Összekötik az M0 két végét

Kiírták a pályázatot az M0 körgyűrű hiányzó részének kivitelezésére

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az M0-ás autóút befejező, összekötő szakaszára még 2010-ben készítettek tervezetet, a kivitelezésre viszont csak most írták ki a pályázatot. Így viszont már biztos, hogy néhány éven belül összeér az M0 két vége


Az M0-ás körgyűrű nevétől eltérően egyelőre nem ér össze, így teljesen nem kerülhetjük el a várost, illetve az országutakat. A nyugati végpont, illetve az északi, Szentendrei útig tartó autóút összekötésére már 2010-ben készítettek tanulmányt, most pedig a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő közbeszerzést hirdetett az M0 befejezésére. A nyertes pályázónak a feladata lesz felülvizsgálni, és ha szükséges, javítani, illetve kiegészíteni az eddigi terveket. Környezetvédelmi, műszaki és gazdasági szempontok alapján kell kiértékelniük az eddigi tanulmányt.
Hirdetés

A befejező szakasz több részletből áll majd, a nyugati szektor 2x2 sávos, fizikai elválasztású szakasza a budaörsi körgyűrűt köti majd össze a pilisi települések felé vezető 10-es úttal. A másik szektorra már 2014-ben kiírták a tendert, az a 10-es utat és a Szentendrei út budakalászi csomópontjánál végződő M0 északi végét köti majd össze. A nyomvonal egyelőre nem ismert pontosan, ám nagyjából behatárolható és már az is tudható, hogy egy jelentős szakasza alagútban megy majd. A hiányzó szakasz a számítások szerint 35 kilométerrel rövidíti majd meg a közlekedést az M1-es autópályánál végződő M0 és a budakalászi csomópont között. A munkálatok kezdeti időpontja egyelőre nem ismert, ám a közbeszerzés alapján az M0 autópálya összekötésének befejezése 2020-ig meg kell történjen.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 14:21
    Permalink

    Igény már 1942-ben ( ! ) is lett volna egy Budapest körüli gyorsforgalmi útra, született is egy tanulmány anno…aztán 1974-ben is majd 1977-ben is de csak beszéltek róla,meg tervezgették milyen jó lenne ha…VICC ,RÖHEJ és egyben siralmas hogy még mindig nincs készen. Balf@sz társaság !

  • 2017.10.27. at 14:21
    Permalink

    Még ha ma elkezdik építeni, akkor sem fog elkészülni 2020-ra. Az bő 3 év, miközben egy nyomorult fonódó villamos megépítése is közel két évbe telt, pedig ott csak két meglévő vonalat kellett összekötni egy 4 Km+1 Km-es szakaszon. Ki az a gyengeelméjű aki ezt elhiszi?

  • 2017.10.27. at 14:21
    Permalink

    Ez nagyon régen kellene már! Jó, hogy megépítik, én elég sokat járok arra, sokszor van dugó. Az is fontos, hogy Buda északi része felszabaduljon egy kicsit a forgalom alól.
    Szerintem simán meg lehet építeni. Kb. 25 km-ről van szó, ha a két végén elkezdik (akár két különböző cég), akkor 12-13 km-ről van szó (kétszer). Ha 18 elmegy a közbeszerzéssel papírmunkával, akkor is van még 2 év (mert a 2020 az lehet 2020. dec. 31. is). Két év alatt azért csak meg lehet építeni 12-13 km utat.

  • 2017.10.27. at 14:21
    Permalink

    A munkálatok kezdeti időpontja egyelőre nem ismert 2017 októberében!!!, ám a közbeszerzés alapján az M0 autópálya összekötésének befejezése 2020-ig meg kell történjen.

    Vagyis 2 év 3 hónap ha 2020-ig de ha beleszámoljuk 2020-at is akkor 2021-ig lenne kész.
    2 év és 3 hónap alatt? alagutakat fúrnak majd mielőtt kivásárolják a földeket a tulajoktól, előtte még nyomvonalat terveznek, sőt még ki is kellene valamikor hirdetni a nyertest vagy nyerteseket ha egyáltalán vállalja valaki ennyi idő alatt pl kormánymaffia strabag vagy más aktuális rokon.
    Rekordidő lenne ez nem csak idehaza de még külföldön is. Nagy kamunak tűnik avagy választási kampánynak ami betarthatatlan kishazánkban.

Vélemény, hozzászólás?