Miért éppen Grandcoupé a Renault Megane Sedan?
Renault Megane Grandcoupé menetpróba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Sorra érkeztek idén a Renault Megane új karosszériaváltozatai, utolsónak a Fluence helyét átvevő Grandcoupé jutott.
Idén már nem számíthatunk több újdonságra a Renault-tól – csak a Daciától – hiszen a márka 10 idei újdonsága közül a Megane Grandcoupé az utolsó. LED fényszórót is kaphat
A Megane többi karosszériaváltozatánál elérhető infokommunikációs rendszerek és vezetéssegítő asszisztensek természetesen a Grandcoupéhoz is kaphatók
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4632 | 1814 | 1443 | 2711 | 550 |
Könnyen legyinthetünk az elnevezés kérdésére, mondván, hogy „mit számít a név” egy autó esetében, de ne kicsinyítsük le a marketingesek munkáját. A Sedan név megalkotásában ugyan nincs sok marketingmunka, a Grandcoupéban viszont a Coupé hallatán és a négyajtós karosszéria láttán nem véletlenül jutnak eszünkbe a manapság egyre divatosabb négyajtós kupék. Ráadásul ezek – például a Passat alapú Volkswagen CC, vagy a Mercedes-Benz CLS – szinte mind nagyobbak a Megane-nál. Legfeljebb a kecskeméti CLA vethető vele össze méretben, árban viszont az is más ligában játszik. Mindemellett a Renault büszkén ecsetelte a négyajtós Megane kupés hátsó kialakítását, amihez szintén illik a Grandcoupé elnevezés. Így simán mondhatták volna, hogy kategóriájában ez az első négyajtós kupé, de ezt a ziccert kihagyták, és tovább „semlegesítették” az újdonságot azzal, hogy néhol egyszerűen csak Sedannak hívják.
A Sport üzemmód az ülés masszázsfunkcióját is automatikusan bekapcsolja legerősebb fokozatra, Comfort üzemmódban lágyabban masszíroz
SCe 115 (aut.) | TCe 130 (aut.) | dCi 90 | dCi 110 (aut.) | dCi 130 | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1598 | 1198 | 1461 | 1598 | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/8 | 4/16 | ||
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 (CVT) | kézi/6 (EDC/7) | kézi/6 | kézi/6 (EDC/6) | kézi/6 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 115 (5500) | 130 (5000) | 90 (4000) | 110 (4000) | 130 (4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 156 (4000) | 205 (2000) | 220 (1750) | 260(250) (1750) | 320 (1750) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 11,8 (13,2) | (10,9) | 13,7 | 11,6 (12,5) | 10,5 |
Végsebesség [km/h] | 190 (180) | (200) | 176 | 190 | 201 |
Fogyasztás - vegyes | 6,3 (6,6) | (5,4) | 3,7 | 3,7 | 4,0 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 142 (153) | (122) | 95 | 95 | 103 |
Pedig sok egyéb tekintetben is kategóriaelső a méreteiben a kombihoz közel álló Megane Grandcoupé. Az 550 literes csomagtartó ugyan nem rekorder, ám kellőképpen nagy, és a könnyebb hozzáférhetőség érdekében láblendítésre is hozzáférhető – de csak, ha nem jár a motor. Ezenkívül a műszerfalról és az indítókulcsról nyitható még a csomagtérajtó, amire tehát nem tettek ehhez gombot. A Grandcoupé 4632 milliméteres hosszúságához a kombival egyező, 2711 milliméteres tengelytáv tartozik, és ezt például már kategória-elsőnek mondja a Renault. Nos, az utastér kétségtelenül tágas – széltében és hosszában. A belmagasság viszont a kupésan lejtő tető miatt mérsékelt a hátul ülőknek, elöl pedig az anyósülésen vendégeskedő számára, ha nem állítható az alaphelyzetben feltűnően magasra pozícionált utasülés magassága.
A csomagtér nagy és bővíthető. Az elfedett zsanérok sem rontják pakolhatóságát
A távolságtartó tempomat jól és kifejezetten szépen, elegánsan tette a dolgát, erős lassításhoz sem fékezett hirtelen, pláne túlzottan, inkább sofőrös autót idézően
Négykerék-kormányzás helyett a kategória legszélesebb nyomtávja felel a Megane Grandcoupé kanyarban is biztos útfogásáról
A Megane Grandcoupé - vagy Grand Coupé, vagy Sedan - már a virtuáldizájnereket is megihlette, Theophilus Chin kétajtósította
Érezhetően feljebb pozicionálták a Fluence-nél, ez egy pozitív változás, akárcsak a szívó benzines motor is.
A cikkben beágyazott videóra kattintva egy 25 másodperces Renault reklámfilm indul. Holott a felirat szerint a „Grandcoupé 2016 menetpróba, Varsó” című videónak kellene indulnia.
„Miért éppen Grandcoupé a Renault Megane Sedan?”
Mivel a kombi-verzió neve is megváltozott(Grandtour-ról Estate-re), ezért nem meglepő, hogy a szedánt is ezentúl máshogy nevezik. Másfelől pedig szerintem ez az egész csak a kímáletlen marketing-gépezet része: minél feltűnőbb, érdekesebb, vonzóbb nevet adni egy típusnak, ami által a potenciális vevők még nagyobb eséllyel haraphatnak rá.
Én egy kicsit túlzásnak érzem a Grandcoupé elnevezést ebben a kategóriában – a prémiumok között rendben van(pl. BMW, csak ott „d” nélkül írandó), itt viszont eléggé hatásvadász és túlzó ilyen nevekkel operálni. Mintha minden erejükkel azon lennének, hogy elhitessék: egy sima szedán is lehet menő.
Egyébként tök jól néz ki hátulról, de összességében is rendben van.
Mini Talisman.