Nem csak fagy, hó is jön – ezekre feltétlenül figyelj!

5+1 dolog, amit még idén érdemes ellenőrizni autónkon

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem csak a 2016-os esztendő, végre egy kis igazinak tűnő tél is közeleg. Autós szemmel ez bizony azt jelenti, hogy néhány dologra figyelni kell!

Végre napsütés, száraz, de meglehetősen hideg idő váltja a ködöt, jövő héten pedig jelentősebb havazás is várható az idokep.hu időjósai szerint Végre napsütés, száraz, de meglehetősen hideg idő váltja a ködöt, jövő héten pedig jelentősebb havazás is várható az idokep.hu időjósai szerint
Végre eltűnt a köd, de itt a fagy. A ma reggeli mínuszok még szinte csak "bemelegítőnek" számítottak (bocsánat a képzavarért), az elkövetkezendő napokban, ha úgy tetszik, 2016-ban már mínusz 10-11 Celsius fok is lehet éjjelente. 2016 első napjaiban ráadásul napközben sem megy majd fagypont fölé a hőmérséklet, a havazás pedig a jelenlegi előrejelzések szerint a jövő év első munkanapján, január 4-én hétfőn várható.
Hirdetés

Mit jelent ez autós szemmel? Összeszedtünk néhány nagyon alapvető pontot, amire feltétlenül figyelni kell.
1. Téli gumi
2. Fagyálló
3. Szélvédőmosó
4. Akkumulátor
5. Gumitömítések
+1. Havazás
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 09:42
    Permalink

    Ezért kell rongyra fújni, és azzal végigtörölni a gumikédereket.

    Üvegre, fémre, fényezésre nem fújom én sem.

    Műszerfalra meg azért nem, mert nem vagyok kavicsos-udvaros autónepper (és még büdös is). Erre van speckó matt műszerfalápolóm 🙂 Jó illattal ! 🙂

  • 2017.10.28. at 09:42
    Permalink

    Az élelmiszerboltban is elég sok mindent árulnak élelmiszernek címkézve, ami csak látszatra az. A szilikon fémet rohasztja, az újrafényezést nagyban megnehezíti, a műszerfalon parasztosan ocsmány. Az autó mellett kifújt minimális mennyiség is beteríti az autót. Én csak hidegindítónak szoktam használni, ha nincs más lehetőség. Arra viszont jó, mert kisebb vele a motorkárosodás veszélye, mint féktisztítóval.

  • 2017.10.28. at 09:42
    Permalink

    Vagy

    [url]http://www.bardiauto.hu/webshop/felszerelesi-cikkek/szerelesi-segedanyagok/szilikon-spray/-CRC10516[/url]

    Én azt hittem, hogy nem hülyeségből írnak rá a dobozra dolgokat.

    Kifejthetdnéd, hogy mi rongálná az autót rajta (ha esetleg a petróleum származékokra gondolsz, azért kell autóhoz való szilikont venni)

  • 2017.10.28. at 09:42
    Permalink

    Némelyik autóban +5-6 fok alatt be sem lehet kapcsolni a klímát, mert gyárilag letilt. A szilikagél jó lehet az ilyen autókban, meg a klíma nélküliekben. Nem tudom, hogy olcsóbban jön-e ki, de a zokniba csomagolt szilikonos macskaalom is tökéletes.

  • 2017.10.28. at 09:42
    Permalink

    Hát, én meg nem szeretem ki-be kapcsolgatni… Persze, ha muszáj, akkor muszáj, pl télen 3-4 személlyel azért akadhatnak gondok 🙂

    Én 2 × 250 Gr szilikagélt használok, egyet az első szélvédő közelébe, egyet hátra a kalaptartóra. De mivel éjjel teleszívja magát, bárhol van, ezért elvileg teljesen mindegy.

  • 2017.10.28. at 09:42
    Permalink

    Akkor kapcsolom be, ha párásodik, és ha már nem, akkor kikapcsolom, és csak a venti megy alagyon fokozaton. Ha megint kezd bepárásodni, akkor vissza. Aztán az célállomás előtt kicsivel megint csak a venti megy megérkezésig. Így aztán jóformán minden nap megy a klíma, de nem folyamatosan. Ha nincs, akkor nyilván marad a te megoldásod. Az utastérben amúgy hova teszed?

  • 2017.10.28. at 09:42
    Permalink

    Egy évre 3-4 ezer forint talán még belefér szerintem. Én csak télen használok ilyesmit.

