Nemsokára a mesterséges intelligencia adja el nekünk az autókat

Mesterséges intelligenciával váltanák ki az értékesítők feladatának egy részét 2025-re

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Újabb munkahelyek kerülnek veszélybe? Egy cég azt akarja elérni, hogy nemsokára a mesterséges intelligencia válaszolja meg a kérdéseinket, amikor autót veszünk.

Autót venni az interneten még mindig kissé idegen dolognak tűnik: még ha konfigurálunk vagy videotelefonálunk is online, a vásárlás előtt azért legalább egyszer be kell fáradni szerződést aláírni, és persze élőben megtekinteni az autót. Vannak ez alól kivételek, a Tesla például úgy engedi megrendelni a modelljeit, mintha csak egy cipőt vennénk a neten, és van rá esély, hogy az ilyen eladási csatorna még inkább teret nyer a jövőben. Ehhez tökéletesen párosulhatna egy olyan értékesítő, aki az interneten keresztül beszélget el velünk a vásárlás előtt úgy, mint amikor egy szalonban segít az eladó - az érdekesség csak az lesz, hogy ez a személy nem is lesz valódi.
Hirdetés
A Phyron nevű svéd cég szerint legalábbis ez valósulhat meg akár már 2025-re. A cég vezetője szerint a mesterséges intelligencia olyan szintre fejlődhet akkorra, hogy egy virtuális beszédgép a vevő összes potenciális kérdését meg tudja válaszolni, és persze meggyőzően elő is tudja majd adni egy autó előnyös tulajdonságait. Lényegében a ChatGPT-hez hasonló szoftvert kell elképzelni, amit felvérteznek az autóipar szakzsargonjával. A Phyron egyébként már most is használ mesterséges intelligenciát, de egyelőre még csak termékvideók gyártására. Nem mintha ez jelentéktelen eredmény lenne: technológiájuk rengeteg emberi munkaórát megspórol. Egy adott autó ismertető marketingvideójának elkészítéséhez csupán néhány fotót kell betöltenie az értékesítő cégnek, illetve meg kell adni a jármű néhány alapvető jellemzőjét vagy vonzó tulajdonságát. Ezután a program átdolgozza és összeszerkeszti a betáplált adatokat, hogy végül egy, a fentihez hasonló videó készüljön. A videó alá a megadott kulcsszavakból a szoftver szöveget is generál, amit el is mond olyan hangnemben, stílusban és gyorsasággal, ahogy azt a megrendelő értékesítő beállítja. Gyakorlatilag egy szalon összes készleten lévő autójához percek alatt generálható egy termékre szabott ismertető videó, ami nyilván növeli az eladás esélyét, az ügyfél sokkal könnyebben kapja meg a szükséges információt az általa kiválasztott autóról.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.08.05. at 18:56
    Permalink

    Oh, pedig mennyire hiányozna az a sok izzadságszagú sales pitch meg az érzés, mikor az értékesítő vergődik a bónuszáért, mint malac a jégen. Hihetetlen, hogy a kereskedések üvegpalotáiba milyen lassan jut el az üzenet, hogy változik a világ és hogy ma már senki nem akarja ezeket az előadásokat hallgatni – már csak bizalomhiány miatt sem.

  • 2023.08.06. at 11:45
    Permalink

    Új kocsi nepperból lesz használtkocsi nepper, már lelki szemeim előtt látom amikor amikor verekednek a vevőkért a kroneraff becsünepperrel.
    Lássuk be, mikor a márkakereskedésbe bemész és nincs vevő ami gyakori mostanság a márkaszerviz szerelői tartják el azt a rohadtsok szalonban lézengő túlöltözöttet a munkafelvevőn meg talán az alkatrészesen kívül, még az ügyvezető “nepper” a fő stratéga is ezekbők fogja a nagy jattot.
    Azért a maszekvilágban régen nem kellett ennyi felesleges embert fizetni ha bevitted egy max 2 személyes vállalkozásba a kocsidat.
    Nagyon nagy biznisz “volt” a márkanepper/szerviz valaha és működik is ez még kicsit de szerintem leáldozóban van ezeknek.
    A mekdóba sem kell annyi eladó mert az automatán ugyanazt meg tudod rendelni, visszatörölni ha az ár nem tetszik mást hozzádobni az ott kifizetés előtt. A mekdó is márkakereskedés , akkor meg minek az a sok haszonleső oda.

Vélemény, hozzászólás?