Nem csak egy SUV, egy modellcsalád lesz a Jaguar F-Pace

Nem újdonság, hogy F-Pace néven szabadidő-autó érkezik, az viszont igen, hogy nem is egy

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bennfentesek szerint F-Pace néven nem csupán egy SUV-t, hanem egy SUV-modellcsaládot várhatunk a Jaguartól. Kisméretű és kompakt kupé városi terepes is jön.


A már nyúzópróbáján is megmutatott F-Pace a legfrissebb hírek szerint nem csupán egy új modell, az első szabadidő-autó lesz a Jaguar előadásában, hanem egy új modellsort hoz a márka palettájára.
Miként azt gyári bennfentesek elárulták a brit Autocar számára, a Jaguar is kihoz majd egy kisebb méretű, a még csak várt Audi Q1, a BMW X1, illetve a Mercedes-Benz GLA riválisának szánt szabadidő-autót. Az eddig látott F-Pace alapvetően az egy mérettel nagyobb szegmensben, kupés fara miatt a BMW X3 helyett inkább a BMW X4-nek, meg persze az Audi Q3-nak és a Mercedes-Benz GLC-nek jelent majd konkurenciát. Talán szándékos, hogy nem említik a féltestvér Range Rover Evoque-ot.
Hirdetés

A Jaguartól megszokott izomverziókban, R és SVR utónévvel, valamint az EV-Type modellnév levédése miatt akár elektromos hajtással is várható az F-Pace, hétüléses verziót ugyanakkor nem ígérnek a gyáriak. Mindez persze egyelőre nem hivatalos, csak pletykaszintű információ.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 14:02
    Permalink

    [i]“még mindig a Jaguar a szebb annak ellenére hogy nem éppen új modell … “[/i]
    Gondolom ezt közvélemény kutatásaid minden kétséget kizáróan támasztják alá.

  • 2017.10.28. at 14:02
    Permalink

    Jaguar név még mindig jobban cseng mint bármelyik német prémium név beleértve a Mercedes Benz-et is … Ráadásul ha egy Xj-t teszünk egy S vagy akár 7, A8 mellé még mindig a Jaguar a szebb annak ellenére hogy nem éppen új modell …

    Még annyit fűznék hozzá hogy a Q3 az nem a felsorolt X3/4, GLC és F-Pace konkurense hiszen az valójában 1 számmal kisebb náluk …szerencsésebb lett volna inkább a Porsche Macant felhozni ha már kupésabb hátsóról van szó és Vw csoport.

  • 2017.10.28. at 14:02
    Permalink

    A talpra állásról: a Jag/LR csoport közel 400.000 autót adott el 2014-ben, ami ezért figyleemre méltó, különös tekintettel arra, hogy nincsenek komoly hazai piacai (a volvónak 3 is van, a németeknek pedig közel 500.000-s a hazai piacuk márkánként). Ebben a legdurvább, hogy a modellpaletta belépőárai a németek 3szorosai, és bár a konkrét autók árai versenyképesek, nincsenek fapados belépőmodeljeik, amit taxisokon kívül mondjuk senki sem keres, de ilyen kamu árakkal nyernek teszteket.

    A fenti eladási szám viszont akár duplázódhat is, mert épp azok a hiány és/vagy tömegmodellek érkeznek amelyek egyrészt nem sokat kannibalizálnak márkán belül. A Disco sport épp az a családi méretű közepes SUV, amit Nyugat-Európában keresnek. Egy igényes és sportos Crossover SUV pedig égetően hiányzott a sok terepjáró mellé. Azt a fajta civilizált sokoldalóságot, mint az XC60 vagy az X3 egyik landy sem tudta, egyrészt mindegyik landy a range rover alatt elég sprátai belül, másrészt az Evoque túl kicsi családi felhaszálásra. Szóval maradt még piac egy sőt tübbJag SUV-nak, az F type ráadásul picivel nagyobb mint a legtöbb konkurens, simán befér alája egy GLC méretű kompakt darab, akár az Evoque akár a Disco Sport méretében.

  • 2017.10.28. at 14:02
    Permalink

    Pedig a rendkívül alacsony ázsiai gyártási költségekből képzett óriási profit remekül képes kereszt-finanszírozni a drága font sújtotta brit márkák magas gyártási költségeit. Nagyon lesarkítva Nagy-Britanniában képződik a költség.
    Logikus modell.

