz. A legfontosabb extrákat megadó, 95 lóerős 1.0 TSI-vel 4 millió forint alatt kapható. Az Xcellence csúcsverzió önmagában 1,7 millió forintos ugrás, a plusz 20 lóerő felára viszont nem egész 100 ezer forint, az erősebb motorra az 5 helyett 6 fokozatú váltóért mindenképp ajánlott költeni. Igaz, ez az opciónk az alapverziónál még nincs meg, az csak a belépő motorral kapható. Bár a jobb felszereltség felára nem szerény, itt már 400 ezer forintos árkedvezmény is van, ami azt jelenti, hogy a tesztautó konfigurációja 6,6 millió forintra tehető. Nem olcsó, de a kategóriatársakhoz illeszkedő. Összkerékhajtás felárért sincs, van viszont 1.5 TSI Evo (150 LE) motoros FR verzió is az 1,6-os (95 és 115 LE) dízelek mellett. Viszont olyannyira harmonikus volt az 1,0 literes TSI 115 lóerőse, hogy átlagos használathoz mindenképp ez az ajánlott motor az Aronához, ami szintén erősen ajánlható a ma csöppet sem népszerűtlen crossover szegmensből.
Érdekelne pár technikai részletmegoldás is pl. a befecskendezés közvetlen vagy a szívócsőbe is megy?
A másik kérdés, hogy van-e hengerlekapcsolás, vagy részecskeszűrő a benzinesekhez, valamint kettőstömegű lendkerék vagy változó geometriájú turbó megléte vagy hiánya .
Ennyire bonyolult kérdéseket ne tegyél fel mert teljesen összezavarod szegényt . 😀 Egyébként ha jobban megnézed az Tuoareg méretadatait sem tudták pontosan bemásolni véletlenül az új Q7 -es adatait adták meg pedig a kettő autó közt vagy 20 centi különbség van . Gondolod hogy majd egy Nők lapja szintű portál ad érdemben választ a kérdéseidre ? 😀 1.5 Tsi 150 lovas verzióban VGT a többi megkerülőszelepes . Hengerlekapcsolás szintén az 1.5 Tsi ” COD jelölés esetén ” . Kettőstömegű mindenhol adott tekintve hogy jó drágán lehet majd szerelni többek közt az 1.5 Tsi még részecskeszűrőt is kapott így tuti befutó jó vétel lesz évek múlva a használt piacon . A szívócső befecskendezéssel megfogtál … úgy tudom azt csak a 2.0 literes 190 lovas ultra illetve az Audikba szerelt 252 lóerős szintén 2.0 TFSI-k illetve a 3.0 TFSI ” turbós verzió ” valamint a Porsche által tervezett 2.9 TFSI valamint a 4.0 TFIS-k kapták meg jelenleg . Ha tévednék akkor mellnézést kérek elvégre nem vagyok Vw fann … 🙂
már, ha jól tudom kb 2012 től szívócsőbe is vezetnek üzemanyagot, hogy ne koxosodjon.
a kettőstömegű, nem szopatásból van benne, hanem a kedves vevők úri kényelméért, hát ha ennyire k.vára fontos a kedves úri vezetőnek, hogy ne rázzon annyira a kocsi, de legyen is benne erő, akkor fizesse a kényelmét 🙂 ezt most pont nem rónám fel az autógyártóknak.
a turbó meg olyan, hogy kit érdekel? aki hülye a turbós kocsihoz, ne vegyen turbósat, egyelőre, egyébként nem egy olyan nagy ördöngősség használni, 8 elemi felett sztem már megérthető a lényege.
dízeleknél jóval kevésbé halnak meg a turbók amúgy (főleg, ha értelmesen használják), mivel nem kap akkora hőt, mint benzinesnél. benzineseknél most kisérleteznek, vízhűtésű leömlővel pl. ez a technikai része, gyakorlati részéről pedig a gyárak is tehetnének, NA EZT FELHOZNÁM A GYÁRAK G.SÉGÉRE, hogy hidegen, amíg nem éri el az olaj a kívánt hőfokot, nincs benne tiltás, pedig kellene, illetve, ha hajtva volt a kocsi és leállítod, akkor nincs benne turbo timer a legtöbb kocsiba, pedig kellene, ezzel a kettővel már sokat tehetnének meghibásodások és hülyeuser védés ellen.
A befecskendezés közvetlen, hengerlekapcsolás nincs, részecskeszűrő egyelőre az 1.0 tsi-kben nincs, talán 2019-től várható, kettőstömegű lendkerék nincs, a turbó nem változó geometriájú.
Ford Fusion csomagtartó méretei:
HxSZxM(mm): 730x1000x560. Ez a fordnál 337 litert jelent. Itt meg 400-at. Most már nem csak a fogyasztás témában megy a handabandázás?
Ez már évek óta így van…
Évekkel ezelőtt főként a PSA sumákolt ezzel, de ott legalább kiírták, hogy VDA szerint is mennyi, itt meg nem. A Dacia Dusternél láttam legutóbb két értéket és a VDA szerint már ott sem annyira rózsás a helyzet.
Mivel a VDA szabvány is elég laza, ezért az ADAC a tesztekben leellenőrzi a méretet, annál jobbról még nem hallottam. 3 liter vagy akár háromszáz liter is lehet az eltérés.