Nem is egy, két mázsát dob le az Opel Insignia

Kémfotón látható már a második generációs Opel Insignia

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Lesifotósok lekapták a következő Opel Insignia ferdehátú változatát. Állítólag nem csak nagyobb és tágasabb lesz elődjénél, de könnyebb is.


Az Opel Insignia 2008-ban jelent meg, 2013-ra átdolgozták, de a fejlődés nem állt meg, legújabb dízelmotorját például egy Country Tourer terepkombiban teszteltük. Hiába erőlteti az Opel, hiába reszelgetnek rajta ahogy tudnak, az idő nagyon megy, a konkurencia meg lelépte már a rüsselsheimi középkategóriást. Szeretjük az Insiginát, mert kellemes vezetni, és ma is jól néz ki, de borzasztóan nehéz és kategóriatársaihoz képest szűk is a beltere. Nyilván a gyárban is olvasgatják az autóslapokat, így épp ez a két terület, ahol a legnagyobbat fog előrelépni a 2017 őszén bemutatkozó második generáció. A kémfotósok most egy ferdehátú próbaautót örökítettek meg, de a két év múlva, az akkori Frankfurti Autószalonon bemutatkozó új generációból megint lesz hagyományos szedán és kombi változat is.
Hirdetés


A beltér méretgondjain elsődlegesen a tíz centivel megnövelt tengelytáv fog segíteni. A mostani ugyanis, csak 2737 milliméteres a kerekek között, ami a kategóriában a tíz évvel ezelőtti átlagos méret, azaz ma már kicsi. Az új Insignia a General Motors Epsilon nevű középkategóriás platformjának a harmadik generációjára épül majd. A tervezők egyik fő szempontja a tömegcsökkentés, amivel német lapértesülések szerint akár a mágikus 200 kilós határt is át lehetne lépni. Valljuk be, van miből lefaragni, így az új kiadás a méretnövekedés ellenére jobban vezethetőnek és takarékosabbnak is ígérkezik. Fontos csatatér a méretharcban a csomagtartó is, az eddigi szerény értékek helyett kéne végre valamit mutatni az Opelnek. Extrák és egyéb szolgáltatások terén nem fog rosszul állni az Insignia. A múlt héten debütált Astra K után benne is elérhető lesz az OnStar telematikai rendszer, a LED-es intelligens fényszóró, a head-up display és az ismert sofőrsegédek sora.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 13:17
    Permalink

    Itt a report:
    [url]http://www.theicct.org/sites/default/files/ICCT_LaboratoryToRoad_2014_Report_English.pdf[/url]
    47/54 oldalon van egy 2013-as állás “Manufacturers’ type-approval CO2 emissions [g/km]”.

    A 2013-as eredmény is már csak egy szép múlt lehet, ha megnézzük, hogy mi történt az elmúlt 2 évben.

  • 2017.10.28. at 13:17
    Permalink

    Úgy emlékszem 2014-ben készült ez a felmérés. Egyébként az is kiolvasható volt, hogy kivétel nélkül az összes gyártó hazudik, de a német “prémium” trió a többiekhez képest pofátlanul sokat.

  • 2017.10.28. at 13:17
    Permalink

    Ezzel egybecseng azzal, hogy egy korábbi felmérésnél pont az Audi, Bmw, Merci gyártóknál találták a legnagyobb eltérést a gyár által közölt és a rengeteg felhasználó által netes adatbázisba foglalt (Spritmonitor) valós(sabb) adatok között.
    A tulajdonosok 40-45%-kal több üzemanyag fogyasztást tapasztaltak a gyári fogyasztáshoz képest! 🙁

    Gondolom jött a marketing részleg és megmondta a mérnököknek, hogy elég az 1000 km-es hatótáv. 42 literes tanknál 4,2 liter / 100 km-vel ki is jön, ami papíron megvan, tehát tökéletes. 🙂
    Egy 60 literes és egy 42 literes között is – arányaiban – nagyjából ennyi a különbség. Ezt azt is mutatja, hogy hosszútávon erre kell berendezkedni.

  • 2017.10.28. at 13:17
    Permalink

    Hát igen a Game Over motorsnál nem nagyon ismerik a gyors ötvözetű acél és az alumínium áldásos súlycsökkentő hatását … De akár úgy is spórolhatnak 60 kilót hogy a 70 literes üzemanyag tank helyett beleszerelnek egy 10 litereset … elvégre nagy divat manapság ablaktörlő tartály méretű üzemanyag tartállyal árulni az autókat lásd Mercedes Benz C 42 liter új Audi A4 40 liter … már várom mikor hoz ki a BMW egy 30 literes darabot amit jó borsos 30-40.000 forint felárért kicserélhetsz egy használhatóbb 60-70 literesre … tiszta lehúzás !

  • 2017.10.28. at 13:17
    Permalink

    Ha ledob 200 kilót még mindig 1.6 tonna lesz egy 2.0 crdi 4X4 diesel … ami még mindig jó 100 kg val nehezebb mint egy hasonló Passat … Ez kb olyan mint amikor egy zsírbálna elmegy edzeni a terembe és ledob jó 50 kg-t de még mindig iszonyat kövér marad …

Vélemény, hozzászólás?