    Az meg, hogy ha járatod a légkondit, és kikapcsolod, néha igen nagy esély van rá, hogy szépen telibefújja párával a szélvédőt 2 percen belül (főleg ha az autódban nincs pollenszűrő, mint a swiftemben). Sőt, ha nem “szárítod ki” a légkondit, vagyis a motor leállítása előtt nem járatod még pár percig a ventit (kikapcsolt légkondival), hamarosan fincsi büdi lesz 🙂

    A másik dolog pedig pl. tavaly télen kb minden nap légkondiznom kellett volna a pára miatt. Télen, ha befagy a szélvédő, 90 %, hogy párásodni fog, még kicsit leengedett ablak mellett is.

    És persze nem mindenkinek van légkondi az autójában. Mindezek mellett, havonta érdemes járatni a légkondit 5-10 percre, hogy ne menjen tönkre 🙂

  • 2017.10.28. at 09:42
    Permalink

    Szerintem téves állítás, hogy 2-4 évente cserélni kell a motorhűtő folyadékot. A korszerű folyadékok a zárt rendszerben 10 év múltán sem változnak kémiailag. Az viszont fontos, hogy akár tetszik akár nem, télen minden héten menni kell a kocsival, mert ledermed az olaj és lemerül az akku. Szóval hetente egyszer 50-60 km.-t bele kell tenni.

  • 2017.10.28. at 09:42
    Permalink

    Az ablaktörlő lapátok alá eddig kettéhajtott reklámzacskót tettem. Tökéletes. Az üveg lepucolására a megjobb az alkoholos ablakpucolóval befújni, a fellazúlt havat letolni.

  • 2017.10.28. at 09:42
    Permalink

    + Néhány tipp télre 🙂

    Párásodáshoz: Már előttem leírták, hogy pl havas lábbal ne üljünk be az autóba. Ehhez még hozzátenném, hogy neten lehet rendelni szilikagélt (google első találat, laboratóriumi cuccokat lehet rendelni).

    Nekem fél kiló van az autóban, 250 g elöl hátul, és meg kell, hogy mondjam, elég sokat segít. Esős, párás, havas időben is sokkal kevésbé párásodnak az üvegfelületek. Légkondizni se kell, hogy eltűnjön a pára.

    A másik dolog, hogy takarítsuk időnként belül is az üvegfelületeket, tisztítószerrel, ne csak ronggyal, mert a koszos, zsíros, stb felületek sokkal könnyebben párásodnak.

    Gumikéderekre: Nagyon egyszerű, szilikonspray.

    + érdemes még tartani a verdában egy flakon jégoldót. A spriccniset, mert a spray pikk-pakk elfogy, és drága is.

  • 2017.10.28. at 09:42
    Permalink

    A hóeltakarítás es kapargatás helyett inkább béreljünk egy garázst. Elvégre mi sem a szabadban alszunk, az autót sem az utcán kéne tartani. Boldog új évet.

  • 2017.10.28. at 09:42
    Permalink

    Azért a hó letakarításával csak óvatosan, mert egy koszos poros karosszériát egy durva kefével nagyon el lehet intézni. Csúnyább lesz a fényezés, mintha gépi mosóba hordanánk az autót. Ezért is fontos télen az autó tisztán tartása, már akinek számít a fényezés állapota.

  • 2017.10.28. at 09:42
    Permalink

    Két megoldást javasolnék az ablaktörlő védelmére. Az egyik a szélvédő takaró, így a reggeli jégvakarást megúszhatjuk a szélvédőn, esténként nagyjából 1-2 perc alatt felrakható, árban még a nagyobb autókra is 1-2e forint. A másik pedig az, hogy üres tictacos dobozt teszünk az ablaktörlő kar alá, ami így pont annyira eltartja az üvegtől, hogy a gumi nem fagy oda.

    Gumikéder: gyógyszertári glicerin vagy glicerin-tartalmú kézkrém is megfelel, olcsóbb, mint a sonax vagy bármi más ami direkt autósként van csomagolva.

    Illetve van még egy tanácsom azoknak, akik párásodással küzdenek: havas lábbal ne üljünk be az autóba, mert az olvadó hólé csak növeli az autó páratartalmát. Tudom, röhejes, de rengeteg ember lusta összeütni a cipőjét beszállás előtt már a seggén ülve, azután meg napokig tocsog a szőnyegben a víz.

  • 2017.10.28. at 09:42
    Permalink

    [b]Ablakmosó folyadék[/b]: nem érdemes spúrkodni vele, egész nyugodtan töltsük higitatlanul akár a -40 fokig kalibráltat a tartályba, a menetszél ugyanis még hűt a kiszórt folyadékon, így meglepő lehet, hogy az elvileg -10 fokig “jó” nyál már -2 foknál is ráfagy az ablakra.
    Akiknek fűtött az ablakmosó fúvókájuk (nem írom ki melyik tucat márkánál pár Ft-os extra -netán széria- ez, mert néhányan megfulladnak a pipától), azoknak könnyebb a dolguk, mert nekik legalább a szórófejre nem fagy rá a folyadék. 😀

Vélemény, hozzászólás?