Pompakupé – BMW 320d GT
BMW 320d Gran Turismo xDrive Steptronic Sport Luxury teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Háromféle karosszériával juthatunk hozzá a normál, négy oldalajtóval szerelt 3-ashoz, csak az egyiket 4-esnek hívják. Kényelmesnek kéne lennie, de sportos. Van ennek így értelme?
A 3-as Gran Turismo a legtágasabb és talán a legnagyobbnak tűnő 3-as BMW, a külső frissítése kimerül a lámpák és a lökhárítók változásában, persze még mindig mutatós, de a legbántóbb arányokkal rendelkező 3-as
Egy autó, három fazon. Régóta gondolkozom azon, vajon miért forgalmaz a BMW ennyi karosszériavariánst egy autóból? Ha a kupét és a kombit nem nézzük, valamint az újféle számozást sem, akkor kijön, hogy szedán 3-ast tulajdonképpen háromféle karosszériában kapni jelenleg. Tudom, ez erős túlzás, de a 3-as szedánban, a 3-as GT-ben és a 4-es Gran Coupéban is pont ugyanazt az autót kapjuk, apró eltéréseket leszámítva. Megpróbáltam kibogozni, miben és kinek jó egy Gran Turismo, a legrosszabb arányú 3-as BMW, és a feladat nem volt egyszerű. Persze, most a frissítés kedvéért járt nálunk, ami külsőre kimerül az új rajzolatú lökhárítókban és hátsó lámpákban, valamint a legújabb iDrive rendszerben, amire aztán nem lehet kifogás. Remekül teszi a dolgát, az új felület mutatós és elegáns, minden elég egyértelmű, csak éppen nem érintős a kijelző, mint a 7-esben, és kisebb is. Ezek mellett az első fényszórók már alapáron LED-esek.
Magasra húzták a szélvédőt, mint a halottaskocsiknál, de puttony helyett kupésan lecsapták a tetővonalat. Mindenképp fura, kiállása viszont határozott, formai jegyei kétségtelenül BMW-sek
Láblendítésre motorosan nyílik, a Luxury felszereltség automata klímát, parkolóradart és kamerákat, valamint adaptív, radaros tempomatot ad, picivel 1,5 millió fölötti árért
Emelt tetejű kupé. Ha a formáját nézzük, egyszerű a recept. A 4-es Gran Coupét teljesen egyszerűen megnyújtották fölfelé. hogy miért a Gran Coupéhoz áll közelebb, arra magyarázatot ad, hogy a csomagtérajtó egyben nyílik a szélvédővel, kvázi a GT ötajtós, akárcsak a GC. Emellett ráadásul az oldalsó ablakok is keret nélküliek, amik borzasztóan vagánnyá és izgalmassá varázsolják, kár, hogy ilyet a normál 3-as nem tud. Valamint ott a gombnyomásra, vagy magasabb sebességnél automatikusan nyíló hátsó spoiler, már-már sportkocsis a GT. Gran Turismo, még a neve is olyan, mégis a magasabb üléspozíció, a tágas fejtér és a még tágasabb hátsó rész miatt inkább idősebbeket, vagy családosokat tudok elképzelni benne.
Gombnyomásra, vagy automatikusan is nyílik, valamit biztos javít a légellenálláson, a látványon garantáltan
Már alapáron LED-esek, kifogásolhatatlan fénnyel világítanak. Radaros tempomat akad, sávelhagyásra viszont csak figyelmeztetni tud, korrigálni nem
Keret nélkül. Sportossággal persze mindent könnyebb eladni, így egyáltalán nem csodálkozom azon, hogy a legunalmasabbnak ígérkező 3-ast is így dobják fel. Tesztautónk ráadásul félig nyitható panoráma üvegtetős kivitel, így a kabin elég szellős, tágas érzetet keltett - még úgy is, hogy fekete tetőkárpitot és barna Dakota bőrüléseket kapott. Sajnos a hátrányát is érezni a hiányzó kereteknek és a tetőablaknak, csúnyákat tud reccsenni a karosszéria, amellett, hogy a csomagtérben folyton zörög valami. A sportosság előnye a kényelem hátránya, a GT futóműve BMW-sen kemény, így aki ezt szereti, az a GT-t is imádni fogja, aki kényelmet keres benne, azt csalódni fog.
Sztenderd 3-as beltér, a kormány helyett megéri egy M-es, jobb a fogása és az anyaga is, persze az alap is remek. Új az iDrive rendszere, de a kijelző még mindig nem érintős, és el sem tüntethető. Elöl minden a megszokott helyen, kéz alatt
[BANNER type="1"]
Ennyi hely egy normál 3-asban nincs, persze a hátsó ülőlap is rövidebb az átlagnál, ennyi csalás belefér. Az elsők motorosan állíthatók, minden irányban tökéletesen alkatra igazítható, ilyen egy jó vezetőülés
Húszdé. Hajtása a jól megszokott és bevált 20d motorral, vagyis a kétliteres turbós dízel blokk, immáron frissített, jelenleg 190 lóerős verziójával érkezett. 8 fokozatú Steptronic automataváltót és xDrive összkerékhajtást is kapott. Ahogy eddig is, nagyon nehéz belekötni. Viszont sajnos lehet, a motor ugyanis túl hangosan hallható az utastérben, főleg alacsony fordulaton nagyon erős a hangja. Magasabb fordulatszámon kisimul ugyan, valószínűleg a sok városi közlekedés miatt zavart sokszor a kerregése. Bivalyerős, 400 Nm nyomatéka alacsonyról, 1750-től ébred, így jó vele autózni. A váltó mindig tudja, melyik fokozat lesz jó, az xDrive pedig mindig megfelelő tapadást biztosít, főleg a meglehetősen zordra fordult hazai időjárásban segít sokat.