  • 2017.10.28. at 14:02
    Permalink

    A Ford konszern egy önző ostoba vezetőktől részvényesektől hemzsegő buta vállalat aki a válság hatására kezdte belátni hogy változtatnia kell hozzáálásán.
    A GM még nagyobb szutykot cipel a vezetőségben, ők is tanulékonyak azóta.
    Ökrök akik kidobják a presztizsmárkákat, presztizstípusokat.

  • 2017.10.28. at 14:02
    Permalink

    A padlólemezen nem csodálkozom és a motorcsaládon sem hogy nem tud adni a Tata az viszont az angol mérnöki magas színvonalat mutatja hogy saját maguk vezető szintűt tud csinálni mindegyikből.
    A JAG szegecselt alu karosszériája meg már a Land/Range is kezd, pont hogy az audival akart bizniszelni meg mással is hogy kölcségmegosztásba olcsóbbra szorítsák a szegecs árát, igaz au audi marad a ragasztásnál.
    Az ingenium motorcsalád is bővül hamarosan hengerszámban felfelé ami saját új fejlesztés.
    Arról nem is beszélve hogy az elektromos “turbo” is angol fejlesztés az audi csak elsőként fantáziát látott benne.
    Nem kell a Jagnak kompromisszumokkal átvett fejlesztés amit saját felhasználhatóságra át kell alakítani, megvan náluk a tudás hozzá hogy akár jobbat csináljanak mint a konkurencia.
    A megbízhatóság meg a Tata kezében van már az új fejlesztésekkel.
    Őszintén mondd meg kellene neked Mercedes motoros Aston Martin? Nekem ilyen árszinten nem.
    Nálam a Volvo eljutott a Kínai világuralomra törekvés (lassan már kínai Volvot vehetsz csak) szintű megbízhatósági lecsúszás szintjére.
    Én gyári Francia alkatrészt vettem Mede in China felirattal, nem is bizonyult tartósnak.
    Mostmár inkább Jag konszernes mint Volvo. Mondjuk XF, de az nagyon.

  • 2017.10.28. at 14:02
    Permalink

    Inkább az a megdöbbentő, hogy a Forddal nem tudott talpra állni…A Tata-sztori olyasmi lehet, mint a Geely esete a Volvóval – hatalmas tőkeinvesztációval felfuttatni a céget, miközben megtartani az autó eredetére jellemző jegyeket(a “britséget, angolságot” vagy a Volvónál az “IKEA-érzést”). Az a furcsa, hogy a Tata pl. nem tud a Landynek vagy a Jagnek padlólemezt biztosítani, vagy motorcsaládot, miközben máshol ezt látjuk(új Chryslerek Alfa-alapokra, vagy az ezt híresen jól művelő VW-csoport, stb.). A Tata főleg az indiai piacot látja el olcsó autóival, miközben a két brit gyár meg erősen prémium-kategória – a kettő nehezen fér össze. Viszont a Tata ezzel a két márkával jelen tud lenni az észak-amerikai piacon. Amúgy se a Jag, se a Landy nem a megbízhatóság mintaképe, messze nem makulátlanok, ahogy írod. Az XJ220 tényleg atom, én is autóskártyáztam annak idején.:)

  • 2017.10.28. at 14:02
    Permalink

    Nekem még mindig az a megdöbbentő hogy a Tatával talpra tudott állni ez a makulátlan nevű márka.
    Szlovákoknál biztosan több Jag. vagy Land/Range fog majd futni mint nálunk a gyár felfutás után.
    Autóskártyából ismertem az XJ220-at nálam az volt a csúcs ütött mindent főleg amikor 1-et láttam élőben. Én olyan szintűt várok szériában tőlük.

  • 2017.10.28. at 14:02
    Permalink

    Nagyon várom, hogy élőben lássak majd egy ilyet. A német hármas már nagymenő ebben a kategóriában, de Jaguar-emblémával fura lesz egy szabadidő-autó. Most írhatnám, hogy majd megszokjuk, de túl sok ebből nem fog idehaza szaladgálni. A Maserati és a Lambo is készít SUV-t, nem beszélve a Bentleyről. A Porsche már régi motoros a Cayenne-nel, újabban a Macannal, a Volvo az XC60-nal, 90-nel. A Caddy és a Lincoln szintén, leginkább a nagy vizen túl. Lehet, hogy idővel Ferrari SUV is lesz? Soha ne mondd, hogy soha:)

Vélemény, hozzászólás?