Már készülnek az elsÅ‘ példányok a VW ID.4 kupésÃtott változatából, az ID.5-bÅ‘l
Szászország régóta fontos bázisa a Volkswagennek, Drezdában és Zwickauban is hosszú ideje gyárt már járműveket a márka. ElÅ‘bbiben lévÅ‘ gyárukat már modernizálták a villanykorszak kihÃvásaihoz, de az átalakÃtás léptékét tekintve még az sem vehette fel a versenyt a Zwickauban véghez vitt munkálatokkal: ez a világ elsÅ‘ olyan tömegtermelésre képes gyára, amit teljes egészében átállÃtottak a belsÅ‘ égésű motoros járművek gyártásáról villanymodellek készÃtésére. Ez persze nem volt olcsó mulatság: 2018 óta több mint 420 milliárd forintnyi összeget költöttek a létesÃtményre, hogy itt készülhessen többek között az új
ID.5 és az ID.5 GTX.
Rengeteg új robot állt munkába
Ez az összeg viszont a kupé-SUV-on kÃvül a teljes eddigi ID. portfólió gyártását is lehetÅ‘vé tette, ugyanis itt készül az ID.3 és az ID.4 is. SÅ‘t, a Volkswagen-csoport további márkáinak is otthont ad Zwickau, hiszen itt gyártják még az Audi Q4 e-tront és a Q4 Sportback e-tront, illetve a CUPRA Bornt. Ez persze nem meglepÅ‘, mindhárom modell pont az emlÃtett ID.-k rokona. EttÅ‘l függetlenül persze még Ãgy is háromféle márka számos különbözÅ‘ alkatrészét kell ugyanott összerakni, éppen ezért nem szabad lebecsülni azt a hatalmas munkát, amivel átalakÃtották a gyárat, fÅ‘leg azért sem, mert az új meghajtások bevezetése mellett számos egyéb területen is növelték a hatékonyságot.
Az automatizálás mellett azért a humántÅ‘kére is számÃt a Volkswagen
Például önvezetÅ‘ robotok szállÃtják az alkatrészeket, és számos egyéb, fizikailag megterhelÅ‘ munkát is kiváltottak gépekkel (például a fej fölötti emeléseket igénylÅ‘ feladatokat). A legnagyobb újÃtás a karosszéria-üzemben történt, aminek automatizálása és bÅ‘vÃtése lehetÅ‘vé tette a fémlemezek helyben préselését, ezáltal évente 9000 fordulónyi teherautó-utat spóroltak meg, aminek természetesen a környezet is hasznát látja. Ha már a zöld témánál vagyunk: 2017 óta már eleve csak kizárólag megújuló forrásból származó áramot használ a gyár. Mind a gyártási folyamatok során, mind a közvetlen beszállÃtói hálózat egy részében minimálisra csökkentették a károsanyag-kibocsátást, és ami még Ãgy is megmaradt, azt pedig kompenzálják hivatalos klÃmabarát projektek támogatásával. A hipermodern és környezetbarát zwickaui létesÃtmény a fentieknek köszönhetÅ‘en évente 300.000 járművet is legyárthat (egyelÅ‘re még ennél kevesebbel terveznek a félvezetÅ‘kkel kapcsolatos fejleményektÅ‘l függÅ‘en), miközben a fent emlÃtett hatékonyságnövekedés mellett a gyár 9000 dolgozójának munkahelyét is évekre biztosÃtani kÃvánják.
Kérlek, mondd azt, hogy készen kaptad, nem neked kellett megÃrnod ezt az ócska propagandacikket.