Ötajtós az új Lancia Ypsilon
Íme az új Lancia Ypsilon
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Formájával a Deltát, műszaki tartalmával a FIAT 500-at hozza az új Lancia Ypsilon.
Miként a Delta, úgy az Ypsilon is elérhető lesz kéttónusú fényezéssel. A most 3,84x1,67x1,51 méteres karosszéria 3 centiméterrel hosszabb, de szintén 3-mal keskenyebb és 2-vel alacsonyabb, mint a korábbi
Ügyes trükköt vet be annak érdekében a FIAT, hogy az azonos alapokra épülő Fiat 500 és az új Lancia Ypsilon ne vegyen el vevőket egymástól. A FIAT csakis háromajtósként, a Lancia pedig kizárólag ötajtós, a Deltához hátulról nagyon hasonló karosszériával készíti legkisebb modelljét. A Lancia nem csak ajtószámával és árával, 29 centiméterrel hosszabb karosszériájával is feljebb pozicionált, extralistáján sok egyéb mellett xenon fényszóró Start&Stop elektronika, tempomat, parkoló-automatika, 500 Wattos hifirendszer és LED-es hátsó lámpa is szerepel. Motorpalettája az 500-asból ismert 1,3 literes, 95 lóerős Mjet turbódízelt, illetve a a 0,9 literes, 85 lóerős, turbós kéthengerest kínálja. A március elején a Genfi Autószalonon megjelenő Ypsilon már a tavasz végére eljuthat a hazai kereskedőkhöz is, hűtőmaszkjáról egyértelműen leolvasható, hogy Chrysler emblémával is megjelenik majd.
Egyelőre nem sok látható a beltérből, az azonban biztos, hogy megmarad az előző generációból megszokott, középre épített műszerblokk. Ypsilon most először készül ötajtósként, állítólag nem is lesz belőle háromajtós, bumfordi formájával nem csak a Deltára, a szintén „házon belüli” Alfa MiTóra is emlékeztet, pedig alapjait a FIAT 500 adja