Őszintén az F1-ről: USA Nagydíj

Ezt gondoljuk az F1 Amerikai Nagydíjáról!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szerkesztőségünkben olykor hatalmas viták zajlanak az autósportról, amiből titeket sem szeretnénk kihagyni. Az F1-ről két szaki véleményét láthatjátok egyszerre. Egyikük még lelkes, másikuk már kiábrándult. Vajon milyennek látták az Amerikai Nagydíjat?

Természetesen a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk, ezért a kommentszekcióban nyugodtan írjátok le, hogy kivel értetek egyet, illetve kivel nem.
Hirdetés
Horváth András: Felcsillant a remény, hogy a szokásosnál többet nyújtson az F1 Austinban. Mindenképp örvendetes, hogy kétfutamos hétvégét láthattunk, így többet kapnak a nézők a pénzükért, bár az is tény, hogy a sprintfutam nem hozott nagy izgalmakat. Na, meg eleve a folyamatos dedós beszólások a pályára pingált fehér vonalak miatt rettenetesen frusztrálók számomra. Ugyanis megszoktam, hogy a komolyabb szériákban a pálya széle a falnál van, nincs dedóskodás, nincs nyavalygás, hanem versenyzés van. Kőkemény csatákkal, akár a bukótérben is! Aztán erre jött még az a következetlenség is, hogy miután elvették Verstappentől a főverseny első rajthelyét, felfújtak egy vastagabb vonalat. Hát a pofám leszakad!
Hirdetés
Na sebaj, a vasárnapi futam rajtrácsa így az átlagnál izgalmasabb versenyt ígért. Egy darabig tényleg a képernyő elé szegezett, hátha nem egy újabb Red Bull győzelem születik, persze eközben ismét nem láttam igazi versenyzést. Amíg a DRS-től el nem búcsúznak, nem is nagyon számítok rendes „kard-ki-kard” küzdelemre. Amennyi csatának nevezhető megmozdulást láttam, az számomra édeskevés a szórakozáshoz, hiszen oly sok nagyszerű versenysorozatot lehet manapság követni, amelyekben lelkesen beteszik egymás mellé az autókat. Az F1 rajtja előtt például a NASCAR Cup versenyét néztem Miamiban, aztán kicsit sajnáltam is, hogy az F1-re kell váltanom a hiteles kritika megszületésének érdekében. Ám miközben ezeket a sorokat írom, vissza is kapcsoltam a NASCAR-ra, ahol még épp a harmadik szakasz folyik. Mindenkinek ajánlom, aki érdeklődik az autósport egésze iránt, hogy kóstoljon bele ezeknek a V8-as szörnyeknek a vetélkedésébe! Végül, engedjétek meg, hogy mutassak egy videót, amit pont a héten néztem meg. Nosztalgiáztam kicsit, hiszen így az év vége felé a legtöbb versenysorozat már téli álmot alszik. Ilyenkor szoktam elővenni a régi versenyeket. Most épp az akkoriban végnapjait élő Champ Car egyik 2007-es futamát. A helyszín Mont-Tremblant. Nagyszerű pálya, fordulatos verseny! Adjatok neki egy esélyt!
Hirdetés
Gorzás Gergő: A futam a kiszámíthatatlan gumikopás miatt izgalmasra sikerült, de nem ez a verseny lesz a 2023-as évad legemlékezetesebbje. A sprint pedig ismét megmutatta, hogy normál esetben teljesen fölösleges lefutni a futam egyharmadát, túl nagy különbségek nem lesznek a Nagydíj és a sprint között, hiszen a Parc Fermé szabályok miatt ugyan azokkal a beállításokkal, ugyan azok a versenyzők futják. A mostani helyzetet pedig az is súlyosbította, hogy Sainz kivételével mindenki közepes abroncsokat pakolt az autóra, így még a gumiválasztás sem tudott extra izgalmakat csempészni a szombati sprintnapba. Verstappen dominanciájára már nehéz jelzőket találni, de az emberfeletti teljesítményét jól mutatja, hogy Pérez mit művel a Red Bullal minden hétvégén. A hátralévő futamokat nem is az első hely kérdése miatt lesz érdemes nézni, sokkal inkább amiatt, hogy a mexikói képes-e megtartani a második helyet az összetettben, vagy Hamilton ledolgozza a maradék 19 pontos hátrányát is. Az austini futam emellett arra is rávilágított, hogy még a McLarennek is lehet keresnivalója a nagyok között, hiszen a mostani produkciójukkal már az Aston Martint is átlépték a konstruktőrök között, igaz a Ferrari és a Mercedes már elérhetetlen távolságban, de néhány dobogóval még így is borsot törhetnek a nagyok orra alá – ahogyan tette most is Norris. Ha pedig nem láttad az Amerikai nagydíjat, gyorsan összefoglaljuk neked: A rajt Norrisnak, a McLaren második pozícióból rajtoló brit pilótájának sikerült a legjobban és gyakorlatilag simán előzte meg az élről induló Charles Leclerc-t (Ferrari), aki mögé csapattársa, Carlos Sainz (Ferrari) sorolt be, megelőzve Lewis Hamiltont és a világbajnok Max Verstappent.
Hirdetés
Az első körökben Norris folyamatosan növelte előnyét Leclerc-rel szemben, közben Hamilton meg tudta előzni Sainzt, akit az ötödik körben Verstappen is maga mögött hagyott. A Mercedes hétszeres világbajnoka lendületben maradt és a hatodikban a Ferrari monacói versenyzőjét is megkerülte, majd üldözőbe vette Norrist, de hosszú körökön át nem tudott rá közelíteni. Leclerc a 11. körig tartotta maga mögött Verstappent, a holland viszont a folytatásban Hamiltonnál nem tudott gyorsabb lenni, így az élmezőnyből őt hívták ki először - a 16. körben - kerékcserére, amire a McLaren rögtön reagált és kihívta Norrist is új abroncsért. Hamilton viszont még négy kört maradt kint a pályán az élen, Leclerc pedig 24 kört tett meg közepes keverékű abroncsain. A kerékcserék után Norris állt az élen, két másodpercre mögötte Verstappen haladt, akitől a harmadik Hamilton több mint hét másodperccel volt elmaradva. A hollandok immár háromszoros világbajnoka nagyszerű tempóban haladt friss gumijaival és a 28. körben könnyedén előzte magát az élre, majd néhány kör után fokozatosan növelni kezdte előnyét a lassuló Norrisszal szemben. Újabb izgalmakat Norris második kerékcseréje hozott 21 körrel a vége előtt, amire Verstappen a következő kör végén a boxba hajtott, így maga mögött tartotta a McLaren pilótáját, az előtte haladó Hamilton, Sergio Perez és Leclerc trió pedig csak egyszer volt kint. A folytatásban Verstappen biztonságosra növelte a távolságot Norrisszal szemben, mindketten megelőzték Leclerc-t, míg Hamilton és Perez kereket cserélt, így a holland az utolsó 15 körben magabiztosan haladt az élen, egészen az utolsó egy-két körig, amikor a közepes keverékeken nagy tempóval haladó Hamilton - aki nyolc körrel a vége előtt utasította maga mögé Norrist - már két másodpercnél is közelebb került hozzá, de Verstappen győzelme összességében nem volt veszélyben. A harmadik helyen Norris ért célba, mögötte pedig Sainz, majd Perez és a mezőnyben egyedüliként egy kiállással versenyző Leclerc. A vb egy hét múlva a Mexikói Nagydíjjal folytatódik.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?