Mozgásban az Audi kompakt elektromos tanulmányautója

A Volkswagen ID.3 alapjaira épülő Audi AI:ME-t a CES-n mozgásban is megvillantották

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Audi AI:ME követi a szemünket, magától vezet, és a VR szemüvegekkel oda varázsol minket, ahova csak szeretnénk.

Tavaly már láthattuk az Audi AI:ME koncepcióautót, a 2020-as Consumer Electronics Show-n azonban újra találkozhattak vele az érdeklődők - sőt, egy Las Vegas-i hotel tetején felállított pályán egyesek ki is próbálhatták. Az autó a Volkswagen ID.3 alapjaira épül, ennek megfelelően egy 170 lóerős elektromos motor hajtja a hátsó tengelyt. A régi A2-es Audira hajazó, megemelt forma lehetővé teszi az akkumulátor padlóba építését, amitől alacsonyra kerül az autó tömegközéppontja és stabilabb marad a kanyarokban. A márka azonban nem erősítette meg, hogy a tanulmányautó ebben a formában megvalósulna, a beltér technológiáját viszont tervezik más modelleknél is bevezetni.
Hirdetés
Egy új, háromdimenziós head-up displayt találhatunk a sofőr elé vetítve, ami úgy jelenít meg színes, a valósággal kevert képeket, mintha azok az autó előtt több tíz méterrel lennének - így nem kell a szemnek fókusztávolságot váltania, és kevésbé fárad el. Az autó azonban nem csak a sofőr kényelméről gondoskodik (már ha sofőrként van jelen a bal első ülésen helyet foglaló személy, ugyanis a kormány és a pedálok visszahúzódása után utas is lehet belőle a 4-es szintű önvezetési képességnek köszönhetően). A beltér teljes szélességében végigfutó képernyőt mindenki láthatja, akár filmnézésre is kiváló lehet. Ennél azonban forradalmibb újítás az a szemkövető technológia, ami lehetővé teszi számunkra, hogy puszta pillantásunkkal irányítsuk a képernyő menüjét. Elegendő néhány másodpercig ránéznünk egy ikonra, és az automatikusan kiválasztódik - erre egyébként szükség is van, hiszen a képernyő igen messze helyezkedik el az ülésektől. Ez a technológia állítólag sorozatgyártású modellekben is meg fog jelenni, még ebben az évtizedben. Az utasoknak virtuális valóság szemüvegek is járnak, amit ha bekapcsolunk, az autó átveszi a vezetést, és a jármű valódi mozgásával összhangban különböző virtuális terek kelnek életre előttünk - a CES vendégei például egy vidéki tájon találhatták magukat. Az autó alkalmazkodhat utasaihoz is, okostelefonnal összekötve megjegyezheti saját beállításainkat és az általunk gyakran megtett útvonalakat, illetve forgalomfigyelő rendszerének köszönhetően aktuális és releváns javaslatokat is adhat, merre lenne érdemes mennünk. Az önvezetés számos új lehetőséget nyit meg az autóipar előtt, mert ahogy az Audi egyik képviselője nyilatkozta, máshogy tervezhetnek meg mindent az autó belsejében, ha a sofőrből utas lesz. A személyre szabható funkciók és kényelmi szolgáltatások pedig egyre fontosabbak lesznek, ahogy a jövőben egyre inkább elterjed az önvezetés és az autómegosztás - az élményautó pedig egy újabb értelmet is nyer.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?