Súlyosak a kezelőszervek, egy Mercedesben, Audiban ennél minden finomabban kattan, ez csak megjegyzés, nem hátrány. Egyszerű és megszokott középkonzol, ez nem sokat változott az évek során
Keret nélküli mind a négy ajtó, megvan a hátránya, de ezért a látványért nem nagy ár a karosszéria enyhe csavarodása
Élmény minden nap. Vezetni tipikusan BMW-s, így azt is ezerszer írtuk már, hogy súlyos a kormányzás érzete, pontos, szinte mindent érzünk az első kerekektől, ami remek vezetési érzetet kínál, főleg azoknak, akiket ez egy picit is érdekel. Maga a kormány lehetne jobb is, az M-est annyival jobb fogni, annyival finomabb a borítása. Még jó, hogy a Luxury csomagon belül csak 66 600 Ft a felára, megéri. A durva felületű bőrülések tartása kitűnő. Szinte minden irányban magunkra szabható, mindig is tetszett, hogy az oldaltámasz egészen szűkre húzható a BMW-kben. Mivel nem vagyok túlzottan nagydarab, sőt, nem mindegy, hogy mennyire passzentos az ülés, a GT-ben hamar megtaláltam a helyem. Minden a megszokott helyen, a versenytársakhoz képest minden egy kicsit egyszerűbb és nehézkesebb. Az iDrive kezelőjét szinte erőből kell tekerni, nyomni, taszítani, míg más márkáknál ez egy fokkal komfortosabb művelet. A gombok nyomkorászása is erőt kíván, ezt azért nem nevezném hátránynak, masszív, nehéz érzetű minden kapcsoló, így komoly autó hatását kelti.
Óriási a csomagtér, a padlót teleszkóp emeli, alá apróságokat rejthetünk. Pótkerék? Ha-ha! A hifit a Harman Kardon szolgáltatja, köszönjük szépen nekik!
Határozott vezetést kíván, még Comfort és Eco Pro módban is, ahol a teljesítmény egy részét elveszi. Kemény autó, nem egy ringató valami. Sportos, ami egy 3-asnál jó pont, de lehet, hogy ennek kényelmesnek kéne lennie
Praktikus. Alapvetően nem túl nagy autó a 3-as, a GT-ben viszont annyi helyet csináltak, amennyit nem szégyelltek. Elöl nagyjából minden ugyanolyan, leszámítva a magasabb üléspozíciót és a tágas fejteret, hátul viszont akkora lábtér van, hogy táncolni lehetne. Sokat csaltak a rövid ülőlappal, de akkor is piszkosul sok a hely, nyilván nem 2 méter feletti utasoknak, átlagos termetűek viszont imádni fogják. 520 literes csomagtere akár motorosan, láblendítésre nyitható ajtóval is elérhető, radaros az adaptív tempomat, de a sávelhagyásra csak figyelmeztetni képes, nem terelgeti a GT-t. Önmagában praktikus és egyben sportos a 3-as GT, a 20d motor a szokásos fogyasztási adatait hozta, 8 liter alatt elboldogult városban is. Viszont talán a BMW-nél is látják, hogy ma már sokra nem viszi egy praktikus, ám nem szép kocsi, a pletykák szint a GT csupán egy generációt élt meg.
Hangos a 20d, de erős, már 190 lóerőt teljesít, Steptronic-kal és xDrive-val a fogyasztása sem vészes, lehetne csendesebb

































































Az Active Tourer mellett a másik BMW,amit fenntartások nélkül elfogadnák,mert ésszerűnek is mondható….ez a 3-as GT igazából szinte egy 5-ös méretű autó,belső térben mindenképp.
Szerintem nem is annyira aránytalan,a fellengzős 5 GT-hez képest szinte légies jelenség 🙂
„…javít a légellenálláson…” – az eszed tokja!
Nekem kifejezetten tetszik, ez a nyithato hatso spoiler, de a keret nelküli ajtoktol nem vagyok elajulva, arra nem feltetlen lenn szüksegem, de nem vagyunk egyformak szerencsere. Kicsit valoban gnom, de nekem összessegeben bejön ezzel kicsit ormotlan hatso traktussal is.
Kivancsi lennek ra, hogy az emlitett nyöszörges, zörges, csavarodas csak a tesztelt modellt erintette, vagy altalanos a 3 GT modelleknel.
Azert elvarhato lenne, hogy alaparon 13 millio forintert ne nyöszörögjön, es csavarodjon…